کتاب مصائب فاطمی – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب مصائب فاطمی ، در میراث علمی ابن قولویه قمی

کتاب مصائب فاطمی برگرفته از کتاب “کامل الزیارات” ابن قولویه است. کتاب «کامل الزیارات»: که در آثار بزرگان امامیه، از آن با نامهای «جامع الزیارات»، «کتاب الزیارات» و «کامل الزیاره» یاد شده است، در زمره معتبر ترین کتابهای روایی شیعه قرار دارد و از جمله منابع و مآخذی است که در صحت و اعتبار روایات مندرج در آن، تردیدی راه ندارد. در این کتاب، روایت حاکی از مصائب حضرت زهرا علیهاالسلام و به قتل رسیدن حضرت محسن علیه السلام را اورده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب مصائب فاطمی
پدیدآوردنده: علی لباف
ناشر: ⁣انتشارات منیر


کتاب مصائب فاطمی


بخشی از کتاب مصائب فاطمی

هنگامی که پیامبر صلی الله علیه و آله به سوی آسمان سیر داده شد، به او گفته شد: خداوند تبارک و تعالی در سه چیز تو را امتحان می کند، تا بنگرد که صبر تو چگونه است. پیامبر صلی الله علیه و آله عرضه داشت: پروردگارا! نسبت به فرمان تو تسلیم هستم و جز به یاری تو، توانی بر این شکیبایی ندارم؛ آنها کدامند؟ به او گفته شد: اولین آنها، گرسنگی و ترجیح دادن [غذا و دیگر نعمت های متعلّق به] خود و خانواده ات برای نیازمندان است.

عرضه داشت: پروردگارا! پذیرفتم و [نسبت به خواست تو] خشنود و تسلیم شدم و توفیق و صبر، تنها از جانب توست.

[به پیامبر صلّی الله علیه و آله گفته شد:] اما دومین [امتحان تو] تکذیب [تو به وسیله دشمنانت] و ترس زیاد [از جانب آنهاست]. و به همین سبب، بهترین کار تو برای من، جنگ با کافران با مال و جانت و صبر بر آنچه از آزار و اذیت آنها و منافقان به تو می رسد و نیز درد و زخم برداشتن در جنگ [با ایشان] می باشد. [پیامبر صلی الله علیه و آله] عرضه داشت: پروردگارا! پذیرفتم و [نسبت به خواست تو] خشنود و تسلیم شدم و توفیق و صبر، تنها از جانب توست.

[به پیامبر صلّی الله علیه و آله گفته شد:] و اما سومین [امتحان تو]، کشته شدن خاندان توست. اما برادرت علی، از امت تو، دشنام و سرزنش و توبیخ و محرومیت و انکار و ستم خواهد دید و پایان آن کشته شدن [او] است. پس [پیامبر صلّی الله علیه و آله] عرضه داشت: پروردگارا! پذیرفتم و [نسبت به قضای تو] راضی شدم و توفیق و صبر، تنها از جانب توست.

[پس از جانب خداوند به او گفته شد:] و اما دختر تو، پس به او ظلم می شود و [از حقش] محروم می گردد و حقش که تو برای او قرار داده بودی غاصبانه از او گرفته می شود و در حالی که باردار است، کتک زده می شود و [ظالمان و غاصبان] بدون اجازه به حریم و خانه او وارد می شوند؛ سپس ذلت و خواری به وی می رسد و مانعی [در برابر ظلم ظالمان] نمی یابد و فرزندی که در شکم دارد، به خاطر ضرب و شتم، سقط می شود.

و او (حضرت زهرا علیهاالسلام) به خاطر همین ضرب و شتم، خواهد مرد. [پیامبر صلی الله علیه و آله] عرضه داشت: إنا لله و إنا إلیه راجعون، پروردگارا! پذیرفتم و [در برابر خواست تو] تسلیم شدم و توفیق و صبر، از جانب توست…

به علت نارضایتی ناشر pdf کتاب مصائب فاطمی از روی سایت حذف شد.


برای مشاهده و خرید کتاب هایی با موضوعات فاطمیه و حضرت زهرا علیهاالسلام به سایت فروشگاه خدمتگزاران مراجعه و کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا