منزلت مادر – سخنرانی فاطمیه

منزلت مادر (احترام به فرزند به خاطر مادر)

در این متن به منزلت مادر اشاره شده است که اگر احترامی به فرزند گذاشته میشود به خاطر مادرست. و حضرت زهرا سلام الله علیها فرزند پیامبر بودند و باید به سبب حرمت پیامبر به ایشان احترام میگذاشتند ولی متاسفانه با حرمت شکنی به بانو، حرمت پدر را شکستند و همه ما را عزادار کردند. و همین قاعده در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزند گرامی شان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه هست.

منزلت مادر

 اگر کسی به شما خدمتی کرده باشد و فرزندش از شما کمکی بخواهد آیا به این فرزند ولو بد باشد به خاطر پدرش خدمتی میکنید؟ اگر به او کمک نکنید آیا ابن بی احترامی به پدر نیست؟ حالا اگر فرزند، خود فرد خوبی هم باشد عدم ‌کمک به او، هتک حرمت خیلی بیشتری نیست؟ 

اگر خود پسر هم به ما نیکی زیادی کرده باشد چطور؟ اینها را همگی می فهمیم و در زندگی مان تجربه کرده ایم. مادری که به گردن ما حقی دارد برای فرزندش بیش از خود حساس است و از عدم رعایت حق بچه اش بیشتر ناراحت میشود.

و چه زیبا حضرت زهرا سلام الله علیها از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه وآل نقل کرده اند:

المرءیحفط فی ولده (خطبه فدکیه)

ایشان فرزند پیامبر بودند و باید به سبب حرمت پیامبر به ایشان احترام میگذاشتند ولی متاسفانه با حرمت شکنی به بانو، حرمت پدر را شکستند و همه ما را عزادار کردند. همین قاعده در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزند گرامی شان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه هست. یعنی:

1.برای بزرگداشت حضرت زهرا سلام الله علیها باید فرزندش مهدی علیه السلام را بزرگ ‌بداریم. لذا در مجالس فاطمیه باید از معرفت مهدی علیه السلام نیز گفت والا آن مجلس کامل نیست.

2.احقاق حق حضرت زهرا سلام الله علیها با دعای بر فرج منتقم ایشان است ولی حتی اگر جنایتی هم رخ نداده بود برای احترام به مادر باید برای فرج فرزند در مجلسشان دعا کنیم.

3.حتما باید ضمن گریستن بر غربت مادر، بر غربت فرزند هم گریست والا مادر از غربت فرزند، بیشتراز غربت خود ناراحت میشوند.

4.اگر به عشق  حضرت فاطمه سلام الله علیها برای فرزندشان، مالی خرج  کنیم باعث بهره مندی از شفاعت خانم در روز قیامت میشود.

(فاطمه بهجه قلب المصطفی ص۶۶)

نتیجه: برپایی مجالس فاطمیه باعث رستگاری بزرگی برای ما می گردد ولی اگر این مجالس مهدوی نباشند ضرر زیادی ‌کرده ایم چون حضرت زهرا را کامل کمک نکرده ایم.

مهدی جان

امشب مرا به خانه ی مادر ببر که باز

آنجا نشسته چشم کبودش به انتظار

ما را ببر که گریه بریزیم پشت در

مانند بچه های عزادار و بی قرار

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا