تابلو مصور اربعین 97

تابلو مصور اربعین 97 (خدمتگزار امام عصر علیه السلام باشیم)

تابلو مصور اربعین 97 شامل هشت تابلو که برای تبلیغ شعائر حسینی در مکان های مختلف قابل استفاده می باشد.

تابلو مصور اربعین 97 – تابلوی اول: ما به لطف شما عازم شده ایم…

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین

المستغاث بک یا قمر العشیره یا ابالفضل العباس

تابلوی مصور اربعین ١٣٩٧

فرق کسانی که این روزها غبار جاده مشای روی سر و کولوشان نشسته با آدم هایی که بی تفاوت نسبت به همه چیز فقط  سرگرم بالا پایین رفتن دلار و سکه هستن، در یک چیز است (ارباب آنها را خریده، چون دلداده او هستند )…

محرم که از راه میرسه، شور اربعین میافته به دلهامون و این نوا گوشمون رو پر میکنه که: (ترجیحاً با آهنگ خوانده شود)

این دل تنگم عقده ها دارد گوئیا میل کربلا دارد

قلب سوزانم، ناله ها دارد چشم گریانم اشکها دارد

این دلم یارب کربلا خواهد چون حسین (علیه السلام) نام دلربا دارد قلب من سوزد بر شهیدى که فاطمه بهر او عزا دارد مى رود بوسد، آن مزارى که تربت پاک جان فزا دارد بعد شروع می کنیم به تکاپوی جور کردن ویزا و بلیط و مهیای سفر شدن، هر روزی هم که به اربعین نزدیکتر میشیم.

شور و شوق و تپش قلبمون بیشتر میشه. تا وقتی که میرسیم پای پرواز یا لب مرز. همینکه پامون میرسه با خاک عراق دیگه دل توی دلمون نیست برای دیدن گنبد طلا و سیر کردن توی صفا و مروه بین الحرمین.

این وسط هم خیلی ها هستن که دلشون هوای میشه و توفیق رفیق راهشون نمیشه و چه بسیار کسانی که عزم سفر ندارن و به دعای ارباب، خدا در و تخته رو جور میکنه و راهی سفر اربعین میشن.

وسط این شور و شوق البته کسانی هم هستن که سرشون گرم زندگی شونه و اصلاً نمی فهمن محرم کی اومد و صفر کی رفت. فرق شمایی که این روزها غبار جاده مشای روی سر و کولتون نشسته با اون آدمهایی که بیتفاوت نسبت به همه چیز فقط سرگرم

بالا پایین رفتن دلار و سکه هستن، توی یک چیزه… میدونید چی؟ … (اندکی مکث) ( ارباب شما رو خریده )  خودم رو میگم. اگر دلم رو اسکن کنن و ریز و درشتش رو بریزن بیرون، اول و آخرش چیز به درد بخوری که لایق این سفر باشه

ندارم؛ الا اینکه وقتی نام آقام حسین علیه السلام میاد، اشک توی چشم هام حلقه میزنه. ارباب هم به همین خاطر من و امثال من رو خریده


تابلو مصور اربعین 97 تابلوی دوم: ما زیر پرچم ارباب قد کشیدهام…

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

مادرهای ما در روضه ها به ما شیر دادند چون میدانستند تنها راه در امان ماندن ما از آفات و بلایای آخرالزمان این است که دست ما را بگذارند در دستهای قلم شدهای که رفتند آب بیارند و آبرو آوردند.

ما هائی که اینجا هستیم و تمام کسایی که دوست داشتن اینجا باشن، از بچگی زلفمون گره خورده به موی ارباب. مادرهای ما توی روضه ها به ما شیر دادن تا کاممون تَر بشه از اشک بر علمداری که مشک بر دست، با قد افراشته براسب نشست و ساعاتی بعد بی دست و مشک و چشم بر خاک نشسته بود و فریاد میزد یا اَخاه أدرک اَخاه، برادر، برادرت را دریاب.

برای چی مادرهای ما این کار رو کردن؟ چون می خواستن ما رو بیمه ابالفضل علیه السلام کنن. چون می دونستن تنها راه در امان موندن ما از آفات و بلایای آخرالزمان اینه که دست ما رو بذارن توی دستهای قلم شدهای که رفتند آب بیارند و آبرو آوردند.

« یالثارات الحسین علیه السلام » پدرهای ما دست ما رو گرفتن و راهی هیئت کردن تا زیر پرچمی سینه بزنیم که روش نوشته شده بود و ما با سری که رو به بالا، چشم به این پرچم سرخ دوخته بود، قد کشیدیم تا همیشه یادمون باشه باید منتظر منتقمی باشیم که میاد

و از دستی که گلوی ارباب ما رو از قفا برید انتقام میگیره. یاد گرفتیم باید منتظر منتقمی باشیم که میاد و انتقام تمام مصیبت های کربلا رو می گیره. ما توی همین مجلسها یاد گرفتیم که بعد از نوشیدن آب، شربت و چای بگیم، سلام برلبان تشنهات حسین. آری ما زیر پرچم ارباب قد کشیده ایم…


تابلو مصور اربعین 97 – تابلوی سوم: به بهایی سنگین ما را خرید …

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیرَهِ الضَّلالَهِ و (امام حسین علیه السلام) جانش را در راه تو بذل کرد، تا بندگانت را از جهالت و سرگردانى گمراهى برهاند… زیارت اربعین.

بله، کار امام حسین علیه السلام خریدن آدمهاست. از همون لحظه تولدشون که بدنیا اومدن نه آدمها که فرشته ها رو هم خریدن و آزاد کردن. فطرس ملک، این فرشته بزرگ، که به خاطر نافرمانی خدا، بالهاش ازش گرفته شده بود وقتی فهمید امام حسین علیهالسلام به دنیا اومدن، خودش رو به منزل امیرالمؤمنین علی علیه السلام رسوند و با متبرک کردن خودش به گهواره امام حسین علیه السلام دوباره بالهاش رو پس گرفت و شد پیک سلام رسان ما به ارباب بی کفنمون.

وقتی به یاران امام حسین علیه السلام نگاه کنیم، می بینیم تک تکشون رو حضرت برای خودشون خریدن. از علمدار باوفشون عباس علیه السلام تا حبیب و زُهیر و حُر و وَهَب.

امام حسین علیه السلام ١۴٠٠ ساله که کارش خریدن آدمها و آزاد کردن اونهاست. این جمله حرف من نیست. فرازی از زیارت اربعینه.

اونجا که اشاره میشه :« امام حسین علیه السلام خون قلبش رو نثار کرد تا ما رو بخره و از بند جهل و نادانی آزاد کنه » ما رو از بند اسارت نفس، شهوت، گناه و دنیا بخره و در راه بندگی و شیعه بودن آزاد کنه.

پس من و شمایی که امروز توی مسیر زیارت امام حسین علیه السلام هستیم بی تردید خریده شده امامون هستیم. آقامون ما رو خریده اما بهای آزادی ما خیلی سنگین تموم شد.

قیمت خریده شدن ما غربت امام حسین علیه السلام در دشت کربلا بود. تشنگی فرزندانش بود. کشته شدن یارانش بود. نثار شدن خون قلب امام بود. نشستن شمر بر روی بند امام با خنجر در دست بود. فرور رفتن تیر سه شعبه به حنجر اصغر بود، قطعه، قطعه شدن بدن علی اکبر بود.

قلم شدن دست اباالفضل العباس بود، به خون نشستن چشمهای مبارکش بود، شکافته شدن فرق سرش بود، گریه و غصه رباب در نبود طفلش بود. اسارت زینب کبری و رقیه و سکینه علیهم السلام بود.

امام حسین علیه السلام محبت، عشق، مردانگی، پدری رو در حق ما تموم کرد تا ما آزاد زندگی کنیم. آزاد از تعلقات دنیا و در بند بندگی خدا زندگی کنیم. با مدال افتخاری شیعه زندگی کنیم.


تابلو مصور اربعین 97 – تابلوی چهارم: و حتی کودک شیرخواره اش را هم فدا کرد…

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

رخ شش ماهه ام از تشنگی مانند مهتاب است

نمی دانم که او جان داده در گهواره یا خواب است

چو می ریزد به روی کودک من قطره ی اشکم

زبانش را بگرداند، گمانش قطره ی آب است…

امام حسین علیه السلام حتی به قیمت شهادت کودک شیرخوارشان ما را خریدند… روضه کوتاه حضرت علی اصغر علیه السلام (حتی می تواند خواندن شعر باشد)


تابلو مصور اربعین 97 – تابلوی پنجم: و حتی دختر سه ساله اش را هم فدا کرد…

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

طلوع آفتاب را گه سحر ندیده کس

برلب شمس، نیمه شب لب قمر ندیده کس

به روی دامن پدر سه ساله دیده هرکسی

به دامن سه ساله ای سر پدر ندیده کس

و حتی در این مسیر دختر سه ساله امام حسین علیه السلام هم فدا شد روضه کوتاه حضرت رقیه سلام الله علیها (حتی می تواند خواندن شعر باشد)


تابلو مصور اربعین 97 – تابلوی ششم: چه تضمینی برای تا آخر ماندن ماست؟

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

عمر و سعد و شمر از روز اول (به ظاهر) جزو اشقیاء نبودند، اما سرانجام کار در گروه بدترین انسانها قرار گرفتند. چه تضمینی هست که ما نیز تا آخر عمر ره رو راه کربلا باشیم؟ بزرگواران عمر و سعد و شمر آدمهای کوچیکی نبودن، از ارازل و اوباش نبودن.

شمر سرباز حضرت علی علیهالسلام در جنگ صفین بود. حتی جانباز هم شد. اما آخرش عاقبت به شر شد. چه تضمینی هست که ما و شما تا آخر عمر ره رو راه کربلا باشیم؟

اگر کسی تضمینی داره خوش به حالش. اما اگر کسانی هم مثل من هستن که نسبت به آخر و عاقبت خودشون نگران هستن، پس باید یک فکری برای خودمون برداریم.

شاید در دل برخی از شما این نگرانی ایجاد شده باشه که واقعاً آخر کارتون چه میشه؟ شاید هم برخی دلخوش به همین محبت و ولایت باشن و بگن: (تنها امید ما لطف خودشونه و بس)

براساس روایات ما هم باید ترس از افتادن در چاه گمراهی داشته باشیم و هم امید به لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام برای اینکه نجاتمان دهند. اما در کنار این دو مورد وظایفی هم داریم.

اجازه بدید این وظایف رو با مرور شرح حال یاران امام حسین و افرادی که درکربلا بودن بیان کنم. همه شنیدین وقتی امام حسین علیه السلام به عمر سعد گفتن: « تو از گندم ری هم نمیخوری »

اون ملعون بی ادبی کرد وگفت: « به جوی آن هم راضی هستم. اما وقتی امام به حُر گفتند: « مادرت به عزایت بنشیند » حُر ادب کرد و جواب نداد و همین ادب و تواضع: او در برابر امام زمانش دستگیرش را گرفت و او را به اوج برد.

به عنوان اولین وظیفه یادمون باشه: چیزی که میتونه باعث بشه تا آخر عمر اهل بیت علیهم السلام خریدار ما باشن همین ادب و تواضع در برابر امام زمانمون هست. اینکه اون آقا رو به آقایی و خودمون رو به کوچیکی قبول داشته باشیم.


تابلو مصور اربعین 97 – تابلوی هفتم: مرا بخر برای خودت مولا

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

امام حسین علیه السلام غلام پیری داشتند به نام جون قبل از عاشورا امام به جون گفتند: تو به اندازه کافی به ما خدمت کردی حالا آزادی که بروی جون التماس کرد که میاند و شد یکی از هفتاد و دو تن کربلا. حالا ما هم باید از جون یاد بگیریم. به امام زمانمون بگویم آقا جان ما را بخر برای خودت مولا

اما دومین وظیفه: در تاریخ نقل شده زهیر وقتی در راه کربلا با امام حسین علیه السلام هم مسیر شد، سعی میکرد با فاصله از امام اتراق کنه تا با امام رو به رو نشه. اما در نهایت حضرت به سراغش فرستادن و او هم تشویق همسرش، به نزد حضرت رفت. بعد حضرت یک نگاه ولایی بهش کردن و حقیقت آنچه در انتظارشون هست رو به او گفتن و اون هم در رکاب سیدالشهدا علیه السلام  به مقامی رسید.

که مورد حسرت عالمیانه. حالا ما هم باید بریم سراغ امام زمانمون و بگیم آقا جون از اون نگاه هایی که جدت به زهیر کرد به ما هم بکن تا دل ما هم نرم بشه تا دل ما هم حق پذیر بشه و تحت تأثیر رنگ و وارنگ دنیا از راه مستقیم ولایت علی و اولاد علی علیهم السلام دور نشیم.

اما سومین وظیفه: در مقاتل نقل شده امام حسین علیه السلام غلام پیری داشتند به نام جون. قبل از عاشورا امام به جون گفتن تو اندازه کافی به ما خدمت کردی حالا آزادی که بری

جون زد زیر گریه. گفت آقا جون من پوستم سیاهه. بدنم بد بویه. پیرم. نکنه به خاطر این میخواید که همراهتون نباشم خلاصه شروع کرد به دلبری کردن از امام. گریه کرد والتماس که بمونه. که تا آخر عمر توی این راه بمونه. و موند و شد یکی از هفتاد و دو تن کربلا.

حالا ما هم باید از جون یاد بگیریم. به امام زمانمون بگیم آقا جون میدونم بدم. میدونم آلوده هستیم. میدونم در شأن شما نیستم.  اما حالا که به من نگاه کردی، حالا که من رو راهی کربلا کردی، بیا و من رو هم به غلامی خودت قبول کن و اجازه بده تا آخر عمر تک تک لحظات زندگیم رو وقف خدمت به شما کنم.

امام زمانم من را بخر برای خودت مولا جان و کمکم کن تا کاسبی و پول درآوردنم برای خدمت به شما باشه. تشکیل خانواده و فرزندانم برای خدمت به شما باشه. تحصیل و تلاشم برای خدمت به شما باشه و تمام این خدمات رو به امید تعجیل در فرجتون انجام میدم.

به امید اینکه زودتر ظهور کنید و ما هم در رکاب منتقم خون جدتون سید الشهدا باشیم. منتقم خون عموتون اباالفضل العباس. منتقم صورت نیلی مادرتون زهرای مرضیه سلام الله علیها.


تابلو مصور اربعین 97 – تابلوی هشتم: بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد

تابلو مصور اربعین 97

برای مشاهده تصویر تابلو مصور اربعین 97 روی تصویر کلیک نمایید.

حالا هرکی دوست داره تا آخر عمرش به این سه وظیفه عمل کنه. یعنی با ادب به امام زمانش زندگی کنه، حق پذیر باشه و خدمتگزار دستهاش رو بالا بیاره تا به نشانه عهد و پیمان با امام زمان دعای فرج رو با هم بخونیم.

در انتها دعای فرج خوانده میشود و سپس به اتاق تصمیم می روند. خدمت به امام زمان عجل الله فرجه رو از همین لحظه می تونید شروع کنین. در زیر این پوستر زیبا یک سری پیشنهاد برای خدمت شما در مسیر کربلا و بعد از بازگشت وجود داره که شما می تونین با انتخاب دو گزینه یکی خدمت در سفر زیارتی و یکی پس ازبازگشت، خدمتگزاری به امام زمان رو آغاز کنین.

فقط قبل از کندن برگه منتخبتون، بسم الله بگید. توی دل به امام حسین سلام بدین و خطاب به امام زمان بگید آقا جون کمک کنین من و نسلم برای همیشه خدمتگزار شما باشیم. از افراد دعوت میشود که به سراغ پوستر راهکارها بروند و یک خدمت را به عنوان استارت کار در سفر اربعین و پس از آن برای خودشان انتخاب کنند و برگه ها رو جدا کنن و با خودشون ببرند.

تذکر دهید که نظراتشان در مورد این نمایشگاه را یادداشت کنند در دفاتر نظرسنجی تذکر دهید که اگر تمایل دارند در کانال ما عضو شوند در دفاتر نظرسنجی شماره شان را بنویسند.

در پناه صاحب الزمان علیه السلام



برای خرید تابلو های مصور کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا