متن مجری پناه بودن مادر – متن مجری فاطمیه

متن مجری پناه بودن مادر (حمایت از بانوی دو عالم)

در مقاله متن مجری پناه بودن مادر جایگاه مادر و مادر تمام عالم حضرت زهرا سلام الله علیها را توصیف کرده که شما بزرگواران می توانید در مراسمات خود از این متن مجری پناه بودن مادر استفاده نمایید.

متن مجری پناه بودن مادر – بی پناهان را پناهی…

کلمه ­ی “مادر” حقیقتی است که همه جا به مِهر و مهربانی تعبیر می شود. مادر نوری است که چه در لفظ و چه در معنا پناه و پناهگاه است همچنین این کلمه فقط به کسی که بچه را به دنیا می­آورد اطلاق نمی ­شود؛ برای همین است که گاهی کسانی را “مادر” خطاب می­ کنند نه بخاطر تولد فزند بلکه آنها “مادری” کرده ­اند.

مادری کردن یعنی از خودگذشتگی کردن یعنی ایثار کرد نمادری یعنی محبت بی حد و نصاب مادری یعنی بی­تابی برای فرزند حتی اگر خودش گرفتار باشد … مادری کردن یعنی همان مفهوم نابی که طعم شیرین آن­ را چشیده ­ایم و مادر یعنی پناه آدم در خوشی ­ها و سختی­ ها، یعنی کسی که تو را رها نمی­ کند.

اما خداوند برای تمام عالم یک پناهگاه ویژه و استثنایی قرار داد؛ همو که برای رسول­ خدا هم پناه بود و ام ابیها لقب گرفت یعنی مادر پدرش. همو که جداکننده ی فرزندان و محبینش از آتش دوزخ است اما برای تک­ تک فرزندان و دوستدارانش مادری کرده است و پناهی است از جانب خدا …

حضرت زهرا سلام الله علیها در آخرین لحظات عمر شریفشان، در آن لحظات پر از درد و اندوه خدا را به تک تک فرزندانش قسم می دهند که: “خدایا! گنه کاران از امت پدرم محمد صلی الله علیه و آله و از شیعیان من و فرزندانم را ببخشای و غُفرانت را شامل حالشان گردان”

این بانوی دو جهان در آخرین لحظات عمر شریفش، اندوه و اشک فرزندان غریبش را واسطه بین خود و خدای خود قرار می دهد برای سبک شدنِ بار گناهان من و تو! کمتر دیده ایم مادری از جان بچه­ هایش برای دعا در حق آدم­ های دیگر استفاده کند. و وقتی حضرت زهرا این کار را می­ کنند یعنی این دعا برایشان چه اهمیت عجیبی داشته است.

فاطمه سلام الله علیها سعادت ما برایش آنقدر مهم بود که حتی در سختی های آخرین لحظات عمر شریفش هم دل نگران ما بود و برایمان مادری کرد و فاطمه “مادر” ماست… چقدر مظلومانه و غریبانه ایشان را دفن کردند: (به حال داستان گونه این پاراگراف بیان شود)

متن مجری پناه بودن مادر – غسل شبانه

پاسی از شب گذشته، سر و صداها فرو نشست و چشم ها بخواب رفتند. امیرالمومنین برخاست تا وصیت های دخت نبی را انجام دهد. آن بدن ضعیف را که از مصائب و زجر جسمی و روحی آب شده بود.

در جایگاه غسل نهاد و یک شاخه نخل روشن کر، و اسماء بنت عمیس آب می آورد و حضرت او را از زیر لباس غسل می داد در حالیکه حضرت علی به فرندان فرموده بودند بلند گریه نکنند، چه ناله ­ها و فغان­ ها که آن شب فرو برده شد …

حتماً شنیده اید که خاک با خود سردی می آورد یعنی زیارت مزار مادر، دل مصیبت زدگان را از تسلی می­ دهد. اما من و تو کجا را داریم که مرحمی باشد بر داغ مادرمان؟! قبر مادرمان کجاست که تسلی دل شیعیان و محبینش باشد؟

خدایا ما هم می خواهیم تو را قسم دهیم؛ از مادرمان فاطمه سلام الله علیها یاد گرفتیم، حاجتی داریم که تا برآورده شدنش آرام و قرار نخواهیم داشت چون می­دانیم که تنها با همین حاجت است که قبر مخفی مادرمان زهرا سلام الله علیها پیدا می­ شود…

“خدایا ! به دردها و ناله های شبانه ی زهرا سلام الله علیها، به اول مظلوم عالم امیرالمومنین علی علیه السلام در غم فراق فاطمه سلام الله علیها، به تنهایی و یتیمی و غریبی حسنین علیهم السلام … خدایا ! ظهور مهدی فاطمه را برسان”


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا