کتاب بانوی من زهرا سلام الله علیها – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب بانوی من زهرا سلام الله علیها (صفات، ویژگی‌ها و زندگینامه حضرت فاطمه سلام الله علیها)

کتاب بانوی من زهرا سلام الله علیها تألیف دکتر نادر فضلی شامل صفات، ویژگی ‌ها و زندگینامه حضرت فاطمه سلام الله علیها از زبان خودشان و به نقل از کنیز و همدم ایشان فضه می‌ باشد. نثر ساده، گویا و روان این کتاب بگونه ای است که خواننده بدون ملالت برای دانستن ادامه داستان ترغیب می شود.

حضرت داستان زندگی خود را از دوران سخت و پرمشقت کودکی و مصائبی که بر ایشان و خاندان بزرگوارشان در شعب ابیطالب گذشته و از دست دادن مادر گرامیشان حضرت خدیجه سلام الله علیها آغاز و از آن به حلاوت یاد می کنند.

پس از آن به ماجرای هجرت پدر به یثرب و ازدواج با امام اول شیعیان حضرت علی علیه السلام و مسائل پیرامون آن و زندگی مشترک خود می پردازند که برای جوان امروزی جای شگرف و پندآموزی دارد.

نویسنده کتاب سعی دارد با نقل داستان هایی به بیان فضایل، کرامات علمی، اخلاقی و ویژگی های شخصیتی آن حضرت پرداخته و خواننده را با خود همراه سازد و در پایان نیز شهادت غم انگیز بانوی بزرگوار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت می شود که خواندن آن برای شیعیان و دوستداران این بانوی بزگوار خالی از لطف و معرفت نیست.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب بانوی من زهرا سلام الله علیها
پدیدآوردنده: دکتر نادر فضلی
ناشر: مرکز فرهنگی انتشاراتی منیر


کتاب بانوی من زهرا سلام الله علیها - معرفی کتاب فاطمیه - banoyeman zahra


بخشی از کتاب بانوی من زهرا سلام الله علیها 

جابر گفت از رسول اکرم صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود: «چون روز قیامت شود، دخترم فاطمه سوار بر مَرکبی شگفت انگیز، حضور می یابد. او در حالی می آید که هاله ای از نور او را فرا گرفته است و هزاران هزار فرشته او را همراهی می کنند و فرشته بزرگ خدا، حضرت جبرئیل، در حالیکه زمام آن مرکب را به دست دارد با صدایی بلند ندا در می دهد و می گوید: دیدگان خویش فرو بندید تا فاطمه، دختر محمد عبور کند.

در آن روز همه ی پیامبران و فرستادگان خداوند و نیز تمامی شهیدان و صدیقان، دیدگان خویش فرو می بندند تا آن که دخترم زهرا، از صحرای محشر عبور کند. او می آید تا آنکه در برابر عرش خدا قرار می گیرد و از مرکب به زیر می آید و به خداوند چنین عرض می کند: ای خداوند، ای سید و سرور من، میان من و آنان که به من ظلم و ستم کرده اند و فرزند مرا کشته اند، داوری فرما.

پس از این داد خواهی، ندای الهی بر می خیزد که: ای حبیب من، ای دختر حبیب من از من بخواه تا عطایت فرمایم. شفاعت کن تا شفاعت تو را بپذیرم. به عزت و جلالم سوگند که از ستم هیچ ستمگری چشم نمی پوشم.

درآن هنگام دخترم عرض می کند: خدایا، فرزندان و شیعیان مرا دریاب. پروردگارا شیعیان فرزندانم و دوستداران مرا از آتش دوزخ رهایی بخش. ای خدای من! دوستدارانم و دوستداران فرزندان مرا بیامرز.

در این هنگام ندایی از جانب خداوند بر می خیزد که: فرزندان فاطمه کجایند؟! پیروان و دوستداران زهرا کجایند؟! دوستداران فرزندان صدیقه کجایند؟!

سپس آنان که مورد خطاب خداوندی قرار گرفته اند، پیش می آیند و فرشتگان رحمت، ایشان را در میان می گیرند و فاطمه هم پیشاپیش ایشان، به راه می افتد و همگی به برکت و شفاعت دخترم وارد بهشت می شوند.»

به علت نارضایتی ناشر pdf کتاب بانوی من زهرا سلام الله علیها از روی سایت حذف شد.


برای مشاهده و خرید کتاب هایی با موضوعات فاطمیه و حضرت زهرا علیهاالسلام به سایت فروشگاه خدمتگزاران مراجعه و کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا