تبلیغ غدیر در فضای عمومی – ابلاغ و تبلیغ غدیر

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – پیشنهادات ویژه

تبلیغ غدیر در فضای عمومی می تواند خیلی ساده انجام شود. در این طوفان فکری چند تبلیغ غدیر در فضای عمومی را برای شما بزرگوران آمده کرده ایم تا ان شاءالله مورد استفاده شما قرار گیرد و مبلغ غدیر شوید.

روشهای برقراری ارتباط با مخاطبان برای تبلیغ غدیر در فضای عمومی

نکته حائز اهمیت در تمام روش های تبلیغ غدیر در فضای عمومی در، این است که اجرای طرح ها، باید با روی گشاده و خندان باشد و خدای نکرده در اجرای این طرح ها در فضای عمومی، برای کسی مزاحمت ایجاد نشود. به طور مثال برپایی ایستگاه های صلواتی، ترافیک ایجاد نکند.

یا اگر قرار است در کنار ایستگاه صلواتی، صوت پخش شود، میزان صدا به حدی نباشد که برای اطرافیان مزاحمت ایجاد کنند. گروه های ضاله، راه موفقیتشان در تبلیغ و جذب افراد، مهربانی و خوشرویی است.

پیشنهادات تبلیغ غدیر در فضای عمومی

برگزاری نمایشگاه وسایل تزئینی و یادبود متناسب با غدیر و دعوت افراد.
اجرای سخنرانی چند دقیقه ای در هربخش نمایشگاه برای رساندن پیام غدیر.
برگزاری جشن استقبال غدیر در فرهنگسراها و سراهای محله و ارائه راههای تبلیغی به افراد در این جشن.
اهدای هدیه ویژه به افرادی که در ایام غدیر ازدواج می کنند و تشویق آنها به شروع زندگی با یاد وارث غدیر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
تهیه سر رسید از غدیر تا غدیر با موضوع هر روز با امیرالمؤمنین علیه السلام و اهدا به مراکز فرهنگی، بخصوص مراکز فروش کتاب در جوار امامزاده ها.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – طرح نان تازه صبحگاهی در آپارتمانها

با خرید نان تازه و بردن درب خانه ساکنین آپارتمان و تقدیم آن به همراه یک سی دی یا بروشور غدیری می توان مبلغ غدیر بود. در مسجد یا حسینیه ها میتوان طرح مراسم عقد اخوت را تبلیغ کرد و در روز غدیر اجرا نمود. لازمه این کارتبیین جایگاه والای عقد اخوت و مسئولیت هایی است که در پی آن می آید.

وگرنه اگر امر ساده و پیش پا افتادهای دراذهان عمومی شود، خدای نکرده لطمه به جایگاه رفیع امیرالمؤمنین علیه السلام به عنوان اخ الرسول صلی الله علیه و آله در اذهان مخاطبین خواهد بود.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – برپایی ایستگاه معرفی غدیر

به عقیده برخی، امروزه بروشور دادن به تنهایی و جشن های خیابانی و امثالهم در بیشتر مناطق کارساز نیست، لذا پیشنهاد می شود که ایستگاه هایی در سطح شهر ایجاد شود با تعدادی از نیروهای جوان و با ظاهر آراسته و فن بیان فصیح و … . آنان شبهات روز جامعه پیرامون ولایت و آخر الزمان و… را با مردمی که از آن خیابان عبور می کنند مطرح کنند.

سپس چند مرجع و منبع برای پاسخ معرفی کنند که می تواند بنر و بروشور باشد یا آدرس سایت و یا حتی چند استاد صاحب نظر که در ایستگاه مستقر هستند. به این صورت سطح عام جامعه پاسخ بسیاری از شبهات را دریافت می کنند.

این کار مستلزم مدیریت دقیق است که به افرادی شبهات گفته شود که زمان استفاده از منابع را داشته باشند و حتما افراد پاسخ را دریافت کنند. و الّا همان اعتقاد تعبدی و شناسنامه ای هم متزلزل خواهد شد. حتی بهتر است جواب شبهات و اطلاعات لازم بدون بیان شبهه گفته شود. القای شبهه در هر صورت مناسب نیست.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – راه اندازی ایستگاه صلواتی

راه اندازی ایستگاه صلواتی و دادن سی دی های تبلیغی غدیر به صورت رایگان به افراد. راه اندازی ایستگاه نقاشی و ایستگاه خوراکی برای کودکان به صورت صلواتی در پارک ها. میتوان چنین ایستگاه ی ایجاد کرد و در کنار آن، یک غرفه برای استراحت و انتظار والدین گذاشت. در آن غرفه با صحبت های کوتاه چند دقیقه ای و پذیرایی و پخش نوا از والدین پذیرایی شود.

این برنامه ایستگاهی که در ایام فاطمیه اجرا شده و می تواند برای غدیر الگو برداری شود، برای مناطقی که فرقه های ضاله مثل وهابیت تبلیغ می کنند مناسب است. سعی کنید شبهات مطرح در ایستگاه یا محل استقرار را در نظر بگیرید و روی پاسخ آنها کار کنید.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – طرح کار این طور است

فرضا برای اثبات امامت از آیات قرآن، آیه ولایت، آیه اوالامر، آیه تبلیغ و آیه اکمال را هر کدام در یک بنر نوشته و دلایل ذکر شود. نکته خیلی مهم استفاده از روایات است.مثلا برای اثبات امامت از روایتها، روایت انت خلیفتی که ابی عاصم در کتاب السنه ذکر کرده و البانی گفته حسن هست، مسند احمد تحقیق احمد شاکر گفته صحیح هست، مستدرکات حاکم گفته صحیح هست همه اینها ذکر شود.

پی دی اف این کتابها را دانلود کنید. متن حدیث را از کتاب در بیارید و پرینت بگیرید. آنها را کنار هر بنر بگذارید تا نگویند شما الکی گفتی این در فلان کتاب نیست. بعلاوه میتوان اسکن خود کتاب را در بنر نشان داد. در آخر پرینت کاغذی از مطالب بنر همراه با کپی صفحات کتاب به بازدید کنندگان داده شود تا اگر جایی حرفی زدند مستند باشد. اگر قصد اجرا دارید اعضای کانال اتاق فکر در حد توان در زمینه مطلب و تهیه اسکنها کمک می کنند.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی  – در مدارس و دانشگاهها

با توجه به این که مدارس در تعطیلات هستند، از مساجد و کانون های فرهنگی مساجد میتوان برای جذب نوجوانان و دانش آموزان استفاده کرد. به این صورت که مسابقه کتابخوانی راه اندازی شود و در ایام غدیر، قرعه کشی و اهدا جوایز باشد. البته از الان باید انتخاب کتاب و تبلیغات در سطح وسیع صورت بگیرد. همزمان شدن عید غدیر با آغاز سال تحصیلی امسال، فرصت خوبی هست که در جشن های آغاز سال تحصیلی مدارس، به عظمت این عید در اعتقادات شیعی پرداخته شود.

تهیه پیکسل و هدیه دادن به بچه ها در روز اول مدرسه

این کار سال گذشته انجام شده است. برای بچه ها در مدرسه یک توضیح کوتاه از غدیر داده شود. بعد گفته شود که همه ما موظفیم تا به بقیه این خبر مهم جانشینی حضرت علی علیه السلام را برسانیم. شما هم مبلغ غدیر هستید، این پیکسل ها را به کیف و یا روپوشتان وصل کنید و هر کس از شما پرسید در مورد آن توضیح دهید. این روش برای بچه ها بسیار جذاب است. امسال این کار میتواند در جشن شکوفه ها انجام شود.

تهیه پیکسل های سفارشی با محتوای غدیر پیشنهاد می شود. در دانشگاهها با برگزاری نمایشگاه کتاب میتوان افراد را به سمت غدیر و تبلیغ پیام آن جذب کرد. برگزاری شب شعر درباره غدیر و ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام در دانشگاه ها یا فرهنگسراها یا سراهای محله.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – در محل کار

در فروشگاه ها میتوان از کیسه های طرحدار در مورد غدیر برای قرار دادن اجناس مشتریان استفاده کرد و به هنگام تحویل دادن به مشتری از این طریق چند جملهای در مورد غدیر صحبت نمود.

فروشگاهها و مراکز خرید طرح تخفیف ویژه دهه ولایت قرار دهند و با ارائه کارت های قرعه کشی به کسانی که در این ایام خرید می کنند، افراد را به شرکت در قرعه کشی به مناسبت روز عید غدیر دعوت کنند. روی کارت های قرعه کشی پیامی از خطبه غدیر نوشته شود. در مراسم قرعه کشی در روز عید، جوایز اهدا شود. در کنار این برنامه، عظمت عید غدیر تذکر داده شود.

برای ادارات و مراکز تجاری موارد زیر پیشنهاد می شود

تبریک عید به مراجعین و دادن یاد بود دادن بُن پاداش به کارکنان طی یک جلسه سخنرانی کوتاه در مورد غدیر برگزاری مسابقه کتابخوانی غدیر بین کارکنان اداره به همراه یک جایزه نفیس در مراکز و ادارات به مدت یک هفته یا کمتر یا بیشتر، متنهای زیر به همراه گل یا یک بسته روی تابلو اعلانات نصب و یا روی میز گذاشته شود: فایل این متون به صورت پوستر آماده است.

روز اول: بالاترین بزرگواری، پرهیزکاری است.
روز دوم: بالاترین سود، ثواب اندوزی است.
روز سوم: بالاترین تنهایی، خودپسندی است.
روز چهارم: بالاترین همنشین، خوی نیکو است.
روز پنجم: بالاترین عزت، بردباری است.
روز ششم: بالاترین مال، خِرَد است.
روز آخر: روز قبل از عید خطابه غدیر همراه گل یا شیرینی روی میز و این مطلب از فراز 10 خطبه غدیر: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در روز غدیر فرمودند: بالاترین امر به معروف آن است که سخن مرا بفهمید و آن را به کسانی که حاضر نیستند برسانید و او را از طرف من به قبولش امر کنید و از مخالفتش نهی نمایید.

پس بهترین امر به معروف، هدایت مردم به سوی پذیرش ولایت حضرت علی علیه السلام و (افزون کردن معرفت ومحبت اهل بیت علیهم السلام) است.

تهیه هدیهای کوچک برای همکاران

یکی از کارهایی که در روز غدیر به آن سفارش شده، دادن هدیه به یکدیگر است. میتوان برای همکاران یک هدیه ساده، مثل روان نویس، خودکار، برگه یادداشت و …. تهیه کرد. روز قبل از عید به همه هدیه داده شود همراه چند دقیقه توضیح که عید غدیر بزرگترین عید ما است و اگر مسیر جانشینی حضرت رسول صلی الله علیه و آله تغییر پیدا نمی کرد، شرایط فعلی جهان ما کاملاً متفاوت بود.

نصب روز شمار بر روی تابلو اعلانات ساختمان محل زندگی و یا محل کار، هر روز همراه با یک فراز از خطبه غدیر، و اهدای کتاب خطابه غدیر در شب عید. 

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – پزشکان و مراکز درمانی مختلف

با ارائه خدمات رایگان در ایام عید غدیر میتوانند غدیر را تبلیغ کنند. با نصب یک بنر یا پوستر در مطب خود با این مضمون که با ظهور وارث غدیر همه بیماران شفا می یابند، از مراجعان خود بخواهند که در این عید بزرگ الهی برای ظهور تنها وارث غدیر دعا کنند.

قرار دادن هدایای کوچک به همراه بروشور یا کتابی کوچک جهت معرفی خطبه غدیر در کنار بسته بندی غذای بیرون برها در روز عید غدیر، می تواند مخاطبان زیادی را در برگیرد.

تهیه و گردآوری جدول درباره غدیر و دادن به افرادی که در رستورانها منتظر تحویل غذا هستند. پس از آن اهدای یادبود و صحبت چند دقیقه ای در مورد سؤالات جدول.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – در فضای شهر

تلویزیون های شهری وسیله مناسبی هستند برای پخش پیام غدیر در فضای عمومی. با تهیه کلیپ های تبلیغی شامل متن کوتاه از فرازهای خطبه به همراه ترجمه و همچنین احادیث کوتاه در اثبات ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام.با هماهنگی با شهرداری ها، میتوان خطبه غدیر را به عموم مردم ارائه کرد.

توزیع شود، به شیشه عقب « عید غدیر مبارک « یا » علی ولی الله » با هماهنگی ستاد غدیر، پرچم یا برچسبان و موبیلها، تاکسی ها، داخل و خارج اتوبوس های شهری و بین شهری و مترو نصب شود. در اتوبوس ها تراکت تبلیغی پخش و چند دقیقه در مورد پیام غدیر صحبت شود. 

جشن و مسابقه کتابخوانی در قطار

در برخی از قطارها سیستم صوتی و تصویری مرکزی وجود دارد، مانند قطارهای بن تور. میتوان در این قطارها به تعداد مسافرین کتاب و پرسشنامه همراه تهیه و توزیع کرد و از طریق تلویزیون قطار یک مسابقه برقرار نمود، به این ترتیب که پس از توزیع کتابها، یک فرصت مثلاً 4 ساعته داد تا مسافرین قطار کتاب را مطالعه نموده، برگه پاسخ را تکمیل کنند. پس از پایان مهلت، برگه ها جمع آوری و از میان افرادی که پاسخ صحیح داده اند یک نفر برنده اعلام شود.

مراسم قرعه کشی به طور زنده از طریق تلویزیون پخش شود و از شخص برنده خواهش کنند تا با حضور در مقابل دوربین، جایزه خود را تحویل بگیرد. در طول مراسم حداقل 3 فرصت 20 دقیقه ای به دست می آید که مجریان می توانند اقدام به سخنرانی های جذاب کوتاه از پیش تمرین شده نمایند. حتی میتوان چنانچه برنامه ریزی قوی و خوب باشد برنامه هایی مثل پرسش و پاسخ هم اجرا کرد.

میتوان در ایام دهه ولایت، با اهدای گل به همراه کارت تذکری که جمله ای از خطبه غدیر در آن آورده شده، این ایام را به عموم افراد جامعه تبریک گفت و عظمت این عید را یادآوری کرد.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – در پارک ها

امسال شب نیمه شعبان در یکی از پارکهای بزرگ تهران، تعداد زیادی گل رز که به آن یک کارت الصاق شدهبود همراه با تبریک عید پخش شد.

متن شعر

دل میدهد بشارتم از بازگشتنت/ از روزهای خالی از این اضطرابها استقبال مردم از دریافت گل طبیعی خوب است و میتوان این کار را برای غدیر انجام داد. همراه با آن خطابه غدیر به مردم هدیه شود. اگر در کنار خطابه غدیر و گلها کارت مشابه ی چسباند که حاوی یک شعر کوتاه و زیبا و فطری باشد، مؤثرتر است.

شاید در حالت عادی همه خطابه را نخوانند. ولی ان شاء الله یک شعر زیبا، رابطه عاطفی، هر چند کوچک با امیرالمؤمنین علیه السلام ایجاد می کند و احتمال این که خطابه را بخوانند افزایش میدهد.

نیمه شعبان گذشته در یکی از پارکها، برای فواره موزیکال، یکی از سرودهای مناسب ایام نیمه انتخاب شده بود و کل فضای پارک را تحت تأثیر قرار داده بود. می توان در ایام دهه ولایت، در پارک هایی که فواره موزیکال دارند از سرودهایی که در مدح حضرت علی علیه السلام هست استفاده و به این صورت توجه افراد را جلب کرد.

برگزاری جلسات میزگرد و پرسش و پاسخ در فضای پارکها

مسابقات ورزشی و هنری مختلف با جوایز ویژه به مناسبت عید غدیر در پارکها، فرهنگسراها، سراهای محله برگزار شود. در مراسم اهدای جوایز نکات مورد نظر از عید غدیر و جایگاه ولایت امیرالمومنین علیه السلام مطرح شود.به همراه جوایز خطبه غدیر اهدا شود.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – برای کودکان

تهیه و پخش پکیج تبلیغی شامل نقاشی کودک، سیدی تبلیغاتی و جدول غدیری برای بزرگسالان و نوجوانان برای پخش در پمپ بنزینها. میتوان با راه اندازی کارناوال شادی متشکل از کودکان با لباسهای یکسان و با در دست داشتن پرچمها وبادکنک های رنگی در پارکها، توجه خانواده ها و کودکانشان را جلب کرد.

در پایان، بادکنک ها و پرچم ها به کودکانی که با کارناوال همراهی کردند هدیه شود. اگر این گروه کودک بتوانند یک سرود را به صورت دسته جمعی اجرا کنند عالی خواهد بود و اثر گذاری اجرا بیشتر خواهد شد.

یک تم کلی در نظر گرفته شود، مثل بالن و بادکنک رنگی یا گل یا خورشید و کلاه آفتابی یا هر طرح شاد و چشمگیر دیگر. از مدتی قبل از عید غدیر تصویر طرح مثلا بالن رنگارنگ یا خورشید کودکانه و شاد و لبخند به لب در سایز بزرگ، چاپ شده و زیر آن این پیام یا مشابه آن نوشته شود: خبری در راه است

خبری در راه است….وعده ما 10 شهریور 95 مثلا فرهنگسرای…. یا میدان میوه و تره بار… یا کتابخانه….”این تصویر در محل مورد نظر نصب شود تا روز موعود. در روز موعود در کنار تابلو، ایستگاه تبلیغ غدیر باشد که هم سرودهای شاد غدیری پخش کند و هم درباره عید غدیر و مقام و فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام با کودکان صحبت شود.

در حین صحبت ها، با کودکان سؤال و جواب شود. در آخر بادکنک یا کلاه آفتابی یا… بسته به تم جشن منقش به جمله های غدیری اهدا شود.

میتوان به هر کودکی که می آید یک کاغذ کوچک کارت داد و در حین صحبت با کودکان و سؤال و جواب ها اگر هر سؤالی را درست جواب دادند، روی کارتشان یک برچسب بادکنک چسباند. هر کس، مثلا 3 بادکنک روی کارتش بگیرد، یک لوازم التحریر منقش به جملات غدیری جایزه بگیرد.

خوب است با شیرینی پذیراییشود و افرادی جهت پاسخگویی به سؤالات و شبهات والدین باشند. تهیه پکیج تبلیغی شامل موارد زیر و پخش در مهد کودکها، به همراه صحبت چند دقیقه ای کوتاه برای کودکان:بسته شکلات غدیری، سی دی تبلیغی کودک برای غدیر، کتاب نقاشی غدیر به همراه مدادرنگی

در مهد کودکها به مناسبت عید غدیر تهیه کاردستی به کودکان آموزش داده شود که مزین به نام مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام باشد. قصه روز غدیر برای کودکان گفته شود و از کودکان خواسته شود که کاردستی را به خانه برده و برای اعضای خانه قصه را بازگو کنند. به این صورت هم کودکان و هم خانوادههایشان متذکر میشوند.

تبلیغ غدیر در فضای عمومی – مخاطب غدیر

لزوماً قشر خاصی از جامعه نیست. می توان در شب عید غدیر، برای کودکان کار که در خیابان ها دستفروشی می کنند، هدیه و اسباب بازی و بادکنک و خوراکی برد. این کار باعث جلب توجه عابرین نیز میشود.

در کنارآن شاید بتوان تبلیغ در حد پخش یک کارت یا بروشور به سایر عابرین انجام داد و در آن به این نکته اشاره کرد که اگر همگان بر ولایت امیر المؤمنین علیه السلام اجتماع می کردند، آتش دوزخ هرگز روشن نمی شد، و اگر سیر جانشینی رسول خدا صلی الله علیه و آله از مسیر خویش خارج نمی گشت، الآن این کودکان در سطح شهر پخش نبودند.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا