گریستن برای امام حسین علیه السلام (یاقوت 52)

تذكر دهنده خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

عزاداری و گریستن برای امام حسین علیه السلام 

در مقاله عزاداری و گریستن برای امام حسین علیه السلام ما سعی داریم با اشاره به بخشی از کتاب مکیال المکارم به یکی از وظایف منتظران اشاره کنیم.

از وظایف منتظران گریستن در مصیبت مولایمان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام است زیرا که از اموری است که به وسیله آن حق امام علیه السلام ادا می گردد و بدون تردید ادای حق آن حضرت از مهم ترین وسایل تقرب یافتن به اوست.

امام صادق علیه السلام فرمودند: “و هیچ دیده و هیچ اشکی نزد خداوند محبوب تر از چشمی نیست که بر او بگرید،و هیچ گریه کننده ای بر او نگرید مگر اینکه فاطمه علیهاالسلام را صله کرده و حق ما را ادا نموده است،و هر بنده ای با دیدگان گریان محشور می شود مگر گریه کنندگان بر جدم حسین علیه السلام که در حالی محشور می گردد.

که دیده اش روشن است و مژده به او می رسد و شادمانی بر چهره اش نمودار است، و خلایق در بیم و هراس هستند در حالیکه اینان ایمن باشند،و خلایق عرضه می شوند ولی اینان زیر عرش و در سایه عرش با حسین علیه السلام هم سخن خواهند بود و ….” (برگرفته از کتاب مکیال المکارم)

بارالها! توفیق گریه بر مصیبت امام حسین علیه السلام را در تمام ایام سال روزیمان فرما و اجر عزاداری و گریه بر مصائب اربابمان را فرج در امر ظهور مولا و سرورمان قرار ده و به برکت ظهور ایشان، اسباب شادی دل مادر سادات، حضرت زهرا سلام الله علیها را فراهم نما…

 

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا