انگیزش خدمتگزاری غدیر

خدمتگزاری به آستان مقدس امیرالمومنین علیه السلام در غدیر

در انگیزش خدمتگزاری غدیر، می خواهیم خدمت مولای زمانمان عرضه داریم، ما غدیر را از یاد نبرده ایم و برای احیای آن می کوشیم.

انگیزش خدمتگزاری غدیر شماره 1 – اطاعت از امام علیه السلام

امام صادق علیه السلام فرمودند: وقتی رسول خدا از دنیا رفتند مردم مرتد شدند مگر ۳ نفر. سلمان و مقداد و ابوذر. زیرا پس از رحلت (شهادت) پیامبر صلی الله علیه و آله چهل نفر نزد امیر المؤمنین علیه السلام آمدند و عرض کردند؛ به خدا قسم! از هیچ کسی غیر از شما اطاعت نمی کنیم، ما روز غدیر را فراموش نمی کنیم که حضرت در مورد شما چه فرمودند.

حضرت فرمودند: آیا اطاعت می کنید؟ عرض کردند؛ بله. حضرت فرمودند: فردا سرها را بتراشید و بیایید. فردا شد، اما کسی نیامد جز همان سه نفر. عمار یاسر هم بعد از ظهر آمد، حضرت به سینه او زدند و فرمودند: الآن وقت بیدار شدن از خواب نیست..

برگردید من به شما نیازی ندارم، شما در تراشیدن سرتان تسلیم من نبودید، چگونه می خواهید از من اطاعت کنید در جنگ با کوه های آهن؟ بروید من به شما احتیاجی ندارم…

الاختصاص ص 6


انگیزش خدمتگزاری غدیر شماره 2 – خدمتگزار غدیر بودن یعنی پیروی از راه رئیس مذهب، حضرت صادق علیه السلام

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: عید غدیر، روزی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله، علی علیه السلام را به عنوان پرچمدار برای مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفی کرد. بعد بعنوان سپاسگزاری از خدای بزرگ آن روز را، روزه گرفت. و آن روز، روز روزه داری و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینی رفتن است. آن روز، روز کسب خشنودی خدای مهربان و به خاک مالیدن بینی شیطان است.

وسائل الشیعه، ج‏10، ص: 446


انگیزش خدمتگزاری غدیر شماره 3 – احیایِ غدیر

قبل از محرم، مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای ما است. اساس مذهب ما به بزرگداشت این روز است. برای غدیر چه کردیم؟ برای غدیر کار نکردیم، متاسفانه انکار و تفسیر به رای شد! امام حسین علیه السلام کشته احیایِ غدیر است. باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت‌.

اگر غدیر فراموش نمی شد که عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود. پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم. برای غدیر روز شمار بزنید، پوستر پخش کنید. بنر بزنید، جشن بگیرید، دسته شادی در خیابان راه بندازید. طنین علیا ولی الله باید عالم را بلرزاند. کم کاری نکنید، در حق امیرالمومنین علیه السلام و غدیر کم کاری کنیم، جفا کردیم! مانند ایام شعبانیه ایستگاه صلواتی بر پا کنید. خیابان ها را آزین ببندید. دست به دست هم دهید. از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید.

خطبه غدیریه را چاپ کنید پخش کنید. ستون اسلام و تشیع غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم. از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است. ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنید، شور به پا کنید. هر کس هم که توان دیدن ندارد کور شود. برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد، وقت بلند شدن است، رزق محرم در غدیر داده میشود، هر کس برای غدیر کم بگذارد، در محرم کمش می گذارند!

برای غدیر کار کنید این مملکت بلرزد! این مملکت از عید قربان تا مباهله باید غوغا شود، صدای علیا ولی الله گوش فلک را کَر کند. دسته به خیابان ها بیاورید، ایستگاه صلواتی بزنید، شهرهای خودتان را چراغانی کنید. ان شاء الله امام عصر ارواحنا فداه دعایی برای همه کند.

روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟ صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، کاری کنید مرهم بر سینهء مجروح صدیقه طاهره سلام الله علیها شوید. تمام معصومین به شهادت رسیدند به خاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟ چرا ما بی تفاوتیم.

من کنت مولاه فهذا علی مولاه را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر ارواحنا فداه است. دست به دست هم بدهیم احیایِ غدیر کنیم. با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که می توانیم احیایِ غدیر کنیم.


انگیزش خدمتگزاری غدیر شماره 4 – حق غصب شده

انگیزش خدمتگزاری غدیر

رئیس مذهب، امام صادق علیه السلام فرمودند: اى حفص! شگفتا از آنچه على بن ابى طالب علیه السلام با آن مواجه شد! او با ده هزار شاهد و گواه (در روز غدیر) نتوانست حق خود را بگیرد، در حالى که شخص با دو شاهد حق خود را مى گیرد.

بحار الانوار، جلد37، ص140


انگیزش خدمتگزاری غدیر شماره 5 – سخنرانی کوتاه از آیت الله وحید خراسانی

ختم کلام به یک کلمه که برای همیشه هر غیرتمندی بسوزد، هرکس هم غیرت ندارد برود پی کارش! امام ششم فرمود: احدکم که هریک از شما بی استثناء، عالم، عاقل، عامی، وزیر، شریف…دوتا شاهد داشته باشه به حقش میرسه. فرمود امیرالمومنین(علیه السلام) دوازده هزار شاهد داشت حقش پایمال شد بر همچون غریبی بر همچون مظلومی وظیفه اهل و حکمت چیه هر قدرتی دارید صرف کنید حق علی(علیه السلام) را احقاق کنید دفع شبهات کنید مبانی محکم باید به مردم برسانید رحم الله من احیا امرنا نصیب فرد فرد شما بشه.


انگیزش خدمتگزاری غدیر شماره 6

تا نفس هست راز می گوئیم
روز و شب چون نماز می گوئیم
نسل در نسل از علی(علیه السلام) و غدیر
باز گفتند و باز می گوئیم…

عزیزان روز غدیر و ایام غدیر در پیش است خدا به آبروی امیرالمومنین(علیه السلام) ما رو فقط تماشاچی نکنه همه باید کار کنند به اندازه خودشون همه باید مبلغ غدیر باشند همه باید فریاد بزنند لطف خدا جوشش کرده در امت پیامبر(صلی الله علیه و آله) یه نعمت عجیبی خدا داده اونچه که میتونین بگین ترویج بدین خرج کنین حرکت کنین فریاد بزنین راه بیفتین تبریک بگین به مردم اونقدر که میتونین نوکر بسازین سهیم بسازین.

وادار کنید دیگران خرج کنن در روایت داره حضرت کیسه کیسه انگشتر و لباس هدیه میداد به خویشانش در روز غدیر،عیده… چطور برای عروسی بچه‌ات مراسم خودت میخوای شور داشته باشه مراسمت غدیر رو شور بدید فریاد بزنید شعر بخونید ایستگاه صلواتی درست کنید هرچی به ذهنتون میرسه انجام بدید که هرکس کاری کرده باشه برده و هرکس کاری نکرده باشه باخته یک ارزن کار غدیری به اندازه کوه ها کار غیر غدیری، اسلامی هم باشه برکتش قابل مقایسه نیست.

اون که بلده شعر بگه، بگه اون که بلده بخونه، بخونه فریاد بزنه اونچه که در غدیر اتفاق افتاده بگه یا احساسات رو تهییج بکنه به سوی امیرالمومنین(علیه السلام) مردم رو حرکت بده اینا توفیقه؛ اگه میخوای بهت توفیق بده امشب و امروزها یه نگاهی کن به گوشه نجف یاعلی منم میخوام نوکری کنم بخواه به هرکسی هم نمیدن اینجوری نیست دعا بخواه به مادرت بگو مامان دعا کن منم نوکر علی بشم این غدیر برای علی بتونم کاری بکنم و الا خیلیا میگن اینکارو میکنیم ولی نمیکنن میگن سال بعد بذار این پوله انقدر بشه بعدا بیشتر میدم، ناگهان بانگی برآمد خواجه مرد!! هیچکاری هم نکرد!

عزیزان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در روز غدیر مطرح شد و با مخفی کردن غدیر هست که حجت فاطمه(سلام الله علیها) رو الان کسی نمیشناسه تمام تلاششون رو میکنن که نام غدیر نباشه اون تلاشی که برای کتمان غدیر کردند برای هیچ جا نکردند! اتوبان مدینه تا مکه هست مسیر حرکت پیامبر(صلی الله علیه و آله) هست در تمام روستاها از هرجا عبور میکنه مسیر پیامبر(صلی الله علیه و آله) جز یه جا دوازده بعد از جرفه دور میزنه دوازده کیلومتر مسیر رو دور میکنن که از غدیر عبور نکنه مسجدش هم مخفیانه زدن خراب کردن میخوان غدیر اسمش پخش نشه.

روایات رو ورق میزنم آدم درد میگیره وجودش که امیرالمومنین(علیه السلام) در مسجد پیامبر(صلی الله علیه و آله )شاهد بگیرن که کی این حدیث رو از پیامبر(صلی الله علیه و آله) شنید بعضی ها سرو پایین بندازن بلند نشن شمارو به خدا سوگند میدم حق علی(علیه السلام) رو‌ میخواد احقاق کنه بلند نمیشه بگه من شنیدم! یک روز یکصد هزار نفر باهاش بیعت کنند در غدیر یکروز هم در مدینه یک مشت بی سر و پا بیان متعرض بشن لعن الله اسست اساس ظلم و الجوره…


انگیزش خدمتگزاری غدیر شماره 7 – دعاهای امام جواد علیه السلام در حق خدمتگزار خود علی بن مهزیار

یاعلی (علی بن مهزیار)، «احسن الله جزاک» خدا به تو‌ جزای خیر بدهد «و اسکنه جنته» خدا تو رو در بهشتش ساکن کنه اومدی از من دفاع کردی خدا در دنیا و اخرت آبروت رو‌ حفظ کنه خوار نشی…

ببینید چقدر لطیفه! مثلا ما میریم محضر ائمه علیهم السلام در حرمشون در بارگاهشون میگیم خدایا ما رو با اهل بیت محشور کن برای ما این خیلی لذت بخشه از طرفی این خیلی محبته حضرت فرمودن حشرک الله معنا یعنی تو رو باما محشور کنه از اون طرف هم دعا میکنه یه رفیق با یه رفیق داره صحبت میکنه

 ای علی من تو رو آزمایشت کردم دیدم تو دلسوزی هم در دلسوزی آزمایشت کردم هم در طاعت هم در خدمت هم در توقیر هم در حفظ مقام ما وظایفتو انجام میدی اگر بگم تو رفقام مثل تو ندارم باور کن راست میگم خدا تورو در بهشتش قرار بده… اصلا مهربانی امام جواد علیه السلام رو ببینیم ما از این زاویه کمتر دیدیم که اونا دلشون تنگ میشه برای شیعیانشون ، وقتی کار خوبی میکنه پرواز میخواد بکنه امام از خوشحالی که یه نفر در مسیر افتاده.

نامه ای از علی بن مهزیار به حضرت، آقا من یه وجوهاتی پول پیشم هست خیلی وضعم خرابه میشه اینو خرج کنم التماس دعا هم داریم حضرت میفرماید از من خواستی بخاطر مشکلات مالی من این پول رو بهت بدم اصلا این برای خودتو اهلت بعد به من میگی من تو رو دعا کنم؟؟! من یک لحظه از تو فارغ نیستم از تو غافل نیستم همواره تورو دعا میکنم حضرت در یکی از نامه ها میفرماید ای علی بن مهزیار ندادم کاتبم بنویسه ها خودم نوشتم که هروقت این نامه منو نگاه کردی بگی به به امام جواد علیه السلام با دست خط مبارکش نوشته هربار میبینی دلت روشن بشه.

خداوند ان‌شاءالله در زمان ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه ما رو‌ هم زنده نگه داره یا با رجعت برگردیم و این مهربانی امام در این دنیا رو ببینیم، ان‌شاءالله.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا