کتاب پدر، عشق و پسر – معرفی کتاب محرم

کتاب پدر، عشق و پسر فرازهایی از زندگی حضرت علی‌ اکبر بن الحسین علیهما السلام

کتاب پدر، عشق و پسر وقایع عاشورا، از زاویه‌ی اول شخص و از زبان اسب، حضرت علی اکبر علیه السلام، «عقاب» روایت می‌ شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌ مرّه مادر گرامی حضرت است. فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده و داستان متشکل از ده مجلس است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین، صحنه‌ ای از زندگی حضرت علی‌ اکبر علیه السلام را روایت می‌کند و مجالس پایانی، به شهادت حضرتش در کربلا اختصاص دارد.

گفتنی است که هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده‌ گانه نمایانده می‌ شود، در انتهای هر مجلس به گونه‌ ای به واقعه‌ی کربلا مربوط و منتسب می‌ شود و بدین ترتیب، تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می‌ کند.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب پدر، عشق و پسر
نویسنده: سید مهدی شجاعی
ناشر: انتشارات نیستان
موضوع: فرازهایی از زندگی حضرت علی‌ اکبر بن الحسین علیهما السلام


کتاب پدر، عشق و پسر


بخشی از کتاب پدر، عشق و پسر

انگار چنین مقدر شده است که من هر روز مقابل تو بشینم و بخشی از آن حکایت جانسوز را برای خودم تداعی و برای تو روایت کنم. تدبیر من از ابتدا این بود، اما اگر تقدیر خداوند همراهی نمی کرد، به یقین چنین چیزی ممکن نمی شد.جراحت، جابی جای بدنم را شکافته بود و خون از تمامی جوارحم فرو می چکید من دوام اوردنی نبودم. من زنده ماندنی نبودم و اگر نبود تقدیر چشمگیر خداوند، من بازگشتی و به اینجا رسیدنی نبودم.

مجلس پنجم

عجیب بود رابطه ی میان این پدر و پسر. من گمان نمی کنم در تمام عالم، میان یک پدر و پسر این همه عاطفه، این همه تعلق، این همه عشق، این همه انس و این همه ارادت حاکم باشد. من همیشه مبهوت این رابطه ام. گاهی احساس می کردم که رابطه ی حسین با علی اکبر فقط رابطه ی یک پدر و پسر نیست. رابطه ی یک باغبان با زیباترین گل آفرینش است. رابطه ی عاشق و معشوق است.

رابطه ی دو انیس و همدل جدایی ناپذیر است. احساس می کردم رابطه ی علی اکبر با حسین فقط رابطه ی یک پسر با پدر نیست. رابطه ی ماموم و امام است. رابطه ی مرید و مراد است. رابطه ی عاشق و معشوق است. رابطه ی محب و محبوب است و اگر کفرنبود، می گفتم رابطه ی عابد و معبود است…


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا