مسابقات هیجانی کودک – مسابقه کودک نیمه شعبان

مسابقات هیجانی کودک مناسب جشن ها و اعیاد کودکان

برای جشن ها و اعیاد مخصوص کودکان و ساختن فضایی شاد تر و دوستانه تر مجموعه ای از بازی های مختلف را با عنوان مسابقات هیجانی کودک در اختیار شما مبلغین و مربیان عزیز قرار داده ایم.

مسابقات هیجانی کودک شماره 1 – مسابقه جهت یابی برعکس

نحوه اجرای مسابقه: 5 نفر را به روی سن دعوت می‌کنیم. از میهمانان می خواهیم کنار هم بایستند و تمام توجهشان به دست مجری باشد. با شمارش معکوس میهمانان باید در کنار هم در یک مسیر مستقیم شروع به حرکت کنند. مجری با اشاره دست، مسیر حرکت را تعیین می کند.

مثلا دست خود را به سمت چپ نشان می‌دهد، که میهمانان باید به دست مجری توجه داشته باشند و بلافاصله بعد از دیدن دست مجری، برعکس جهت دست مجری ادامه مسیر بدهند یعنی به سمت راست بروند. شرکت کنندگان زمانی که پشت مجری هستند و دست مجری را نمی بینندو دست مجری را نمی بینند باید عقب عقب. فردی برنده مسابقه است که حداقل سه فرمان دست را درست اجرا کند.

آسیب ها: برای این بازی فضای زیادی نیاز است. وسایل اضافه را از دور و بر باید جمع کرد مثل صندلی ها و….

نکات قابل توجه: هیجان این مسابقه بستگی به اجرای خوب و موفقیت آمیز مجری خواهد بود.


مسابقات هیجانی کودک شماره 2 -مسابقه صندلی چرخون

وسایل مورد نیاز مسابقه صندلی چرخون: 6 عدد صندلی، دستگاه پخش سرود

نحوه اجرای مسابقه: 6 عدد صندلی را کنار هم می چینید و 7 نفر میهمان به روی سن دعوت می کنید.

میهمانان دور صندلی ها می ایستند و با پخش سرود و تشویق میهمانان، شرکت کننده ها دور صندلی ها می چرخند، و با قطع شدن سرود شرکت کننده های مسابقه باید روی صندلی بنشینند، یک نفری که نمی تواند روی صندلی بنشیند از مسایقه حذف می شود و برای دور بعدی یک صندلی را کم می کنیم و به همین شیوه مسابقه را ادامه می دهیم تا یک صندلی و دو نفر شرکت کننده باقی بماند.

در انتها کسی که روی صندلی نشسته به عنوان برنده نهایی معرفی می شود. مجری میتواند با دیالوگ های زیبای خود و تشویق بچه ها مسابقه را جذاب تر کند.

آسیب ها: ممکن است شرکت کننده ها همدیگر را با دست بگیرند ، که مجری باید از این کار جلوگیری کند.

نکات قابل توجه: یکی از خلاقیت هایی که می شود در این مسابقه پیاده کرد این است که شرکت کننده ها هنگام چرخیدن دور صندلی ها دست های خود را بالا بگیرند.


مسابقات هیجانی کودک شماره 3 – مسابقه بشین و پاشوی برعکس

نحوه اجرای مسابقه: ۷ نفر میهمان را دعوت می کنیم که به روی سن بیایند و به آن ها می گوییم که هر زمان که گفته شد: بشین؛ باید پاشن و هر زمان که گفته شد: پاشو؛ باید بنشینند. و مجری با صدای بلند شروی به فرمان دادن می کند. افرادی که اشتباه عمل می کنند از بازی حذف می شوند و نهایتا یک برنده در مسابقه می ماند.

آسیب ها: تقریبا آسیبی برای این برنامه نداریم

نکات قابل توجه: به عنوان خلاقیت می توان یکی از میهمانان را به عنوان مجری این برنامه استفاده کرد و اگر میهمان خوب مجری گری کرد، به او جایزه می دهیم. اجرای زیبا و با هیجان مجری برنامه را زیبا می کند.


مسابقات هیجانی کودک شماره 4 – مسابقه چی ماله چی

نحوه اجرای مسابقه: پنج نفر میهمان را روی سن دعوت میکنیم. از میهمانان میخواهیم روی سن کنار هم بایستند. مجری توضیح میدهد که برای هر شرکت کننده شش کلمه را سریع و بلند تلفظ میکند و شرکت کننده باید بگوید کدام یک ماله کدام یک است. کلماتی را که مجری بیان میکند و بهم ربط دارند نباید پشت سر هم تلفظ شوند به مانند مثال زیر:

مثلا: مجری به شرکت کننده یک میگوید : صندلی ، دریا ، اسب ،ماهی ، خشکی ، میز …و شرکت کننده باید جواب دهد.صندلی ماله میزه ، اسب ماله خشکیه،ماهی ماله دریاست.

آسیب ها: بهتر است قبل از شروع مسابقه مثالی برای میهمانان بیان شود.

نکات قابل توجه: هیجان این مسابقه بستگی به اجرای خوب و موفیقت آمیز مجری خواهد بود.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا