کتاب باید برم کربلا – معرفی کتاب محرم

کتاب باید برم کربلا (110 شوقنامه برای زیارت امام حسین علیه‌السلام)

کتاب باید برم کربلا مجموعه‌ ای از ۱۱۰ احادیث زیبا و کوتاه با ترجمه روان است که ابعاد متفاوتی از زیارت سید الشهداء (علیه السلام) را بیان کرده و سعی شده هر حدیث حاوی نکته تازه‌ای باشد. مهمترین نکته قابل ذکر در این احادیث اشاره به ثواب فراوان زیارت امام حسین (علیه السلام) طی روایات متفاوت است که قطعا مشوق خوبی در طول مسیر ۸۰ کیلومتری زائران پیاده حسینی است. هر کدام از این احادیث شور مضاعفی بر عشق دیدار حضرت است که گام‌های پیاده را محکم‌تر و دل‌های خسته را مصمم‌تر می‌ سازد.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب باید برم کربلا
نویسنده: محمد باقر انصاری
ناشر: دلیل ما


کتاب باید برم کربلا


بخشی از کتاب باید برم کربلا

جای درنگ نیست! باید هر چه زودتر حرکت کنیم!! بی جهت نیست همه عالم خلقت برای زیارتش به راه افتاده اند، و ازدحام تا آنجاست که پیامبران و ملائکه برای سفر به کربلا در نوبت ایستاده اند.
 
درنگی باید تا ببینم کجا می رویم. باید خود را آماده کنیم: روحمان را، قلبمان را، فکرمان را، جسممان را. آری، اینجا حسین (علیه السلام ) است که جان ها را صیقل می دهد و جسم ها را پاکیزه می کند و انسان را می سازد. لااقل باید بدانم چه کار عظیمی در پیش داریم تا خود را با ادبِ زیارتش مزین سازیم. باید سخنان معصومین (علیهم السلام) در عظمتِ رفتن تا بین الحرمین را بخوانیم و کیفیت زیارت اباعبدالله (علیه السلام) را از ایشان بیاموزیم.
 

کتاب زیارت را ورق می‌زنیم؛ لحظه لحظه‌ اش عطر حسین (علیه السلام) می دهد. هر چه به اربعین نزدیک تر می شویم قلب مان بی قرارتر می شود. از یک سو عظمت سید الشهدا (علیه السلام) و حضور در پیشگاه نورانی اش و قدم گذاشتن در سرزمین نینوا، و از سوی دیگر دستورات معصومین (علیهم‌السلام) در بیان ابعاد مختلف این سفر روحانی، روح و جانی آماده می طلبد.

احادیث را ورق می زنیم و می بینیم فرموده اند: «بدان که به کدام مصیبت خانه قدم می گذاری! محزون باش و پریشان حال و غبار آلوده و با دلی پر غصه قدم در سرایش بگذار. اگر صورت و بدنت در اذیت آفتاب سوزان قرار گرفت، عطش کربلا را به یاد آور. مسرور باش که اموالت در راه مولایت حسین بن علی (علیه‌السلام) خرج می شود»

«هر کس با معرفت به حق امام حسین علیه السلام به زیارت آن حضرت آید و قصدش خدا و روز قیامت باشد، خداوند گناهان گذشته‌ ای دور و نزدیک او را می‌آمرزد.» (بحار الانوار: ج 98 ص 19)


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا