تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها – راهکار های تبلیغ نیمه شعبان

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها (ایده های تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه)

اعلام راهکار هایی برای تبلیغ و تذکر به وجود امام زمان علیه السلام و جذب و همراه کردن افراد مذهبی دانشگاه در مقاله تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها برای شما جمع آوری شده است.

هدف تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جذب و تبلیغ کلی عموم دانشجویان
جذب و همراه کردن افراد مذهبی دانشگاه

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

یکی از علل دوری از مهدویت این است که امام زمان علیه السلام آن طور که باید در ذهن و افکار عمومی تعریف نشده اند و این مشکل باید حل شود و قدم خوبی است برای شروع.

شناخت مخاطب: در دانشگاه ها قشرهای مختلفی در حال تحصیل و کار هستند. مخاطب رو مشخص کنیم. اما به هیچ وجه ما ممنوعیت مخاطب نداریم. تمامی افرادی که هستند، در بدترین حالت ته دلشان دنبال راه درست و تلنگر هستند. اگر مخاطبانمون افراد مذهبی هستند نیازه که به روش صحیح، عقیده های اشتباهی که درباره مهدویت و انتظار دارند را اصلاح کنیم.

مثل این عقیده اشتباه که انتظار رو نشستن و کار نکردن می دونند و اگر قشر غیر مذهبی است، نیازه که جاذبه های دین و مهدویت رو نشون بدیم تا جذب شوند.

جامعه هدف در برنامه ها مشخص شود. بسیاری از دانشجویان حتی سعی می کنند از کنار این برنامه ها عبور نکنند. پس با توجه به جبهه ای که دانشجوها نسبت به برنامه مذهبی دارند، از بخش غیر مذهبی بایستی وارد شد و در انتها با تلنگر اطلاع بدهیم. صحبت امروزی باشد نه در مورد گذشته، مثال امروزی باشد.

برای تأثیر هر دو طیف مذهبی و غیر مذهبی برنامه خاص خود را می طلبد: برای قشر غیر مذهبی برگزاری مسابقات ورزشی فردی و انفرادی در خوابگاه و دانشگاه خیلی جواب میده. و برای قشر مذهبی در دانشگاه ها مراسم های سخنرانی گذاشته شود برای شناخت امام زمان علیه السلام.

مثلا در دانشگاهی کلاسی با عنوان سفیران مهدوی گذاشتیم. هفته ای یک ساعت و ساعت یازده تا دوازده… با یک استاد حوزوی که فن بیان قوی دارند… باورتان می شود چقدر استقبال شد… خودمان هم باورمان نمی شد… تایم کلاس را زمانی گذاشتیم که همه بتونن شرکت کنند… البته عنوان کلاس رو هم می شه گذاشت سوم شخص حاضر کجاست یا کیست… عنوانی باشد که دانشجو را به طرف کلاس بکشاند. البته نوع و کیفیت و کمیت تبلیغ در سطح دانشگاه خیلی مؤثر است…

چون قشر دانشجوی الان همه دوست دارن چیزی باشه که با عقلشون هماهنگی داشته باشه، باید مشاوره های فردی برگزار کرد تا با هر شخصی با همان تم صحبت کرد. یعنی مشاوره فردی و تبلیغ چهره به چهره، با هماهنگی دانشگاه، چون هر فردی یک تفکری دارد و دوست دارد یک شکل تبلیغ شود.

تبلیغ همگانی هم می شود اما تبلیغ فردی و دراز مدت بسیار مؤثر است. اما تبلیغ چهره به چهره بدون سناریوی قوی عملا خیلی موفق نیست، معمولا وارد حواشی می شه. این ایده بسیار لازم الاجرا هست.

مثلاً در خوابگاه دیده شده است که مسابقه پیامکی برگزار شده و سؤال هایی نسبتاً سنگین (به علت عدم مطالعه و تحقیق) برای دانشجو در نظر گرفته بودند که بدون مقدمه و زمینه سازی اجرا شده و برایشان خنده دار بود!!! اول بهتر است زیر ساخت محکم بشود با مقدمه و دلایل عقلی، و سپس به آیات قرآن و روایات معتبر مراجعه کرد تا دانشجوی کم اطلاع بپذیرد.

برای شروع می توان با صحبت از هدف خلقت و خودشناسی و خداشناسی و بعد درباره اوضاع جامعه و مشکلات پیش آمده و سرانجام خوبی ها و گشایش ها با ظهور آقا صاحب الزمان علیه السلام فرد رو به تفکر در این راه دعوت کنیم.

ایده تبلیغ درست ده نفر از صد نفر بهتر از تبلیغ ضعیف صد نفر است. به نظر بنده می توان با صحبت دانشجویی و پرسش و پاسخ تبلیغ کرد.

برگزاری یک سری سمینار تخصصی راجع به ضرورت اعتقاد به مهدویت در جامعه امروز و یا محدویت ها و مضرات غیبت حضرت مهدی علیه السلام.

بنده دانشجو هستم. به منطقه تفریحی ای به شکل اردو رفتیم و مسابقات مختلف والیبال، فوتبال، تیر اندازی، کوهنوردی، آب بازی و… گذاشتن و به برنده ها امتیاز می دادند. و در آخر به برنده جایزه دادند و در این تایم سه دفعه تذکر دادند؛ البته با شوخی های فراوان که آخر متوجه شدیم همه این بزرگواران طلبه بودند. با وجود این همه که دانشجوها از این نمونه افراد ذهنیت اشتباهی داشتند.

برای دانشجوها و قشر جوان صد درصد باید ایجاد امید و انگیزه کرد، اجازه حرف زدن و سخن گفتن صرفا در چهار چوب ادب و رعایت اخلاقیات، ایجاد ظرفیتی که نشان دهنده این باشه که حرفاشون شنیده می شه و اتفاقا اگر حرف حق و درست بزنند و راهکاری برای پیشرفت و بالا بردن امنیت و توان مملکت شیعه باشه که مملکت هایی که افتخارشون شیعه بودن و انتظار فرج آقا امام زمان علیه السلام هست.

ان شاءالله که هم بزرگانی که هستند و هم آقا امام زمان علیه السلام صحبت هاشون رو بشنوه، دانشجو و قشر جوان باید این انگیزه رو پیدا کنه که حرفش شنیده می شه و اگر حق باشه، عمل می شه.

برنامه ای که کامل باشه و راه سعادت باشه و کمترین ریزش و همراه داشته باشه، بسیار دشوار است و هم چنین کمترین آسیب اجتماعی رو به همراه داشته باشه. ایجاد انگیزه کنیم که راهکار ارائه بدهند. آسیب های اجتماعی که مملکت گرفتارش هست، چجوری درمان کنیم؟

مهم ترین نکته اش هم این می شه خود دانشجو و جوان اولین تلنگر و خودش می خوره که کار زشت و گناه و خطا نکنه و اگر حرف مناسب و راهکار مناسبی هم داشت، برای اجتماع بکار بگیریم، باید بستری فراهم بشه که جوان و دانشجو این احساس رو به یقین داشته باشه که اگر خودش کار و حرکات زشت و ناپسند نکنه و الگو برای بقیه باشه.

البته متأسفانه الگو بودن سخته چون که ظرفیت پذیرش اون الگو برای خیلی ها سخت و خیلی ها خودشون رو برتر و رفتارشون رو و راهشون رو درست تر و روشن تر می دونند (که صد البته در تاریکی و هوای نفسانی گرفتارند و جزای کارشون رو خدا خواهد داد.) و صد البته باید عنوان بشه اگر الگوی مناسبی باشید و اگر هر تعدادی رو هم تواناییش رو داشتید که شبیه خودتون کنید، اجری بی انتها و تشویقی بالاتر از این نیست که خداوند و ائمه و امام زمان علیه السلام دلشون رو شاد می کنید.

و پاداشی بالاتر از این نیست که خالق و عزیزانش از شما راضی باشند. و در حد توان اگر بشه ظرفیتی ایجاد کرد که مسئولین هم این نفرات و تشویق کنند، خوبه. از روایات و احادیث در رابطه با امام زمان علیه السلام گفته بشود و بتوان جوری عنوان کرد که شیرین و دلپذیر باشه و به جان و دل جوان بشینه و تمام اقشاری رو که اسم شیعه اثنی عشری رو یدک می کشند، هدایت کنه، و از افراط و تفریط جلوگیری بشه.

فضایی فراهم باشه که ایجاد وحدت بیشتری بین جوان ها و دانشجوها ایجاد بشه، برای ساختن جامعه آرمانی برای روز زیبا و دلنشین ظهور آقا امام زمان علیه السلام که امیدوار باشند.

انگیزه توبه کردن و آداب و رسومش هم توضیح بدیم و به بحث بشینیم که جوان ها بدانند که اکثر یاران امام از توابین هستند و اگر کار خطایی کردند، اون رو جبران کنند و توبه کنند که درهای رحمت خدا همیشه بازه و دیگه سمت اون خطا نرند و تا حد توانشون اون خطا رو جبران کنند و آسیبی اگر از اون خطاشون به کسی وارد شده، جبران کنند که حق الناس بسیار سخت است.

بسیاری از افراد با شناخت حضرت مهدی علیه السلام به ایشون علاقه پیدا کردن و متحول شدند: صحبت از خصوصیات و ویژگی های امام خوبی ها برای قدم اول راه مؤثریه. اگر هرچیزی خوبیش رو بگیم و افراد متوجه بشن چرا این کار را انجام می دن، بسیار با اشتیاق و اثرگذاری بیشتر می شود.

با توجه به اینکه اکثر قشر جوان و دانشجو زیاد مایل به وقت گذاشتن تو این زمینه نیستند، کار تبلیغی باید طوری باشه که در یک تایم کوتاه، یک پیام ساده رو به مخاطب برسونه و نیاز هم نیست که از طریق تشکل های دانشجویی و با بودجه زیاد این کار رو انجام داد.

برای تبلیغ اسم امام زمان علیه السلام در محیط دانشگاه بهتر هست ابتدا با ادله عقلی توضیح داده بشه و سپس بحث رو به سمت امام زمان علیه السلام هدایت کرد. به طور مجمل یک چیزی شبیه هرم مازلو رو گفت و بعد از اون تعمیم داد به هدفی که مد نظر است. و برای این کار بهتر است از فضای باز استفاده کرد.

بهتر بگم به صورت میز گرد. خصوصا در ایامی که پیش رو خواهیم داشت و ولادت امام عصر علیه السلام هست. یک سال در دانشگاه چنین طرحی پیاده شد و بازخورد های مثبتی از دانشجویان داشت. البته لازم به ذکر هست، این طرح شاید فقط منحصر به ایام نیمه شعبان باشد و کوتاه مدت است.
در سه دسته می تونیم محتوا بدیم:

  1. مهدی باوری
  2. مهدی یاوری
  3. مهدی زیستی

به طور مثال هر دانشگاهی فضای باز دارد، بهتر هست یک مکانی مشخص بشه و از دانشجویان در حین رفت وآمد خواسته بشه یا بهتر بگم دعوت بشه بر سر میزها بیان. بر سر هر میز مجری قرار بگیره و هرم مازلو گفته بشه. اگر بخواهید متن هرم مازلو رو در اختیار قرار می دهم. و بعد در انتها بحث معرفتی داشته باشیم.

که به نظرم روی حدیث امام علی ابن رضا علیه السلام کار بشه (حدیث شریف: الامام انیس الرفیق…) چون این حدیث بار معرفتی بالایی دارد یا به جای هرم مازلو می توان انواع محبت ها رو گفت، محبت دو دوست یا پدر و مادر و در نهایت فنای این محبت و بقای محبت امام عصر علیه السلام گفته بشه.

این طرح در دانشگاه شریعتی انجام شد و شاید خیلی ها اصلا همین حدیث رو نمی دونستن و اشک محبت رو در چشمان دانشجوها می شد دید. البته می شه موضوعات متفاوتی رو درقالب منوی کافی شاپ گذاشت و متناسب با هر خوراکی به دلخواه موضوعاتی رو گذاشت و انتخاب رو به عهده دانشجویان گذاشت. جزئیات این طرح هم اگر بخواهید، برایتان با متن و منو قرار می دهم.

موسسه مصاف مدتی است که کلاس های مهدویت روز های جمعه با یک سری اساتید خوب برگزار می کنند. دعوت دانشجویان به این کلاس ها هم خوبه.

تبلیغ اساتید

با تبلیغ یک دانشجو، فقط یک نفر را تبلیغ کردیم اما تبلیغ یک استاد حداقل50 نفر را تبلیغ کردیم.

برگزاری جشن هم زمان روز استاد و نیمه شعبان و تزریق کردن محتوای مهدوی در بخش های مختلف جشن حضور اساتید محبوب و البته ترجیحا مذهبی برای بچه ها جذاب است. استفاده کردن از همین اساتید هر دانشکده و در کنار اون استفاده از بخش های مختلف مرتبط می تونه مفید باشه. هر قدر محتوا حرفه ای تر و غیرمستقیم تر باشه، بهتره.

برنامه ها باید در همه جای دانشگاه نمود داشته باشه. از در ورودی دانشگاه تا کلاس ها و دفتر اساتید و به مدت 3 تا ۴ روز در بخش های مختلف دانشگاه.

  1. سطح ۱: (عمومی) مثل دادن گل جلوی درب دانشگاه و تبریک روز عید.
  2. سطح ۲: نمایش و مسابقه و تذکر به تبریک عید توسط اساتید.
  3. سطح ۳: جلسات و نشست های هم اندیشی هدفمند تا همه دانشجویان صحبت کنند.

برگزاری نشست های موضوعی با موضوعات پیشنهادی:

  1.  انتظار در گفتمان انقلاب اسلامی
  2.  رسالت های دانشجویی در احیای فرهنگ انتظار پویا
  3.  شاخص های دانشگاه زمینه ساز ظهور

برگزاری یک همایش جامع و منسجم و دعوت از همه دانشجوهای دانشگاه برای جذب نیرو هم مفیده برای سال های آینده.

برگزاری همایش دوست یابی در دانشگاه.
توضیح: دوران دانشجویی فصل درگیری دانشجویان برای دوست یابی است. در این همایش دوستی های مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم و اهمیت انتخاب دوست بیان شود. در پایان امام زمان علیه السلام به عنوان بهترین دوست معرفی می شوند. دوستی که هم در دنیا و هم در آخرت در کنار ماست.

برگزاری احیای نیمه شعبان همراه با گنجاندن چند برنامه کوتاه مذهبی، باید در رأس همه برنامه ها قرار گیرد. احیای شب نیمه شعبان بسیار تأکید شده و متأسفانه خیلی ها غافل از آن هستند. البته بحث احیای شب نیمه شعبان باید هم چون طرح سه شنبه های مهدوی کاری یکپارچه توسط کانون مهدویت های تمام دانشگاه ها به نظر بنده باید انجام بشه؛ در داخل مسجد دانشگاه…

امروزه دانشجوها بیشتر دنبال تفریح هستند: می شه برای روز نیمه شعبان یه برنامه مفرح در دانشگاه اجرا کرد که صرفا خاطره خوبی از روز میلاد حضرت در مخاطب ایجاد کرد و محتوای علمی و معرفتی در برنامه های نیمه شعبان باید گونه ای باشد که از طریق برنامه های مفرح و جذاب فکر دانشجو را درگیر کند و بعد به نتیجه ای مطلوب برساند.

روز نیمه شعبان دانشجویان حاضر در کافی شاپ دانشگاه میهمان امام زمان علیه السلام باشند و سر میزها ۵ دقیقه در مورد میزبان با آنها گفت و گو صورت گیرد.

گاری پشمک در سرتاسر دانشگاه بچرخه و تبریک عید بگه و به همه پشمک بده. هم چون کاری که پارسال بچه های دانشگاه آزاد کرد.

نمایشگاه تابلوهای مصور که در سالن های دانشگاه اجرا شود، به نظرم برای قشر دانشجو فوق العاده است. حتی می شه در فضای باز هم استفاده کرد، مخصوصا خوابگاه ها و استفاده از فضا های خوابگاهی، برای نمایشگاه.

اکثر جامعه دانشجو دنبال سفر کربلا می باشند، مخصوصا اگر رایگان باشد. با توجه به مسابقه بسیار عالی ای که کانال خدمتگزاران دارد، به نظرم با پرزنت و توضیح این کانال می توانیم به مسابقه و این کانال لینک کنیم. هم چنین اگر بتوانیم توسط اساتید باشد که بسیار عالی تر است.

زدن پرچم هایی خاص، پوستر هایی خاص به طور یک شکل در تمامی دانشگاه ها، نمونه اش در فاطمیه امسال در خیابان ها با پرچم هایی یک شکل بود. البته پرچم یک چیز نمادین است. کار باید عمقی باشد تا تأثیر داشته باشد. زدن پرچم درکنار بقیه برنامه ها، البته بستگی به مخاطب دارد. با یک برنامه نمی شود کار عمقی خاصی کرد. آن قدرحضرت غریب هستند که با یک برنامه یک جرقه و شروع هم ایجاد بشود، کافی است.

پیگیری از شهرداری و بقیه ارگان هایی که کمک می کنند هم برای بحث مالی و هم چاپ و هم فرهنگی و باقی چیزها فقط یک پیگیر می خواهد.

اجرای طرح میز پارک (میزهایی شبیه کافی شاپ و پذیرایی و دیزاین شاد با مباحثه دو طرفه به مدت یه ربع تا بیست دقیقه که با چند روش ساده هزینه به حداقل می رسه.) با همکاری چند نفر از دانشجوهایی که علاقه به کار دارن و صرفا نباید مذهبی باشند. و در ادامه دعوت عمومی دانشجوها به این برنامه که می شه در سالن ورزشی، فضای سبز دانشگاه و یا حتی پارک های نیمه عمومی شهر باشه با محوریت همون دانشگاه.

تاک شو (talk show) هم ایده جالبی برای جذب مخاطب می تونه باشه، اما متن و افراد اجرا کننده خیلی مهم هستند.

به دلیل ایام امتحانات و مراجعه دانشجوها به انتشارات دانشگاه، می توان کاورهای A4 با شعار مهدوی تهیه کرد و به انتشارات بدهیم تا در ایام نیمه شعبان به مراجعه کنندگان بدهند.

هماهنگی با دانشگاه ها و زدن سردری متحد شکل در سردر دانشگاه ها.

در مورد دنیای بعد از ظهور هم گفته بشه و حالا یا به صورت کلیپ و یا نمایش خوب باشه، اینکه بعد از ظهور چه دنیایی ایجاد می شه، انگیزه قوی تری به مخاطب می ده تا تلاش کنه برای امر ظهور.

پخش انیمیشن با محتوایی که نشان داده شده دنیا در حال ویرانی است و یک شخصیت قهرمان دنیا رو نجات می ده و نقد اون توسط اشخاص متخصص.

چون در حال حاضر کار عکاسی در بین جوانان بسیار مورد علاقه است، می توانیم مسابقه عکاسی به همراه متن یا توضیحی خلاصه داشته باشیم.

برگزاری جشن نیمه شعبان با همکاری گروه های جهادی برای کودکان در یکی از مناطق محروم شهر و استفاده از ظرفیت دانشجویان علی الخصوص قشر خاکستری… اطلاع رسانی و تبلیغ گسترده این طرح در سطح دانشگاه با استقبال فوق العاده بچه ها روبرو می شه. چه از لحاظ حمایت مالی و چه از نظر کمک رسانی در انجام کارها… کلا کارهای خیریه جذب زیادی دارد. مانند اردو های جهادی یا برنامه های بازدید از پروژه یک مکان. یا نمایشگاهی را هماهنگ کنیم و دانشجوها را فراخوان بزنیم.

یک سری از بچه ها رو ببریم اردوی تفریحی فرهنگی که یک مقدار شرایطش خاص تر باشه. مثلاً هرکس که قراره توی اون اردو شرکت کنه، باید یک بخش از یک کتابی رو خونده باشه (کتابی در رابطه با مهدویت، مثل آینه های ناتمام) یا همه کسانی که می خوان شرکت کنند، باید بخونن یا اینکه کسانی که بخونن و به درستی توی راه یا یه دورهمی که بعد بچه ها با خودشون تو اردو می گیرن، ارائه بده. خرج اردویی که اومده، رایگان بشه.

در نیمه شعبان می توان پک هایی از شکلات و مگنت اللهم عجل لولیک الفرج آماده کرد.

هر فرد می تونه با خرید کیک یا شیرینی و یا حتی شکلات بین همکلاسی های خودش کار تبلیغی رو انجام بده.

گل آرایی تمام فضای دانشگاه با گلدان های تزیینی.

نصب پوسترهایی پرمحتوا در بولتن های دانشگاه.

هدیه دادن با محتوای فرهنگی.

پخش سی دی.

برای آقایان لباس با ذکر یا مهدی تهیه شود و به دانشجوها داده شود.

کلیشه زنی رو ماشین ها.

می توانیم در زمانی که جشنی در رابطه با نیمه شعبان برگزار می شود، با یک هدیه کوچک مثل پیکسل یا ساق دست و… دانشجویان را خوشحال کرد و بگوییم این هدیه از طرف دوست شما امام زمان علیه السلام است.

هدیه معنوی. بهتره در ابتدا لطف هایی که حضرت در حق ما می کنند رو یادآور بشیم؛ بعد بگیم شما چه هدیه ای برای ایشون دارین. (مثلا ترک یک گناه) بعد بهشون یک چیزی مثل گیاه بدیم که براشون یادآوری بشه.

ارسال کارت دعوت با نام افراد به نظرم بسیار تأثیر دارد. البته طرح کارت دعوت برای هر نفر هزینه زیادی را متحمل می شود که می توان برای هر اتاق در خوابگاه ها این کار صورت بگیرد.

برش کیک تولد امام زمان علیه السلام که روی کیک عمر حضرت نوشته شده با شمع به عنوان قسمتی از جشن یا یه برنامه مجزا.

بخش های پنج تا شش خطی جذاب از یک کتاب که در رابطه با مهدویت است به صورت کارت پستال به بچه ها بدیم با ذکر منبع و نویسنده (که ترجیحا به علت قشر خاکستری، نویسنده ها ادبی باشند.) یا در اردو داده بشه یا صبح روز نیمه شعبان در ورودی دانشگاه یا دانشکده ها به بچه ها داده بشه.

می شه یک بنر زد با تیتر مثلاً ترک گناه و یک سری برگه چسب دار (استیکر) بهش چسبوند. در غالب اینکه هرکس دوست داره برای امام زمان علیه السلام یک گناه رو روز تولدشون کنار بزاره گناهش رو روی اون برگه بنویسه و توی گودالی که توی محوطه دانشگاه کنده شده، بنداره… ترجیحاً کنار همون بنر.

برگزاری مسابقات مثل این نمونه:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر رمز بهار کلیک نمایید.

برای مسابقه می شه کتاب هایی رو همراه با سؤال توزیع کرد. حجم کتاب ترجیحا کم باشه و ساده و روان. هم چنین برگزاری مسابقه کتاب خوانی با گذاشتن جایزه نفیس فکر می کنم راه خوبی برای شناخت امام زمان علیه السلام باشه…

مثل کتاب انتظار عامیانه حاج آقا پناهیان و آشتی با امام عصر از علی هراتی یا کتاب زیبای گزارش لحظه به لحظه از ولادت امام زمان علیه السلام از آقای انصاری برای این کار مناسب تره.

مسابقه رو می شه گروهی برگزار کرد. کتاب سه قسمت شود و گروه های سه نفره.

استفاده از مسابقات در فضای مجازی و جلسات پرسش و پاسخ.

استفاده از مسابقات با جوایز نفیس. اگر هزینه را بتوان تأمین کرد، برای جذب دانشجو جواب می دهد.

یک معمای بزرگ با محوریت آنچه که بعد ظهور اتفاق می افتد، داشته باشیم تا دانشجویان با حل هر مرحله از معما با یکی از مسائلی که بعد ظهور رخ می دهد، آشنا شوند. مثلا اینکه فقر از بین می رود، همه انسان ها در سطح برابر زندگی می کنند، پیشرفت علمی و… در واقع یک بازی مثل اتاق فکر و … باشه ولی معماها پیرامون ظهور باشه. مثلاً معما می شه به صورت این باشه که آیا می شه کسی ۱۲۰۰ سال زنده باشه، مطرح بشه.

یک امتحان سراسری در دانشگاه برگزار کنیم با موضوع اینکه چقدر امام زمانت را می شناسی و بعد برگه ها تصحیح شده و در پایان شخصی در باره نمرات کسب شده و اینکه چقدر شناخت ما نسبت به امام زمان علیه السلام کم است، توضیح بدهد.

با توجه به استراحت افراد در نمازخانه ها و یا استراحتگاه ها در دانشگاه، به نظرم بتونیم در ورودی به استراحتگاه یک برگه کوچک بدیم و جذب برای سؤالی باشد و با پاسخ به آن قرعه کشی شود، بسیار به صرفه و جذاب است.

جنبه هنری برای مخاطب عام بسیار مهمه و امتحانش رو پس داده. چرا که بعضی ها آن چنان دغدغه امام زمان علیه السلام رو ندارند، نمی خوان کتاب بخونن. در این صورت اگر یک کار هنری بدیم یا یک تأثیری بگذاریم که فقط به این یاد بیافتند که تولد امامشونه، خیلی می تونه مؤثر باشه. مثل شعب سه شنبه مهدوی، در کنار اون می شه محتوا رو گنجوند.

آماده کردن دفترچه مانند:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر مادرم زهرا سلام الله علیها که بود؟ کلیک نمایید.

پخش کارت مانند:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر کارت کلیک نمایید.

برگزاری نمایشگاه مفهومی مانند: «رد پا با محوریت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها»

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر ردپا کلیک نمایید.

چاپ و پخش این برچسب ها هم حداقل برای تبلیغ مناسب است:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر برچسب ها کلیک نمایید.

کار باید تا حد امکان صحنی باشه تا مخاطب جذب بشه.کار صحنی مانند:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر قدم قدم تا جهانی شدن کلیک نمایید.

برگزاری تئاتر هم خوبه… خیلی ها مخصوصا تیپ خاکستری با تئاتر ارتباط خوبی می گیرن. من گروه تئاتر می شناسم در حوزه مهدوی… کار عالی و مجانی هم نمایش می دن… چون بانی خیر اون ها رو حمایت می کنه:

معرفی گروه تئاتر (گروه فرهنگی مسلم) «السلام علی ربیع الانام» «سلام بر بهار آدمیان»

با وجود برو و بیای آخر سال، مسلمی ها در حال آماده شدن برای نمایش نیمه شعبان اند. فرصت اندک است و کار بسیار، اما امید جلب عنایات دوست سرزنده نگهمان می دارد. با ما همراه باشید و کانال را به دیگران هم معرفی فرمایید. بسیار نمایش های خوب و پر محتوا در ایام نیمه شعبان و فاطمیه دارند.

اجرای برنامه با تم تشکر. مخاطب ها با این فضا که از هرکسی که یک خوبی در زندگیت بهت کرده، همین الان ازش تشکر کن. درگیر موضوع می شن به صورت فرد به فرد این کار انجام می شه و فضای تشکر کردن از تمام کسانی که خوبی برای ما کردن باز می شه.

در این بین کارهایی هم انجام ‌می شه و مخاطب ها برای یک جشن بزرگ دعوت می شن. جشن به صورت تاک شو و با محتوای تشکر برگزار می شه.

مانند جشن ویرگول: اسم جشن ویرگول هست و محتوای اصلی آن این است که در زندگی روزمره خودمون یک ویرگول بگذاریم و لحظه ای صبر و درنگ کنیم و داشته هامون رو نگاه کنیم و از خدا برای این داشته ها تشکر کنیم. از نعمت وجود امام عصر علیه السلام تشکر کنیم…

حالا در این بین کارهای دیگه ای هم مثل گاری پشمک و تابلو بافتنی ویرگول توسط دانشجوها هم انجام می شه. قبل از همایش مثل این جشن ویرگول که یک نوع ایده است که صفر تا صدش رو بچه ها دانشگاه پیاده کردن؛ حتی گاری رو هم‌ خودشون ساختن. خب این کار رو هر دانشگاهی با گرفتن ایده و راهنمایی می تونه انجام بده.

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر ایده دانشجویی 1 کلیک نمایید. برای دانلود تصویر ایده دانشجویی 2 کلیک نمایید.

پخش رزق‌ به مناسبت میلاد حضرت زهرا علیه السلام و روز مادر

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر پخش رزق کلیک نمایید.

سه شنبه مهدوی: برنامه سه شنبه‌ مهدوی این هفته ویژه میلاد حضرت زهرا علیه السلام و روز مادر خیریه و مسابقه عکاسی هم داریم… ساعت ۱۲:۳۰ رو به روی دانشکده ریاضی منتظر ما باشید…

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر سه شنبه های مهدوی 1 کلیک نمایید. برای دانلود تصویر سه شنبه های مهدوی 2 کلیک نمایید.

خیریه مهر و کتاب:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها - راهکار های تبلیغ نیمه شعبان - mid jpg tablighdardaneshgah 12

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر خیریه مهر و کتاب کلیک نمایید.

رزق محتوا: خوشا راهی که پایانش تو باشی…

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر رزق محتوا کلیک نمایید.

می تونیم رزق هایی مجزا از این قبیل برای ترک گناه داده بشه:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها - راهکار های تبلیغ نیمه شعبان - mid jpg tablighdardaneshgah 14

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر کارت های تذکر کلیک نمایید.

عجب حلوای قندی تو…

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر عجب حلوای قندی تو کلیک نمایید.

میلاد مبارک امام حسن عسکری علیه السلام و حضرت مسیح علیه السلام

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر تبریک میلاد کلیک نمایید.

تلنگری نسبت به وجود مقدس امام زمان علیه السلام با تشبیه به بهار: برگرد… برگرد و رنگ را به رخساره شهر برگردان. بهار نام فصلی در تقویم ها نیست. بهار، بودن در کنار شماست، حتی در سرمای زمستان. برگرد و شهرمان را بهاری کن.

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر رنگ آمیزی کلیک نمایید.

طراحی بنری که مخاطبان آن را رنگ کرده و شعار آن را معنی می بخشند:

تبلیغ نیمه شعبان در دانشگاه ها

جهت مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.
برای دانلود تصویر شعار کلیک نمایید.

نکته: امتداد برنامه ها بسیار مهم است. از طریق یک کانال می شه افراد رو برای برنامه های دیگر نگه داشت.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا