کتاب دفتر خاطرات فضه – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب دفتر خاطرات فضه – زندگانی حضرت زهرا علیهاالسّلام از زبان فضّه

دفتری از خاطرات تنها کنیز خانه حضرت زهرا ⁣علیها السّلام که لحظه به لحظه زندگی‌ اش توأم با عطر اهل بیت علیهم السّلام بود. کتاب دفتر خاطرات فضه کنیز حضرت زهرا علیها السّلام، دفتر است! تک تک داستان‌ های این کتاب را او برایمان به یادگار گذاشته است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب دفتر خاطرات فضه
پدیدآوردنده: محمدرضا انصاری
ناشر: ⁣انتشارات دلیل ما


کتاب دفتر خاطرات فضّه


بخشی از کتاب دفتر خاطرات فضه

کتاب دفتر خاطرات فضه ، از لحاظ ادبیات نوشتاری دریچه‌ ای جدید را به روی مخاطبان گشوده است. شیوه آماده‌ سازی دفتر خاطرات اینگونه بوده که ابتدا داستان‌ هایی که فضه به نوعی در آنها بوده و در منابع شیعه و سنی ذکر شده، جمع آوری شده است. سپس آن ماجراها به عنوان دفتر خاطرات به صورت متکلم و اول شخص مفرد برگردان شده است.

به گونه‌ ای که گویا خود فضه لحظات زندگیش را برای مخاطبان بازگو می‌ کند، همچنین داستان‌ ها به ترتیب زمانی چینش شده تا جهت‌ گیری دفتر خاطرات در آن معنادار شود و حالت روز شمار پیدا کند. در شیوه ترجمه اصل داستان و محتوای آن به طور کامل حفظ شده و در بعضی فرازها که نیاز به توضیح بوده جملاتی بدون تغییر در معنی اضافه شده است.

نمی دانم ماجرای حمله اهل سقیفه به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام را چگونه بگویم؟ با یادآوری آن روزهای هولناک دلم می لرزد. اما بگذارید از حساس ترین صحنه های آن روز بگویم. عده ای از اهل سقیفه پشت درب خانه آمدند و به شدت در را کوبیدند. من خدمتکار این خانه بودم وباید خود را سپر بلا می کردم. این بود که پیش از همه خود را پشت در رساندم و گفتم: کیستی؟

پاسخ داد: به علی بگو: سخنان باطل خود را رها کن و برای طمع در خلافت با نفس خود لجاجت مکن! امر خلافت برای تو نیست، بلکه برای آن شخصی است که مسلمانان انتخاب کرده اند و بر او اتفاق نظر دارند. من که از گستاخی و بی پروایی او ناراحت شده بودم گفتم: امیرالمؤمنین ازشما روی گردان است….


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا