تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان – راهکار های تبلیغ نیمه شعبان

تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان (راهکار های شناخت و انس کودکان با امام زمان علیه السلام)

راهکار هایی همراه با سرگرمی برای تبلیغ نیمه شعبان و آشنایی کودکان با امام زمان علیه السلام و نیمه شعبان در مقاله تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان جمع آوری شده است.

راهکار های تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان

دعوت از بچه ها باید متناسب با سن آنان باشد.

دعوت پیتزایی بسیار می تونه جذاب باشه. پیکی به همراه جعبه های پیتزا که حاوی کارت دعوت است، درب منازل روند و بگویند پیتزا آوردن؛ در حالی که داخل جعبه فقط کارت دعوت با یک نامه یا هدیه است. حال می تونیم اگر بودجه بود، بگیم پیتزاش رو تو جشن یا مراسم می دیم یا هم نفری یک اسلایس براشون بذارین و… همان طور که می دونین، مهم ترین قسمت دعوت است.

از بهترین طرح هایی که تجربه کردم، برای کودکان در نیمه شعبان طرح ساده و اثرگذار «جشن تولد» است.

یک کودک تعدادی از دوستانش را (حدود 20 نفر) در خانه خودشان به عنوان جشن تولد دعوت می کند و همه فکر می کنند که تولد اوست. وقتی همه جمع شدند، یک مجری شروع می کند به این که شما امروز به جشن تولد دوستتان دعوت نشده اید بلکه این جشن تولد بهترین پدر دنیاست و برنامه جذابی اعم از مسابقه نمایش دو سه نفره اجرا می کند.

موردی که بعضی از اولیا اجازه نمی دهند که فرزندشان در جشن تولد دوستانش برود، در این باره باید خانواده ها رو در جریان قرار داد قبل از دعوت.

از طریق مسابقات و بازی های کامپیوتری خاص فکر می کنم باید بیشتر مانور داد. باید دید بچه ها با چی بیشتر آشنا هستند، البته بازی کامپیوتری در این زمینه فکر می کنم در کشور ما زیاد کار نشده است. انیمیشن هم بین بچه ها خیلی طرفدار داره.

این ایده خیلی می تونه قدرتمند عمل کنه ولی این که یک برنامه نویس خوب باشه که بتونه نرم افزار یا بازی در این زمینه تولید بکنه هزینه زیادی داره.

کودکان با نمایش های عروسکی نیز خیلی انس می گیرن و رابطه بر قرار می کنند. می شه داستان های مهدوی را در قالب نمایش های عروسکی به نمایش گذاشت.

آموزش و یاد دادن و عهد بستن با هم در مجلس برای نکات ذیل: دعای فرج قبل از خواب، صحبت با امام زمان علیه السلام، و صدقه دادن به نیت فرج

هر کسی روی کاغذ تعدادی از آرزو های خودش رو بنویسه، بعد یک نفر در رابطه با آرزو هاش صحبتی بکنه و انتظار امام عصر علیه السلام را برای بچه ها تعریف کنه و سبک آرزو های بچه ها رو تغییر بده تا بچه ها بدونند چه آرزو های بزرگی وجود داره.

نوشتن نامه برای یکی از شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند و سپس داستانی در مورد مهربانی امام زمان علیه السلام تعریف شود یا مطلبی گفته شود و درخواست کنیم حال یک نامه برای مهربان ترین پدر بنویسند.

نوشتن نامه و با بادکنک به سمت آسمان فرستادن جذاب و فوق العادست. حتی می توان به بچه ها گفت روی بادکنک ها یکی از نام ها یا القاب حضرت مهدی علیه السلام را بنویسن و یاد می گیرن که می تونن با امام زمانشون در ارتباط باشن.

به عنوان یک نوجوان دوست دارم که در جشن امام زمان علیه السلام انواع مسابقات مذهبی برگزار شود. چون الان فکر کنم اطلاعات کودکان و نوجوانان در مورد معصومین علیهما السلام بیشتر شده باشه.

نمایش با نور و سایه.

طراحی جشن مسابقه صفت با محوریت یاری خیر.

موسسه هفت آسمان یک بازی جالب به اسم مسیر خوشبختی تولید کرده، البته این بازی درباره غدیره، من این بازی رو تهیه کردم و توی کلاس درسم با بچه ها بازی کردم. خیلی براشون جذاب بود. و خب در عین جذابیت خیلی اطلاعاتشون رو در مورد امیرالمؤمنین علیه السلام بالا برد.

اگر بشه یک بازی مثل مسیر خوشبختی برای امام زمان علیه السلام هم طراحی بشه، خیلی عالیه. این بازی یک پک از تعدادی فلش کارته که فلش کارت ها چند دسته اند. اجمالاً، اعضا با پرسش و پاسخ هایی که طرح شده، شروع می کنن به چیدن نقشه ای که مربوط به جنگ ها و اتفاقاتی که مربوط به امیرالمؤمنین علیه السلام (مثل لیله المبیت) هست.

ما برای جمعه آخر سال به این ترتیب عمل کردیم که در برگه هایی کوچک چند جمله خطاب به حضرت نوشته شد و بچه ها جمله را ادامه دادند. خیلی برایشان جذاب بود. برای فرزند پنج ساله خودم یقین شده که با نامه نوشتن می تواند با حضرت دوست بشود.

من با بچه ها در ارتباطم خوشبختانه بازخورد بسیار عالی ای در شعار دادن دارند. می شود مانند یا علی که در ذهن حک شده است و موقع بلند شدن می گن یاد بدیم، در خیلی از کار ها از امام زمان علیه السلام کمک بگیرند.

پخش تعدادی کتاب داستان با موضوع امام زمان علیه السلام بین بچه ها و درخواست این که هر جلسه یکی بیاید و با زبان خودش کتابش رو ارائه بده به همکلاسی هاش هم خوب به نظر میاد.

البته باید کتاب ها جذاب باشن. این کار برای این که بچه ها به کتاب خوانی هم علاقه مند بشن و سرانه مطالعه مون رو بچه های کشورمون بالا ببرن هم خوبه. اما خیلی سخته که کسی رو مجاب کرد از خوندن لذت ببره. آقای محمد عزیزی متخلص به نسیم، شاعر و نویسنده کودک هستن.

کتاب داستان بچه ها معمولاً تعداد صفحاتشون خیلی کمه، و خب اکثر صفحات هم تصویر هستند تا متن. ما برای فاطمیه توی دانشگاه کتاب پخش کردیم درباره شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، خیلی مؤثر واقع شد، خیلی زیاد.

در مورد کودکان هم وقتی ببینن تعدادی از همکلاسی هاشون علاقه نشون می دن، خواه ناخواه دیگران هم به این سمت کشیده می شن. فقط کافیه توی هر کلاس 4 یا 5 نفر علاقه نشون بدن.

ما در دبیرستان که بودیم، به عنوان مسابقه آمدن مدرسه و تعدادی کتاب پخش کردن و مسابقه چند روز بعد برگزار شد و تعداد 90 نفر از 100 نفر در مسابقه شرکت کردن، پس قطعاً جو دوستانه و مسابقه خیلی تأثیرگزاره.

بچه ها به شدت خواهان کار گروهی هستند. بازی های گروهی به نظرم بسیار خاطره انگیز باشد.

یه بار یک بلیط اومد در خونمون، بلیط قطار بود. توی بلیط نوشته بود یک نفر با این خصوصیات اسیر شده، آیا مایلید در نجاتش به ما کمک کنید؟

آدرس و زمان حرکت قطار رو هم نوشته بود. وقتی برادرم رو بردم به آدرس یک جشن بود که از ابتدا به صورت جدی تحت مسابقات بسیار جذاب مثل پینت بال و غیره بچه ها رو درگیر نجات حضرت مهدی علیه السلام کرد و نام حضرت رو شعار بچه ها کرده بودن و شیطان و صفاتش رو برای بچه ها منفور و قابل کشتن معرفی می کرد.

به نظرم با داستان کوتاه و مجری گری و مسابقات که کمی سنتی شده است، با کمی ایده جدید بتونیم بسیار موفق باشیم.

چند ماه پیش کلاسی رفته بودم با محوریت تربیت کودک مهدوی، خیلی به کارم اومده و ایده ها و برنامه های زیبایی ارائه می ده. اگه لازمه لینکش رو می فرستم، تربیت مربی مهدوی.

اگر بشود داستان های مهدوی جذاب رو برای بچه ها توضیح داد و بعد سؤالاتی رو مطرح کرد از اون داستان و هر کس تونست سریع تر جواب بده، بهش جایزه داد، این جور بچه ها از اول داستان ذهن خودشون روآماده داستان می کنن تا بتونن زودتر جواب بدن. با این کار هم امام زمان علیه السلام رو بهتر می‌توان شناخت بهشون.

دادن کلماتی به بچه ها و درخواست ساختن داستان و یا دادن داستان و تعریف توسط آنان. ولی من فکر می کنم داستان مهدوی در قالب نمایش عروسکی با انیمیشن باشه، جذاب تره. چون بچه ها بهتر داستان رو درک می کنن.

برگزاری صبحگاه مهدوی در مدارس خیلی عالیه. من خودم اجرا کردم بچه های مدرسه خیلی علاقه دارن و منتظر روزی هستن که نوبت صبحگاه مهدویته. و این برا خود من خیلی آرامش دهنده است.

برای کودکان ما که الان همش در حال دیدن روضه هستن و می گن ما فقط غم داریم (متأسفانه به خاطر رفتار بد ما)، قطعاً جشن گرفتن و نشون دادن این که ما هم شادیم و شادیمون به خاطر شادی ائمه علیهما السلام است. همان طور که به خاطر این عزیزان ناراحت می شیم. خیلی کمک بزرگیه و توی اون جشن چون بچه ها خیلی زرنگن، تنها یک تلنگر براشون کافیه.

من برای ابتدایی کار کردم. تمام مطالب شامل نیایش و چیستان و حدیث و حکایت و شعر و… را مهدوی انتخاب می کنم.

اگر بتوانیم کاری کنیم که بچه ها پس از نیمه شعبان هم دغدغه امام زمان علیه السلام داشته باشند، عالیست. مثلا با مسابقه های گوناگون یا دورهمی های ساده و اردو های کوچک، جمع شوند و تذکر دهیم کار نباید در یک مــدت بــاشــه. یک زمان خاص بچه دغدغه داشته باشه اما بعد به خاطر مشکلات و… از یادش بره. مستمر یادآوری کردن خیلی تأثیر گذاره. چون انسان از نسیان میاد و به معنای فراموشیه. و باید دائما بهش یادآوری بشه.

می شه گروه سرود با اشعار مهدوی تشکیل بشه و اعضایش خود بچه ها باشن. برای همخوانی سرود می توان تابلو وایت برد آورد و متن شعر رو نوشت و همون جا با بچه ها چندین بار تمرین کرد و خواند.

ما برای خردسالان هم که توانایی حفظ شعر طولانی رو در مدت کوتاهی ندارن، یه دو بیتی آماده کردیم که دور کیکی که شمعش رو روشن کرده بودیم، دستای هم رو گرفتیم و (البته حتما مربیان بین بچه ها برای حفظ تعادل دایره هستن) دور کیک می چرخیدیم و چرخش هامون رو کند و تند می کردیم و گاهی وقتا جلو عقب می رفتیم و اون دو بیتی رو می خوندیم.

که البته بچه ها تا دو بیتی رو یاد بگیرن، کمی طول می کشه. چون همراه با حرکات هم هست، تمرکز کافی ندارن ولی لحظات هیجان انگیز خوبی با نام امام عصر علیه السلام بود.

یکی از دو بیتی ها که خاطرم هست، این بود: تولد امامه – شیرینی و کیک بیارید***امامی مهربانه – شیرینی و کیک بیارید

یا یک شعر بلندتر هم بود که با حرکات دست به نشانه بارون و یا پریدن مثل گنجشک همراه بود.

چیک و چیک و چیک بارون میاد****جیک و جیک و جیک گنجیشکه میاد
می شینه روی شاخه****می گه به ما بچه ها فصل بهاره
تولد امام مهربون ما شده****بر لب ما بچه ها خنده شکوفا شده

البته این شعر ریتم خودش رو داره و دوستان می تونن ریتم مورد نظر خودشون رو بهش بدن.

مسابقه نقاشی هم بسیار می تونه جذاب باشه. چند روز قبل از برنامه در محله یا افرادی که نظر هستند، نقاشی ها پخش شود و گفته شود که در یک روز مشخص به مکانی بیان برای دریافت جایزه و در آن جا تقاشی ها را قاب کرده و به همراه یک برنامه جایزه بدهید. خاطره بسیار عالی ای می شود.

از شخصیت هایی که بچه ها خوششون میاد، بد نیست استفاده بشه. مثل عمو پورنگ یا… و از شخصیت ها خواسته بشه درباره امام زمان علیه السلام صحبت کنه یا داستان تعریف کنه. به طور کلی از صدا و سیما نباید به سادگی گذشت (بخش کودک) نیم بیشتر کودکان این کشور پایه ثابت تلوزیون هستن. برای کار مداوم به نظرم از صدا و سیما باید شروع کرد. اما برای عملی کردن نیاز به یک ارتباطی با صدا و سیماست که بتوان از طریق آن برنامه ای خاص اجرا نمود.

به نظر من طنز هم عالیه.

من از کودکی خودم، بهترین جشنی که یادمه جشنی است که تمام افرادی که جشن را برگذار کرده بودند، کودک بودند و در هنگام برش کیک با تذکری بسیار زیبا همه اعضا گریه کردند و تمامی مدعوین نیز اینکار را انجام دادند. می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

یکی از ایده های مفید برای جشن گرفتن، استفاده از شخصیت های برجسته است اما نه به این صورت که از خود طرف دعوت کنیم. بلکه شخصی رو شبیه اون فرد در بیاریم یا این که از یک شخصیت خیالی برگرفته از دو شخصیت واقعی استفاده کنیم. این روش در دعوت کودک بسیار مفید واقع شده.

یه کار دیگه ای هم که انجام دادیم و بسیار بسیار بچه ها لذت بردن، خالی کردن پوست تخم مرغ از قبل به تعداد بچه ها بود که توش رو خورده کاغذ رنگی های ترجیحا براق ریختیم و بچه ها در لحظه ای که ما مشخص کردیم (که می تونه مثلا لحظه ای باشه که توی داستان بهشون می گیم و توی اون ساعت امام زمان علیه السلام به دنیا اومدن)

یک شعر شاد کودکانه مربوط به امام عصر علیه السلام رو که البته هیچ آهنگی هم نداشت، پخش کردیم و یکی از مربی ها تخم مرغ ها رو بین بچه ها تقسیم کرد و بچه ها با علامت ما تخم مرغ هاشون رو به سقف زدن. خیلی لذت بردن. بماند که منزل صاحب خانه به چه روزی در اومد.

می شه یه کارت کوچولوی تبریک درست کرد و به بچه داد تا در پایان جشن تبریکات خودشون رو برای امام حسن عسکری علیه السلام و حضرت نرجس سلام الله علیها بابت به دنیا اومدن فرزندشون بنویسن. یا تبریکاتشون رو به پدر و مادر بنویسن و ببرن خونه هدیه بدن. اگر بشه خودشون کارتاشون رو درست کنن که چه بهتر.

استفاده از نمایش عروسکی دستی هم می تونه برنامه رو جذاب تر کنه مخصوصا برای دختر خانم ها.

ما برای دختران دبستانی داستان شب تولد امام عصر علیه السلام رو خلاصه شده همراه با شعر آماده کردیم و یک مقدار هم سنت شب های نیمه شعبان رو گفتیم بهشون و البته خود بچه ها رو در قالب نقش هایی مثل فرشته هایی که امام رو به آسمون بردن و بعد هم خانواده هایی که توی عصر ما شب نیمه شعبان شیرینی پخش می کنن، قرار دادیم. و دکور هم که بسیار مهمه. برای برقراری ارتباط با فضا سعی کردیم درست کنیم. برای آسمون ابر و ستاره و برای ایجاد محله با یونولیت و کاغذ رنگی درخت و چمن و گل و برای فرشته هامون هم سربند و دستبند نقره ای.

مهم ترین نکته اینه که امام زمان علیه السلام خیلی زیاد کودکان رو دوست دارند. بیشتر از هر کسی. باید از دوست داشتن امام زمان علیه السلام نسبت به کودکان بهشون بگیم. امام زمان علیه السلام کودکان یتیم و خیلی مورد لطف بیشتری دارند و اگر بشه در یتیم خانه ها این مساله عنوان بشه، عالیه.

در کل به بچه شیعه ها که خودشون رو شیعه قلمداد می کنند، باید گفت عزیزانی دارند که با دل های پاکشون از اونا مدد بخواهند و از هیچ چیز در این دنیا و در آخرت نترسند. اگر می دونند ستمی رو نمی کنند و در راه روشن و حق قدم بر می دارند، البته حتما باید در کشورمون خیلی زیاد جوان ها درگیر این مورد باشند.

متأسفانه گروه هایی هستند که کودکانی که در این سرزمین به دنیا می آیند و شیعه هستند و نان و نمک این سرزمین رو خوردند و قد کشیدند و به دیگر ادیان دعوت می کنند و متأسفانه موفق هم عمل می کنند و در کمال تعجب کوتاهی و قصوری هم در مواردی دیده می شه که باور نکردنیه. واقعا خیلی باید تلاش کرد شیعه ها شیعه بمانند و ناامید نباشند. که البته قصوری باور نکردنی در این زمینه در برخی از لایه ها دیده می شه که حیرت انگیزه.

کودکان رو با انواع اسباب بازی ها و داستان های شیرین از امام زمان علیه السلام تشویق کنیم عالیه. امام زمان علیه السلام به دل پاک و معصوم کودکان نظرات بسیار ویژه ای دارند رو بگیم، بگیم که امام زمان علیه السلام شیرین ترین اتفاقات رو برای زندگی اونا رقم خواهد زد…

من از تصاویر این کتاب تو پاور استفاده کردم که زیبایی های ظهور با شعر و حدیثش هست و برای دختران ابتدایی توضیح بدم ان شاءالله تا ایجاد انگیزه بشه برای انتظار و دعا برای ظهور حضرت و بازشدن زیبایی های ظهور.

تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر کتاب کلیک نمایید.

از این طرح ها که در این کانال هست، برای کارت امتیاز تشویقی کودکان و نوجوانان در مدارس نیز استفاده شده.

ما یک کار ویژه برا کودکان کردیم با موضوع زیبایی های ظهور امام زمان علیه السلام. عیدی مهدوی برای نوروز 97 بچه ‌ها و کوچکترها رو با یک عیدی امام زمانی خوشحال کنیم.

تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر نوروز کلیک نمایید.

داشتم به این فکر می کردم که برای جشن مهدوی نظر خود حضرت چی می تونه باشه؟

جسارتا خودم رو جاشون گذاشتم. دلم خواست اول نیمه شعبان رو به هر طریقی زنده نگه دارند تا به افسانه نپیوندم و در مراسم با محوریت یارگیری حرف زده بشه. دوم این که بعد مراسم از افراد جذب شده، نام نویسی کنند. و سوم این که برای افراد نام نویسی شده، یک برنامه مدون آشنایی با قرآن و حدیث بذارن و با آموزش و پروش افکار اونا رو برای تشکیل جامعه مهدوی آماده کنند. شما جای ایشون باشید، چی دلتون می خواست؟

تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان – تبلیغ نام امام زمان علیه السلام در مدارس این همایش شامل طرح های ذیل می باشد:

  1. طرح های مشترک در تمام گروه های سنی
  2. طرح های ویژه گروه سنی دبستان
  3. طرح های ویژه گروه سنی متوسطه، دوره اول و دوم

طرح های مشترک در تمام گروه های سنی:

در سخنرانی های این ایام با توجه به تقارن با روز معلم در پی تجلیل از مقام معلمان، از نقش امام در تعلیم امت و ضرورت فرستادگان الهی صحبت کرد.

باید وابسته به سن دانش آموزان مدرسه، پیغام نیمه شعبان رو با راه های مختلف رسوند. مثلاً تئاتر برای یه قالب سنی، برنامه مجری محور یه قالب دیگه و…

در مطالبی که به دانش آموزان انتقال داده میشه، خیلی باید به این نکته توجه کرد که اثر ارتباط با امام زمان علیه السلام طوری بیان نشه که اگر با ایشون دوست و همراه بشی، به همه خواسته هات میرسی. یعنی تأکید بر شیرینی ارتباط و پدر بودن اما نه اینکه چون پدرن و مهربان، خواسته های دنیوی رو می دهند.

دنیا محل امتحان است و هرکه با تقواتره، امتحان سنگین تری هم داره. به نظرم اگر به این نکته توجه نشه، افراد ممکنه با حل نشدن مشکلاتشون از ارتباط با امام زمان علیه السلام سرخورده بشن. مخصوصاً توی مناطق محروم که مشکلات خیلی زیاده، توجه به این نکته خیلی مهمه.

درست کردن نمایشگاه غرفه ای در حیاط مدرسه با کمک خود دانش آموزان و بعد اجرای مطالب توسط والدین می تونه جذاب باشه.

برای دانش آموزان مخصوصاً چون ایام عید است، محتواها رو اگر در قالب داستانی طنز بیان کرد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

اجرای ایده جشن تولد هم در مدارس باید زیبا باشه. اول حس ارتباط و سخن با حضرت مهدی علیه السلام رو تجربه کنن، بعد بگیم اگر کسی راجع به مسئله مهدویت سؤال داره، تو صندوق سؤالات مهدوی بیاندازد. تا آخر سال، هر روز سر صف مربی پرورشی مدرسه یکی از سؤالات رو جواب بده.

یک معلم در باب تدریس علوم بسته به سن مخاطبش می تونه از فواید خورشید بپرسه. تحقیقات روز رو راجع به اهمیت اون بگه و بعد با مثال خورشید پشت ابر، متذکر به وجود امام غائب علیه السلام بشه و برای دبیرستان موضوع عصر ظهور و رشد علمی و فرهنگی که آن زمان اتفاق خواهد افتاد، می تواند مناسب باشد.

انجام بازی ها و مسابقات در مدارس به صورت لیگ و با شعارهای مذهبی هر تیم یک شعار و پس از کسب هر موفقیت تکرار آن شعار و تذکری کوتاه در آخر.

چاپ بروشور مهدوی + شاخه گل + شیرینی + چند کلام حرف حساب، اجازه از معلم و توضیع وسایل بین دانش آموزان در ده دقیقه آخر کلاس. هنگامی که بچه ها شیرینی میل می کنن، چند کلام در مورد امام زمان علیه السلام حرف زدن.

اجرای یک نمایشنامه طنز و در آخر از امام زمان علیه السلام گفتن. مثلا اینکه بچه ها می دونین که شما یک پدری به نام حضرت مهدی علیه السلام با این ویژگی ها دارین؟ کارساز است و خیلی بچه ها خوششون میاد.

بهترین کار برای جذب بچه ها این است که با اجرای برنامه ای شاد و بعد پخش شیرینی و شربت یک تراکت و یک شاخه گل محمدی و در آخر هم یک گروه سرود که سرودی در مورد امام زمان علیه السلام می خوانند، برنامه را تمام کنیم.

برای مدارس دختران، گل نرگس مصنوعی به عنوان هدیه بسیار خوشایندشان است.

یکی از کارهایی که دوستان میتونن مانور خوبی روی اون داشته باشند، تبلیغ در مدارس حومه شهر است. حتی با کمترین هزینه و کوچک ترین هدیه به دانش آموزان محروم آن مناطق، بازخورد بسیار عالی خواهید گرفت و در تبلیغ بسیار بسیار موفقید. چرا که در آن مناطق به دلیل فقر و نبود امکانات خیلی راحت تر و بهتر می توانند تأثیرگزار عمل کنند. البته با عنایت حضرت.

قراره با خواست خدا تابلوهایی با نام مبارک حضرت و ذکر صلوات برای سلامتی و فرج امام عصر علیه السلام تهیه کنم برای بالای تخته کلاس دو فرزندم و این تابلوها را برای همه کلاس های این دو مدرسه هدیه کنم که در شب نیمه شعبان زده بشه. ان شاءالله که هر زمان بچه ها یا معلم چشمشون به این نام مبارک افتاد، به یاد ایشان بیافتند.

مسابقه به صورت جدول درباره امام زمان علیه السلام طراحی شود. به برندگان به قید قرعه جوایزی داده بشه.

در مدارس تبلیغ در تعداد بالا به نظرم تأثیرگذاری کمتری دارد. به صورت کلاس به کلاس باشد ترجیحاً. تجربه من هم همین بوده که کلاس به کلاس اثر بسیار بیشتری داره تا جشن با مجری و سخنران عمومی توجه دانش آموزان خیلی بیشتره. برنامه کلاس به کلاس و در حد 15 دقیقه بهتر از یک برنامه 2 ساعته شلوغ میتواند باشد.

دوستان دو تا نکته رو در نظر داشته باشین که در ایام نیمه شعبان بچه ها به امتحانات پایان ترم رسیدن و درگیرن. بنابراین پیشنهاد می کنم برنامه های کم حجم و تلنگری داشته باشین.

بزرگواران دقت بفرمایند که راه تبلیغ باید مورد رضایت حضرت و شرعی باشه. خلیفه ملعون اول هم اشک زیاد می ریخت اما ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام رو غصب کرد. هدف این است که آنها با امام زمان علیه السلام آشنا و مطیع ایشان بشن.

تبلیغ نیمه شعبان برای کودکان – طرح های ویژه گروه سنی دبستان

برای دختر بچه ها، موضوع پدر مهربان تأثیر خوبی خواهد داشت و در مورد پسر بچه ها، قهرمان و الگو معرفی کردن حضرت.

برای پسرای دبستانی اول تا سوم، با توجه به سن پایین، اگر تذکری در قالب داستان و یا بازی های ساده که هدف آن چشاندن مهربانی حضرت به بچه ها باشد و یا حتی میتونن پس از یک برنامه بسیار شاد، دست های همو بگیرن و عهد ببندن که هر شب با امام زمان علیه السلام صحبت کنند. البته مسابقه های شاد خوراکی به همراه نقاشی هم می تواند جذاب باشد.

برای این سنین بیشترین تأثیر رو داستان داره. اون هم با رعایت اصول خوب قصه گویی اما موضوعش در مورد رشادت حضرت علی علیه السلام باشه. با تذکر اینکه حضرت مهدی علیه السلام وارث شمشیرشون هستن. اینقدر قوی هستن که کل عالم رو صلح و صفا میدن. دیگه هیچ ظالمی نمی مونه. من دو تا پسر دارم تو همین سن هستند. اینها عاشق رفتن به سربازی و تفنگ و… هستند.

من با تعریف کردن از دلاوری های امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ ها و تعریف از حضرت ابالفضل علیه السلام الحمدلله تونستم به لطف حضرت کاری کنم که تو ذهنشون قویترین فرد به جای شخصیت های هالیوود و کارتن این بزرگواران باشند و حتی در موقع بازی پسر کوچکم می گه من علی بن ابیطالبم… و با هدایت علاقشون به سربازی بهشون می گم شما باید کاری کنید که سرباز امام زمان علیه السلام بشین.

سربازای امام زمان علیه السلام همه جوونن، نیروی ۴٠ تا سرباز دارند و وقتی کار بدی می کنند. می گم اگر این کارا رو بکنید که دیگه قبولتون نمی کنند.

ساخت کاردستی دوران بعد از ظهور یا گل نرگس و…

تعریف داستان از مهربانی امام

هر روز یک پنج دقیقه آخر زنگ یک درس اختصاص داد شود به امام زمان علیه السلام و از دانش آموزان درخواست شود احساس خودشان را توضیح بدن.

در زنگ هنر روی یک بنر ویا دیوار مدرسه نقاشی کنند و یک برچسب اللهم عجل لولیک الفرج داخل یک پاکت نامه با توضیح اینکه تا تولد آقا یدونه صلوات فرستاده شود، داده شود تا به منزل برده و هر روز به دانش آموزان یادآوری شود.

یا یک هفته با دانش آموزان در مورد امام زمان علیه السلام صحبت کنیم و هفته بعد از فکر دانش آموزان استفاده کنیم و همه کارها رو به عهده آنها بگذاریم.

پخش هدیه ها یا حتی شاخه ای گل از طرف یه بابا بین دانش آموزان ابتدایی تحت عنوان تبریک مناسبت های مذهبی توسط ایشون مخصوصاً که اعیاد شعبانیه جای مانور بسیاری داره. در ابتدا بدون ذکر اسم حضرت و پس از جذابیت موضوع معرفی امام عصر علیه السلام.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا