تریبون آزاد غدیر – متن تاک شو غدیر

تریبون آزاد (غدیر و امام زمان عجل الله تعالی فرجه)

تریبون آزاد در مورد غدیر و امام زمان علیه السلام است که در برنامه مجازی و لایو و برنامه های حضوری مورد استفاده قرار میگیرد.

متن تریبون آزاد

نفر اول: با سلام به همه راستش من برای اولین باره که میشنوم بین عید غدیر و امام زمان ربطی وجود داره و این موضوع برام خیلی جالبه. تا اونجایی که من اطلاع دارم، عید غدیر مربوط به حضرت علی و عید ساداته. حالا ربطش به امام زمان چیه نمیدونم.

امیدوارم دوستان دیگه بیان و در مورد این موضوع صحبت کنن تا ماهم اطلاعاتمون زیاد بشه. خیلی ممنون

نفر دوم: آقا به نظر من ما داریم با این بحثا وقتمونو تلف میکنیم. واقعا الآن چه اهمیتی داره که روز غدیر اتفاق افتاده یا نه؟ چه اهمیتی داره تو روز غدیر چی رخ داده؟ البته من خودم بچه مسلمون و بچه شیعه اما، اینو بگم که متهم نشم به بی دینی! اما الآن تو این اوضاع بد اقتصادی که همه درگیرن و مشکل دارن بهتر نیست بیایم در مورد مشکلات مردم صحبت کنیم؟

حالا گیرم که ما فهمیدیم که عید غدیر به امام زمان ربط داره یا نداره! این کدوم مشکل ما رو حل میکنه؟ البته بازم میگم من نمیخوام خدایی نکرده به کسی توهین کنم یا چیزی رو زیر سوال ببرم. قربون حضرت علی و امام زمانم میرم مخلصشونم هستم ولی بیاین به جای این حرفا درد مردمو بگیم. اگرم من اشتباه میگم دوستان دیگه بیان مارو روشن کنن. مرسی از همتون

نفر سوم: با سلام به همه ی دوستان عزیز، فرارسیدن عید غدیر رو به همتون تبریک میگم. در جواب این دوستمون که گفتن پرداختن به موضوع عید غدیر چه سودی برای ما داره، چند تا نکته میخواستم بگم.

اول اینکه چرا ما همیشه سعی میکنیم با پیش کشیدن مشکلات معیشتی و اقتصادی موضوعات اعتقادی رو بی اهمیت جلوه بدیم؟ هر موضوعی در جای خودش ارزش بحث و گفتگو داره. مثلا چرا هیچکس نمیگه چون مردم مشکلات دارن پس ما دیگه به مسائلی مثل ریاضی و شیمی و فیزیک و کلا علوم دانشگاهی نپردازیم؟ و به مشکلات مردم بپردازیم؟ این مشکلات همیشه بوده و هست و خواهد بود. چرا تا بحث مسائل اعتقادی پیش میاد این اعتراض ها مطرح میشه؟

این تریبون موضوعش عید غدیر و امام زمانه ما هم اینجا در مورد همین موضوع صحبت میکنیم. در مورد موضوعات دیگه هم در جای خودش بحث میکنیم و این به نظر من هیچ اشکالی نداره

دوم این که اتفاقا خیلی مهمه که ما بدونیم در روز عید غدیر پیامبر در مورد چه موضوعاتی صحبت کردن. عید غدیر سرنوشت همه­ ی مسلمونا رو تا روز قیامت روشن میکنه. اگر ما ادعا داریم که مسلمونیم و پیرو پیامبر اسلامیم خیلی مهمه که بدونیم پیامبر اسلام در روز غدیر چه دستوراتی دادن و به چه چیزهایی توصیه کردن تا به همونا عمل کنیم. اتفاقات روز غدیر از این جهت مهمه و ارزش داره.

من میدونم و شنیدم که پیامبر در غدیر خم علاوه بر معرفی حضرت علی به عنوان جانشین بعد از خودشون، حضرت مهدی رو هم معرفی کردن اما الآن دقیقا حضور ذهن ندارم چی فرمودن و چه عباراتی به کار بردن. با تشکر از شما

نفر چهارم: درود بر همگی. ببینیند دوستان، من تاریخ خوندم و از منظر تاریخی به قضیه نگاه میکنم. خوب دقت کنید، تا جایی که من اطلاع دارم واقعه ی غدیر در سال 11 هجری اتفاق افتاده ولی تا جایی که حضور ذهن دارم حضرت مهدی در سال 255 هجری متولد شدن. یعنی 244 سال بعد از غدیر، چطور ممکنه پیامبر اسلام در مورد کسی که قراره 244 سال دیگه متولد بشه صحبت کرده باشه ؟ به نظر من یکم از عقل و منطق به دوره. با سپاس

نفر پنجم: سلام به همگی. من واقعا خیلی خوشحالم که همچین فضایی فراهم شده تا هر کسی با هر سلیقه ای بیاد پشت این تریبون و در مورد واقعه ی غدیر و ارتباطش با امام زمان، نظراتشو آزادانه بیان کنه و خیلی ممنونم که همه ­ی دوستان به رعایت ادب و خیلی دوستانه مسائل رو مطرح میکنن.

در مورد سوال دوستمون که یک اشکال تاریخی مطرح کردن باید بگم: ما معتقدیم که جانشینان پیامبر اسلام که همون امامان هستن، همگی توسط خداوند انتخاب شدن و مشخص بوده که چه افرادی بودن و پیامبر به علم الهی اونها رو میشناختن و اسامی اونها رو میدونستن.

روز غدیر هم اولین جایی نبوده که حضرت محمد صلی الله علیه و آله به این موضوع پرداختن. قبل از اون پیامبر در حدیث معروفی به جابربن عبدالله انصاری اسامی تک تک 12 امام رو فرمودن و اونها رو معرفی کردن. حدیث لوح فاطمه یا لوح جابر هم یکی دیگه از مستنداتیه که اسامی 12 امام توش ذکر شده که 9 تا از اونها بعد از پیامبر متولد شدن.

با توجه به این توضیحات من فکر نمیکنم که فاصله زمانی بین حادثه ­ی غدیر و تولد امام زمان، خدشه ای به اصل موضوع وارد بکنه. خیلی ممنونم

نفر ششم: سلام و درود به همگی. من هم فرارسیدن عید سعید غدیر رو به همه تبریک میگم

موضوع این تریبون آزاد خیلی موضوع مهمیه. دوستانی هم که اومدن اینجا مطالب خیلی ارزشمندی رو مطرح کردن. اما من میخوام بدون پرداختن به هیچ حاشیه ای به اصل موضوع این تریبون آزاد بپردازم.

دوستان عزیز، پیامبر اسلام در روز غدیر یک سخنرانی مفصل ایراد فرمودن که در این سخنرانی به موضوعات مختلفی اشاره کردن. پیامبر در اواخر این سخنرانی با عبارات مختلفی به معرفی حضرت مهدی پرداختن. تو این فرصتی که دوستان داشتن نظراتشونو میدادن من این فرازهای خطبه غدیر رو که مربوط به معرفی امام زمان هست با گوشیم تو گوگل سرچ کردم که بعضیاشو براتون میخونم:

پیامبر خطاب به مردم فرمودن:

بدانید که آخرین امام، مهدی علیه السلام از ماست

او کسی است که از ظالمین انتقام می گیرد

او بر همه ی مشرکین غلبه می کند و هدایت کننده ی آنهاست

او انتخاب شده از جانب خداست

او انتقام گیرنده ی هر خونی از اولیاء خداست

او وارث همه ی علوم است و بر همه چیز احاطه دارد

اوست که پیشینیان به او بشارت داده اند

اوست که به عنوان حجت باقی می ماند و بعد از او حجتی نیست

هیج حجتی نیست مگر با او و هیچ نوری نیست مگر نزد او

بدانید که هیچ کس بر او غلبه نمی کند و کسی در دشمنی با او یاری نمی شود

اوست ولی خدا در روی زمین و حکم کننده او بین خلقش و امین او بر نهان و آشکارش

حضرت محمد صلی الله علیه و آله در روز غدیر با این جملات حماسی حضرت مهدی علیه السلام رو به مردم معرفی کردن

خب حالا ممکنه سوال پیش بیاد که اصلا هدف پیامبر از این معرفی چی بود؟ به نظر من چند هدف رو دنبال می کردن:

اولا: این که به همه مردن اعلام کنن که این سلسله امامت بعد از حضرت علی علیه السلام تا حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه باقی خواهد ماند

ثانیا: این که به مرد اعلام کنن اگر شما بعداز من حق علی علیه السلام و امامان بعد از او رو غصب کنید، دوازدهمین فرزند من روزی قیام میکنه و انتقام اونها رو میگیره. وقتی فرزندم مهدی ظهور کنه دیگه کسی نمیتونه بهش غلبه کنه و بر همه پیروز میشه و اهداف همه ی ائمه رو پیاده میکنه

ثالثا: پیامبر با اشاره به سایر ائمه و معرفی حضرت مهدی به یک نکته خیلی مهمی اشاره فرمودن و در واقع خواستن به مردم بگن که همونطور که امروز من دست علی رو به عنوان جانشین بعد از خودم بلند کردم.

و او رو به عنوان امام شما معرفی کردم و به شما گفتم که باید بعد از من از او اطاعت کنید، به همین ترتیب بعد از علی علیه السلام هم مردم هر زمانی باید از امام زمان خودشون اطاعت کنن و مثل علی علیه السلام با او بیعت کنن.

پس بر اساس فرمایش پیامبر و تاکید و سفارش اون حضرت ما امروز موظفیم که حضرت مهدی رو به عنوان جانشین پیامبر و امامی که اطاعتش واجبه قبول داشته باشیم و با اون حضرت به عنوان امام زمانمون بیعت کنیم.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا