محبت امیرالمومنین علیه السلام (یاقوت 30)

تذكر دهنده ی خدمتگزاران به امام عصر (علیه السلام)

محبت امیرالمومنین علیه السلام 

برای محبت امیرالمومنین علیه السلام  آثار و برکات بسیار زیاد و فراوانی در روایات اهل بیت علیهم السلام نقل شده که می گویند، اگر کسی به مقام محبت برسد، از برکات و آثار این محبت، محبت خدای متعال و امور فراوانی است. حالا یکی از روایات را به عنوان نمونه خدمتتان تقدیم می کنیم.

روایتی از محبت حضرت علی علیه السلام

مرد سیاهی نزد علی علیه السلام آمد و اقرار کرد که دزدی کرده است. حضرت سه بار از او سوال کردند در هر بار اعتراف کرد و گفت: امیرمومنان من دزدی کرده ام مرا پاک و طاهر کن و حدّ بر من جاری کن، حضرت دستور داد دست او را بریدند، آن مرد به راه افتاد و رفت. در راه ابن کوّا خوارجی معروف او را دید و گفت: چه کسی دست تو را بریده است؟

گفت: شیر حجاز و قوچ عراق، زمین زننده شجاعان روزگار، انتقام گیرنده از جاهلان، آن که ریشه اش اصیل و بزرگوار است و پیوندش شریف است، و مُحل دو حرم و وارث دو مشعر، پدر دو سبط رسول خدا، اول سابقین و آخر وصیین از آل رسول الله، آن که جبرئیل تأییدش می کند میکائیل یاریش نماید، ریسمان محکم خدا، محفوظ به لشگرهای آسمان و او بخدا سوگند امام مومنان و امیر آنان علی رغم دشمنان است.

ابن کوّا، به او گفت: علی دست تو را بریده و تو اینگونه او را مدح می کنی؟ آن مرد گفت: سوگند به خدا که اگر مرا قطعه قطعه کند آناً فاناً محبت او در دل من افزون شود.

ابن کوا به نزد علی علیه السلام آمد و داستان آن مرد را گفت، حضرت فرمود: ای ابن کوا دوستان و محبین ما افرادی هستند که اگر آنها را تکه تکه کنیم، دوستی و محبت آنها به ما زیاده گردد و دشمنان ما کسانی هستند که اگر روغن و عسل در کام آنها بریزیم، دشمنی و بغض آنها زیاد شود.

سپس به امام حسن علیه السلام فرمودند برو و آن مرد را بیاور، حضرت امام حسن علیه السلام او را آورد. حضرت علی علیه السلام دست بریده او را برداشته و به محل بریدگی گذاردند و ردای خود را بروی آن کشیدند و آهسته دعایی خواندند. آن شخص برخاست دستش به حال اول برگشت و در رکاب علی علیه السلام جنگ نمود تا در واقعه نهروان شهید شد.

(منبع: فضایل علی علیه السلام از زبان عامه و خاصه ص 5-4 به نقل از امام شناسی ج 7)

راستی! اگر امام زمان علیه السلام کمی بر زندگی ما سخت گرفتند، باز مدح ایشان می کنیم یا…



دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا