تاک شو جشن سلفی غدیر – متن تاک شو غدیر

تاک شو جشن سلفی غدیر (جانشینی پیامبر صلی الله علیه و آله)

تاک شو جشن سلفی به صورت ارسال ویدیوی سلفی برای برنامه می باشد و افراد در مورد ولی و سرپرست و صاحب غدیر صحبت کرده اند؛ که برای اجرا در جشن های غدیر مناسب است.

متن تاک شو جشن سلفی غدیر

مجری

بسم الله الرحمن الرحیم

چون عید غدیر اشرف اعیاد است
شادند اگر جمله محبان چه عجب
ذکر صلوات بهترین اوراد است
زیرا که دل آل محمد شاد است

سلام عرض میکنم خدمت یکایک شما دوستان عزیزی که الان در این ساعت و در این تاریخ وقت گرانقدرتون رو اختصاص دادید که ان شاءالله بتونید لحظاتی با تماشای برنامه ای که در راستای احیای یاد غدیر برگزار میشه شما هم دل امیرالمومنین علیه السلام رو شاد بکنید.

خوب دوستان پشت صحنه و شمایی که دارید برنامه رو تماشا میکنید، برنامه رو نبینم سوت و کور بذارینا، یک دست قشنگ بزنین ببینم انرژیتون چقدره، احسنت ماشاءالله

همانطور که احتمالا در جریان هستین، ما اعلام کرده بودیم که هر کسی، حرفی، سخنی داره میتونه بیاد تو برنامه ما و آزادانه بیان کنه، فقط یک شرط داشت، شرطش این بود که یک سلفی از خودش بگیره و بگه در مورد چی میخواد صحبت کنه.

ما هم از بین سلفی‌هایی که برامون ارسال کردین، چند تارو انتخاب کردیم و از این دوستان دعوت کردیم تا بیان تو برنامه ما و حرفاشونو بزنن.

خوب بریم با هم دیگه اولین سلفی رو ببینیم، خواهش میکنم همه‌ی حرفای این دوستامون رو خوب گوش کنید، چون قراره سوال های مسابقه از بین حرفا و سلفی هاشون مطرح بشه.

 این شما و این هم اولین سلفی.

تاک شو جشن سلفی – اولین سلفی از آقای حیدری

سلفی نفر اول (آقای حیدری)

سلام خدمت تک تک شمایی که الان دارید ویدیو من رو میبینید. شما با شنیدن کلمه والدین چه احساسی پیدا می‌کنین؟ یا بهتره بگم چه چیزی به ذهنتون می‌رسه؟ اصلاً به نظرتون پدر و مادر یا همون ولی، در چه زمینه هایی حق دارند امر و نهی کنند؟

راستی یه چیزی، فکر نمی کنین پذیرفتن ولایت پدر و مادر و این همه امر و نهی‌هاشون، سخته؟ بهتر نیست یک نه بگیم و خودمون رو راحت کنیم؟ جواب شما چیه؟ خوشحال می‌شم تا چند دقیقه دیگه ادامه صحبت هام رو از داخل استودیو بشنوید.

گفتگو با آقای حیدری

مجری: سلام خدمت شما دوست عزیز و ریسک پذیر جناب آقای حیدری، عزیزم فکر نمیکنی با این حرفات، پدر و مادرت دیگه خونه راهت نمیدن؟

نفر اول: آخه صحبت های من ادامه داره، ببینید از دیدگاه بعضی از آدم ها ولایت پذیری یعنی تحکم پذیری، و اولین ولی که به ذهن هر کسی می رسه پدر و مادرش هستن. آدم مجبوره هر چیزی که پدر و مادرش میگن رو تو خونه اجرا کنه. این رو بخور، اون رو نخور، ساعت 10 خونه باش، با فلانی نگرد …. . گوش دادن به همه این حرفا خیلی سخته و در ظاهر آزادی رو از آدم میگیره.

مجری: داداش، شما که داری کار رو خراب‌تر می کنی، دیگه واقعا فکر نکنم مامان و بابات خونه راهت بدن.

نفر اول: صبر داشته باش، اگه درست فکر کنیم می بینیم که همه این حرف های پدر و مادر سودش به خودمون میرسه. شاید سخت باشه اما اصلاً عقلانی نیست که برای راحتی خودمون از زیر بار ولایت پدر و مادر در بریم.

مجری: خیالم راحت شد معلومه هنوز عاقلی. حالا بگو ببینم همه حرفات همین بود یعنی ویدیو فرستادی که به ما بگی بچه های خوبی باشیم و به حرف پدر مادرمون گوش کنیم؟

نفر اول: خیر مجری جان، اینها رو در مقدمه گفتم که بگم اگه بیاین به مسئله امامت و ولایت ائمه هم دقت کنیم همین حس و حال رو داریم شاید احساس کنیم زیر بار ولایت امیرالمومنین رفتن یعنی از بین رفتن آزادی و یا یعنی دستورپذیری. این به نظر ما سخته. اما اگه یه دو دوتای ساده بکنیم، می‌بینیم این همه امر و نهی‌ها سودش فقط به کی میرسه؟

مجری: خودمون

نفر اول: دقیقا و اگر معنای واقعی ولایت رو بدونیم و معرفت امام رو داشته باشیم با پذیرش ولایت اهل بیت فقط داریم دنیا و آخرت خودمون رو آباد می کنیم.

مجری: عجب نکته‌ای رو گفتی ها! تا حالا از این زاویه به رابطه خودم با امام نگاه نکرده بودم. واقعا راسته که میگن امام از پدر و مادر هم مهربونتره.

خوب آقای حیدری با این چیزایی که شما گفتی دل پدر و مادرت رو بدست آوردی، ببینم چیزی داری برامون بخونی یا چیزی داری برامون بگی که دل صاحب این ایام هم بدست بیاری؟

اتفاقا من هم یک چند خطی رو آماده کردم که تقدیم حضرت بکنم، با اجازه {اجرای آقای حیدری}

مجری: آقا هر چی لذت بردید به افتخارشون یک دست بزنین، این نکته یادآوری میکنم که سوال های مسابقه از همین صحبت های دوستامون مطرح میشه. بریم ببینیم سلفی بعدی که انتخاب شده چه کسی هست.

تاک شو جشن سلفی – دومین سلفی از آقای غدیری

سلفی نفر دوم (آقای غدیری)

سلام و درود حتما براتون پیش اومده که تو یک شهر غریب باشین و دنبال آدرس بگردین، خوب آیا براتون پیش اومده که از دیگران سراغ آدرس رو بگیرین؟ چه جوابهای شنیدید؟

یه عده میگن بلد نیستیم، خدا خیرشون بده؛ لااقل راستشو میگن. یه عده آدرس غلط میدن، پدر آدم رو در میارن آخرش هم به مقصد نمی رسیم. یک سری بلدن، اما خیلی آدرس رو میپیچونن و باید کلی بگردی تا به مقصد برسی.

دسته چهارم هم قربونشون برم تمام ریز و بم مسیر تا رسیدن به مقصد رو بهت نشون میدن، حتی ممکنه بگن بیا باهم تا یه جایی بریم، این جا پیچ و خمش زیاده. حالا یک سوال، تا حالا پیش اومده دنبال آدرس خدا بگردین؟ بهتون پیشنهاد می کنم برای رسیدن به این آدرس مهم بقیه برنامه رو دنبال کنین.

گفتگو با آقای غدیری

مجری: خوب آقای غدیری شما ادعای جالبی داشتین، گفتین آدرس خدارو دارید. درسته؟

نفر دوم: بله دقیقاً

مجری: حالا راستشو بگین، اونایی که آدرسو دادن به قول شما جزو سه دسته اولن یا نه از اون گروه چهارمن، همونایی که آدرس دقیق می‌دن؟

نفر دوم: جالبه بدونین دقیقا گروه چهارم این آدرس رو دادن. هر چند دورور ما پره از آدم هایی که آدم و سرکار میزارن و آدرس اشتباه از خدا به آدم میدن.

اما خدا از طریق پیامبرش در بزرگترین اجتماع مسلمانان این پیام مهم را به بشر میده که: ای مردم در هر روزگاری که زندگی می‌کنید یک نفر هست که من شما را به او سپردم. اگه به دنبال آدرس خدا بودین کمکتون می‌کنه، هر کاری داشتید سراغ او برید.

خداوند در ادامه میگن: اگه امروز فرستاده من پیامبر اسلام هست که راه را به شما نشون میده بعد از ایشان هم کسی هست مثل او که شما را هدایت میکنه همیشه تا قیامت یک نفر از این نسل هست.

مجری: عجب آقا مگه غدیر فقط همون «من کنتم مولا فهذا علی مولا» نیست؟ دیگه اینکه تا قیامت همیشه یک نفر هست مثل پیامبر رو شما از کجا دارید میگید؟

نفر دوم: نه جونم پیامبر تو روز غدیر ساعت‌ها صحبت کردند و یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخنان ایشان هم مطالبی بود که بنده الان گفتم. می تونین به خطبه غدیر مراجعه کنید.

از دوستم آقای محسنی میخواهم تشریف بیارن و این خطابه رو معرفی کنن.

آقای محسنی : همین کتابی که الان توی دست منه، خطبه پیامبر توی روز غدیره که یازده بخش داره. اینی که شما الان گفتید فقط یک جمله کوتاه از این سخنرانی هستش.

مجری: پس ما امروز هم یکی مثل امیرالمومنین داریم که آدرس دقیق خدا رو می‌دونه، درسته؟

نفر دوم: دقیقا همینطوره آن فردی که امروز راه بلد ماست و دلسوز تر از هر کسیِ، راه رو هم نشون میده، صاحب اصلی غدیرِ؛ یعنی امام عصر علیه السلام هست. این که ما هر سال غدیر را جشن می‌گیریم برای همینه که یادمون بیاد راه را اشتباه نریم، جایی غیر از در خونه امام زمان دنبال خدا نگردیم.

مجری: ممنونم ازتون، یادم باشه حتما خطبه غدیر رو تهیه کنم و بخونمش خوب تا اینجا پای صحبت دوستامون که ویدیوهاشون منتخب بود، نشستیم. الحق که مطالب جالبی برای گفتن داشتن. بریم سلفی بعدی رو ببینیم و با آقای محمدی آشنا بشیم.

تاک شو جشن سلفی – سومین سلفی از آقای محمدی

سلفی نفر سوم (آقای محمدی)

سلام و عرض ادب حتما همتون تجربه دارید وقتی میخواید یه کاری رو شروع کنید با یک بزرگتر مشورت می کنید این فرد هم از تجربه‌ها و اصول موفقیت این کار براتون توضیح میده. مثلا وقتی یک جوون میخواد یک کسب و کار راه بندازه، پدرش سعی می‌کنه اصول موفقیت در کاسبی رو به بچه‌‌اش منتقل کنه.

یا مثلاً میگن آذری زبان‌ها معروفند به دستپخت خوبشون، یک مادر وقتی دخترش می‌خواد عروس بشه تمام فوت و فن آشپزی رو به دخترش میگه که این ویژگی خوب نسل به نسل بینشون منتقل بشه.

همه ما این اصل رو پذیرفتیم که اگر به راهی دست پیدا کردیم که تو این راه موفق بودیم و راهی هست که امتحانش رو پس داده؛ به کسانی که دوستشون داریم، بگیم..

حالا اگه این راه و این پیام یک پیام موفقیت و رمز خوشبختی همیشگی باشه، اونوقت چطور به این پیام نگاه می‌کنیم؟ یه روزی یه جایی بهترین آدم روی کره زمین رمز موفقیت و خوشبختی رو به بهترین شکل به گوش مردم رسونده، اگه می خواید بدونید کی و کجا بوده با من همراه باشید.

گفتگو با آقای محمدی

مجری: به به، عجب نکته‌ای، اون قضیه کسب و کار و نصیحت های پدرانه راست گفتی‌ها، همچنین زیر و بم کار رو بهت یاد میدن که کاسب واقعی میشی، ولی دستپخت و اینا رو نمیدونم حقیقتش.

نفر سوم: آقای مجری اوایل حرفامو خوب به خاطر سپردی اما حواست به جملات آخرم نبوده.

مجری: راست میگی جانم، یادمه گفتی رمز موفقیت و خوشبختی و فرمولش و یه جایی پیدا کردی! درسته؟؟

نفر سوم: بله همونطور که گفتم وقتی آینده کسی برای کسی خیلی مهمه، هر چیزی از موفقیت توی این مسیر میدونه به اون فرد میگه. حالا شما فکر کن یه کسی که فرستاده خداست، از طرف خدا آمده که آینده بنده‌هاش و عاقبت‌بخیری شون خیلی براش مهمه و ۲۳ سال تلاش کرده که مردم رو راهنمایی کنه، توی روز ۱۸ ذی الحجه ماموریت پیدا میکنه که یک رمز موفقیتی رو به بشر بگه که تا روز قیامت خوشبخت باشن و گمراه نشن.

مجری: جالبه یعنی روز ۱۸ ذی‌الحجه همه راه موفقیت را فهمیدند؟ چی بود حالا؟ بفرمایید ما هم که اون روز نبودیم، بدونیم.

نفر سوم: اون پیام اینه که پیامبر رحمت فرمود: آهای مردم شمایی که تا حالا پیامبر رو کنارتون داشتید، من قراره از بین شما برم، اما نگران نباشید، خداوند این نعمت بزرگ رو یعنی زندگی در کنار کسی مثل پیامبر که بهترین خلق خداست رو تا روز قیامت برای تک تک انسان‌ها قرار داده. برای خوشبختی و موفقیت کافیه همیشه کنارش باشید. همین.

مجری: چه رمز ساده و راحتی، الحق که خدای مهربونی داریم که راه موفقیت رو برامون انقدر راحت کرده. راستی تکلیف ما که تو دوران غیبتیم چی میشه؟

نفر سوم: امروز، این نعمت، اونی که عین پیامبره، صاحب اصلی غدیر، امام زمان من و شماست. امام زمان ضامن خوشبختی من و شماست کافی همیشه کنارش باشیم و برای ظهورش دعا کنیم.

مجری: به به، خدارو شکر با اینکه تو روز غدیر نبودیم، اما الان هم یک نفر عین امیرالمومنین رو کنارمون داریم. شما که اینقدر خوب برامون صحبت کردی، شنیدم با صدات دل خیلی هارو بردی، حالا که اینجوریه نمیخوای برامون یکم از مدح امیرالمومنین بخونی، که ان شاءالله دل امام زمان رو بدست بیاری؟

نفر سوم: اگه با صدامون بتونیم دل حضرت رو شاد کنیم چرا که نه، ان شاءالله اینطور که شما میگید باشه.

مجری: بفرمایید ما سر و پا گوشیم.

ممنونم که با صدای زیباتون برنامه مارو شاد کردین، خوب حالا نوبت چیه… این شما و این هم آقای کاظمی

تاک شو جشن سلفی – چهارمین سلفی از آقای کاظمی

سلفی نفر چهارم (آقای کاظمی)

سلام، وقتتون بخیر تا حالا دیدین معلمی همون اوایل سال وقتی فهمیدی دانش آموزی زرنگه، دیگه امتحان پایان ترم ازش نگیره؟ یا آموزگاری، وقتی احساس کنه یکی از دانش آموزانش به درس بی‌توجه، ولش کنه و پایان ترم ازش امتحان نگیره و نمره صفر براش رد کنه؟

اگه سراغ دارید که وضع خیلی خرابه. چون حتما خودتون هم میدونین هیچ کدوم از این رفتارها منصفانه نیست. حالا از یه زاویه دیگه نگاه کنیم، سرمونو بچرخونیم و مدرسه دنیا رو نگاه کنیم، که خداوند هیچ وقت بر اساس حدس و گمان به یکی 20 و یکی دیگه صفر نمیده.

بابا خودش گفته همه باید آزمون بدن تا قبول بشن. پارتی بازی نداریم. یه چیزی، تا حالا فکر کردین مهمترین آزمونی که خدا ازتون گرفته چی بوده؟ مطمئن هستید اینی که الان به ذهنتون رسید مهمترینش بوده؟

گفتگو با آقای کاظمی

مجری: آقا گفتی آزمون و امتحان، کردی کبابم؛ بله همه ما امتحان های سخت داشتیم توی زندگی هر کسی به اندازه خودش اما منظورت از جمله آخر رو متوجه نشدم!

نفر چهارم: درسته، گفتم مطمئن هستید این آزمونی که الان به ذهنتون رسید مهمترینش بوده؟ آخه یک وقت هایی یک امتحاناتی به چشم ما بزرگ میان که از نظر خدا آنقدرها هم بزرگ نیست.

مجری: متوجه نمیشم بر چه اساس این رو میگی دوست عزیز؟

نفر چهارم: می‌دونید مهمترین آزمون زندگی هرکس چیه؟ این که هرکس در مقابل شخصیت اول زمان خودش چطوری برخورد میکنه. واسه خدا، برخورد ما با فرستادش که اولین رتبه انسانیت رو داره مهمه. ببینم شما میدونید یکی از بزرگترین امتحان‌های الهی که برگزار شده کجا و کی بوده؟

مجری: نمیدونم والا حتماً شما هم می خواید بگید غدیر؟

نفر چهارم: زدین به هدف آقا، مردم بعد از پیامبر تو روز غدیر امتحان دادن، اینکه خودشون رو تسلیم اوامر جانشین پیامبر بکنن. اما چند نفرشون پای حرفشون ایستاده‌ اند؟

مجری: خیلی کم آقا خیلی کم.

نفر چهارم: درسته امتحان زیاد میشیم توی زندگی، اما حتماً شنیدید این روایت رو که «الائمه، وَ الْبَابُ الْمُبْتَلَى بِهِ النَّاسُ» امام هر زمانی، محل امتحان اصلی هر فرد هست.

امروز هم روز امتحان بزرگ ماست، امام زمان ما صاحب اصلی غدیر؛ امروز داریم با ایشون امتحان میشیم، چقدر پای حرفامون هستیم؟ اصلاً چقدر دنبال گرفتن نمره ۲۰ از خدا هستیم؟ اگر ۲۰ می‌خواهیم، اگر بهشت می‌خواهیم، اینجا جاشه.

الان زمان اینه که خودمون رو ثابت کنیم که مثل اون‌هایی که پیام غدیر را فراموش کردن نیستیم. جاش الانه که بگیم یا صاحب الزمان شما صاحب این عید هستید با شما بیعت می کنیم و ازتون جدا نمیشیم.

مجری: ان شاءالله الان که ایام غدیره، همون طور که شما گفیتین، هممون با امام زمان بیعت بکنیم، ممنونم آقای کاظمیان که این نکته خیلی مهم رو بهمون یادآوری کردین.

تاک شو جشن سلفی – بخش مسابقه

مجری: خوب من از دوستان پشت صحنه میخوام که سوالهای مسابقه رو نمایش بدن؛ شما بینندگان عزیز تا فردا شب همین موقع فرصت دارید تا پاسخ سوال هارو به شماره  50005150000313  پیامک بزنید.

سوال اول: چطور میتوانیم دنیا و آخرت خودمان را آباد کنیم؟

پاسخ: ولایت امیرالمومنین علیه السلام

سوال دوم: نعمت معرفی شده در آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، چیست؟

پاسخ: امیرالمومنین علیه السلام و ۱۱ امام پس از ایشان

سوال سوم: چه کسانی آدرس خداوند را به طور کامل به انسان میدهند؟

پاسخ: اهل بیت علیهم السلام

سوال چهارم: بزرگترین امتحان مردم در دوران غیبت چیست؟؟

پاسخ: امتحان شدن با ندیدن و غیبت امام زمانشان (همه با امام زمان علیه السلام امتحان میشیم)

توضیح پاسخ به سوالها

تا فرداشب همین موقع فرصت هست تا پاسخ هارو به شماره پیامکی 50005150000313  ارسال نمایید. از دوستان پشت صحنه میخوام که کامنت هارو باز کنن و شما بینندگان عزیز همه کامنت یا علی بفرستید، قلب هم یادتون نره. خیلی عالیه، خیلی خوبه.

حالا یک صلوات برای سلامتی حضرت مهدی بفرستیمو و بریم یک میان برنامه ببینیم و برگردیم.

{پخش کلیپ}برای مشاهده مجموعه کلیپ های غدیر کلیک نمایید.

مجری: آقا عجب کلیپی بود، من که لذت بردم، فکر نکنم شیعه امیرالمومنینی باشه که با دیدن این همه کرامت های امیرالمومنین علیه السلام به خودش افتخار نکنه، آقا هر چه لذت بردید هر چی لذت بردید از اینکه من و شما هم شیعه امیرالمومینن هستیم و همچین آقایی با این کرامت‌ها مولا و سرور ماست بزنید به افتخارش، انقدر بزنید که صدای دست هاتون برسه به عرش

چون نامه جرم ما به هم پیچیدند
بیش از همه کس گناه ما بود ولی
بردند و به میزان علی سنجیدند
ما را به محبت علی بخشـیدنـد

در آخر دلم میخواد توجه خدا را به این جمع جلب کنم این جوری که خدا رو صدا بزنیم برای طلب تموم شدن دوران تنهایی و غربت مولامون امام زمان و این دعا رو باهم زمزمه کنیم.

اللهم عجل لولیک الفرج

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا