کتاب هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علیه السلام – معرفی کتاب غدیر

کتاب هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علی علیه السلام در کتب اهل سنت

کتاب هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علی علیه السلام در کتب اهل سنت نزدیک 2100 فضلیت علی علیه السلام به نقل از منابع اهل سنت گردآوری شده است. این کتاب پاورقی‌های کامل دارد و نویسنده برای هر روایت منابع مختلفی به عنوان ارجاع آورده است که در دل خواننده هیچ شکی درباره صحت این روایت‌ها راه نیابد.

مجموعه مظهرالعجایب 5 کتاب درباره حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام است هر یک کلمه 1001 را یدک می‌کشند و به گوشه‌ای از ابعاد زندگی با برکت اولین امام شیعیان می‌پردازند.

مشخصات کتاب

نام کتاب:کتاب هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علی علیه السلام در کتب اهل سنت
مولف: محمدرضا رمزی‌ اوحدی
ناشر: سعید نوین


کتاب هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علیه السلام - معرفی کتاب غدیر - jpg ghadir 1001fazilat

بخشی از کتاب هزار و یک فضیلت از امیرالمومنین علی علیه السلام

فخررازی از علمای طراز اول اهل ســنت اســت وی ضمن آنکه تفســیری سترگ بر قرآن کریم نوشته است تالیف دیگری نیز دارد او در جلد اول این تفسیر که 32 جلد می باشد در ذیل آیه بسم الله الرحمن الرحیم سوره حمد آورده:

ما نفهمیدیم که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند می خواند یا آهسته ولی برای فهمیدن این مطلب به علی علیه السلام اقتدا می کنیم و به عمل او نگاه می کنیم چرا که رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره علی بن ابیطالب در نمازهایش بسم الله الرحمن الرحیم را بلند قرائت می کرده است.

ثعلبی صاحب تفسیر الکشف و البیان ذیل آیه سوره فاتحه آورده که ابی بریده نقل می کند: مقصود از صراط مستقیم که در این سوره آمده راه محمد صلی الله علیه و آله او می باشد و از تفسیر وکیع بن جراح از سفیان ثوری، از سدی، از اسباط و مجاهد از ابن عباس روایت کرده است که معنی “ما را به راه راست هدایت کن” یعنی ما را به حب و دوستی محمد و آل او راهنمایی نما.

ابن عباس گوید: مقصود از آیه ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین؛ این است که: بی شک این قرآن از طرف خداوند فرود آمده و برای متقین و پرهیزکاران بیان و نور است و مقصود از متقین علی بن ابیطالب علیه السلام می باشد که هرگز مشرک نبوده و از پرستش بت ها دوری می جسته و عبادت او تنها برای خداوند بوده است و به همین سبب او و شیعیانش در قیامت بدون حساب داخل بهشت خواهند شد.



برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا