مسابقات تفریحی – مسابقه کودک نیمه شعبان

مسابقات تفریحی مناسب جشن ها و اعیاد

برای جشن ها و اعیاد مخصوص کودکان و ساختن فضایی شادتر و دوستانه تر چند نمونه مسابقه در مقاله مسابقات تفریحی آماده کرده ایم.

مسابقات تفریحی شماره 1 – مسابقه خروس جنگی

نحوه اجرای مسابقه: دو نفر از آنها را دعوت می کنیم که روی سن بیایند. هر میهمان باید دست به سینه شود و دست های خود را در هم قلاب کند و یک پای خود را بالا بیاورد و مجری دو میهمان را که روی یک پا ایستاده اند را روبروی هم قرار می‌دهد و دو میهمان را که روی با شمارش معکوس مجری با تنه زدن به همدیگر بایدکاری کنند که طرف مقابل پایش را روی زمین بگذارد شرکت کننده در طول مسابقه نمی تواند پای خود را عوض کند (پایی که روی زمین است)

آسیب ها: دو میهمان باید از لحاظ جثه مشابه همدیگر باشند تا برنده مشخص نباشد. دو میهمان به هیچ وجه نباید با سر و سینه به سمت هم حمله کنند چون به شدت آسیب خواهند دید. بهترین حالت این است که دو میهمان فقط  با شانه به همدیگر ضربه بزنند. در واقع یکی از شرکت کننده ها جاخالی می دهد و حریف اش را به زمین می اندازد به همین جهت وسایلی نباید دور و بر باشد.

نکات قابل توجه: تشویق سایر میهمانان و مجری فوق العاده حائز اهمیت است. مسابقه فوق العاده جذابی است ولی چند باید آسیب‌های آن را جدی گرفت.


مسابقات تفریحی شماره 2 – مسابقه پنالتی با چشمان بسته

مسابقه پنالتی با چشمان بسته یک مسابقه جالب است که با ایجاد یک محیطی شاد و هیجانی کودکان را سرگرم می کند و می توانید از آنها در جشن ها، مراکز آموزشی و مدارس استفاده نمایید.

وسایل مورد نیاز : دو عدد پارچه خوب برای بستن چشم ها، توپ دروازه

نحوه اجرای مسابقه: فردی را به عنوان دروازه بان و فردی را با عنوان پنالتی زن انتخاب میکنیم و چشم هردوی آنها را با پارچه میبندیم.و از پنالتی زن میخواهیم با چشم بسته پنج پنالتی بزند و دروازه بان باید با چشم بسته گل نخورد.برای جذابیت بیشتر از پنالتی زن بخواهید قبل از زدن شوت یک دور دور توپ بچرخد که باعث میشودجهت را اشتباه بگیرد.وخنده حضار را در پی خواهد داشت.

آسیب ها: وسایل شکستی را از دور و بر جمع کرده و مواظب ضربات شوت باشید.

نکات قابل توجه: هیجان مسابقه به اجرای خوب و موفقیت مجری و تشویق پر شور میهمانان دارد.


مسابقات تفریحی شماره 3 – مسابقه شهر به شهر

مسابقه شهر به شهر را می توان در جشن ها، مدارس، و مراکز آموزشی اجرا کرد. و با این مسابقه یک محیطی کاملا شاد و پر انرژی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می کنید.

نحوه ی اجرای مسابقه: شش نفر مهمان رو به روی سن دعوت میکنیم و برای هرکدام از آنها اسم یک شهر رو انتخاب کرده و به او می گوییم از الان به بعد مثلا اسم شما تهران است.

به طور مثال:

  1. شرکت کننده یک 1: مشهد
  2. شرکت کننده دو 2: قم
  3. شرکت کننده سه 3: سامرا
  4. شرکت کننده چهار 4: کربلا
  5. شرکت کننده پنج 5: نجف
  6. شرکت کننده شش 6: تهران

بعد مجری شروع می کند به نام بردن اسم یک شهر مثلا تهران؛ فردی که نامش تهران است خیلی سریع و بدون مکث یک مقصد دیگر که از اسم های یک شرکت کننده دیگر است را انتخاب کند و بگوید: تهرانیه میره کربلا. شرکت کننده ای که نامش کربلا است می گوید: کربلایی میره مشهد. و همینطور ادامه میدهند تا افراد به اشتباه افتاده و حذف شوند و فقط یک یا دو نفر به عنوان برنده مسابقه روی سن بمانند و جایزه بگیرند. برای جذابیت بیشتر مسابقه مجری هم برای خود یک اسم انتخاب کند.

آسیب ها: به هیچ وجه نام شهر ها رو تخریب نکنید و برای آنها جک نسازید.

نکات قابل توجه: هیجان  این مسابقه بستگی به اجرای خوب و موفقیت آمیز مجری و تشویق پرشور میهمانان دارد.


مسابقات تفریحی شماره 4 – مسابقه شمارش اعداد با یک نفس

نحوه اجرای مسابقه: 10 نفر میهمان را به روی سن دعوت می‌کنیم. از میهمان‌ها می‌خواهیم به ترتیب پشت میکروفون نفس خود را حفظ کرده و با یک نفس از عدد ۱ تا هر عددی که می توانند، بشمارند. سه نفری که در این مسابقه بیشترین اعداد را بشمارند برنده مسابقه خواهند بود.

آسیب ها: تقریباً آسیبی برای این مسابقه پیش نیامده است.

نکات قابل توجه: هیجان این مسابقه بستگی به اجرای خوب و موفقیت آمیز مجری خواهد بود امیدوارم که با این بازی کلی هیجان و شادی در کنار تمامی افراد حاضر مهمون دلهاتون بشه. یاحق


مسابقات تفریحی شماره 5 –  مسابقه توپ چرخونک

مسابقه توپ چرخونک هیجانی برای کودکان به ارمغان می اورد.که با یک توپ ساده میشود این مسابقه رو اجرا کرد و مناسب برای جشن ها، مدارس و مراکز آموزشی می باشد.

وسایل مورد نیاز مسابقه توپ چرخونک: یک عدد توپ فوتبال یا والیبال، وسایل مربوط به پخش سرودهای مذهبی نیمه شعبان

نحوه اجرای مسابقه: 7 نفر میهمان را روی سن دعوت می‌کنیم و کنار هم می ایستند. توپ را به یکی از میهمان ها می‌دهیم و با پخش صدای سرود یا تشویق بچه ها شرکت کننده ها باید توپ را به نفر اولی خود بدهند و باید این کار را با سرعت انجام بدهند، توپ فهمید و مجدداً بر می گردد. در همین حین مجری صدای سرود را قطع میکند نقطه به محض قطع شدن صدای سرود دیگر توپ باید جابجا شود. فردی که توپ در دستش مانده‌اند بازنده شده و باید بنشیند، این کار را آنقدر تکرار میکنیم تا یک نفر برنده داشته باشیم.

آسیب ها: تقریباً آسیبی برای این برنامه نداریم

نکات قابل توجه: ایجاد هیجان در میهمانان را تشویق مسابقه دهنده ها توسط مجیب میهمانان فوق العاده برنامه را زیباتر میکند.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا