داستان بهای دین – داستان کوتاه فاطمیه

داستان بهای دین (داستان ظلم خلفا و مظلومیت های حضرت زهرا سلام الله علیها)

داستان بهای دین از زبان مادری در مورد ظلم خلفا، مظلومیت های حضرت زهرا سلام الله علیها با سبک و سیاق جدید است. برای مطالعه داستان بهای دین به متن زیر مراجعه نمایید.

متن داستان بهای دین

آن روز از حیاط خانه شان دست گل یاسی چید و به راه افتاد. خوشحال بود، جای مهمی می خواست برود. برای این آخرین روز هفته بسیار انتظار کشیده بود. با اینکه کار هر هفته اش این بود. چند سال گذشته بود، آنقدر بزرگ شده بود که دیگر اجازه داشت تنها یادگاری مانده از عزیزش را برای همیشه با خود داشته باشد، خیلی آنجا رفته بود اما این اولین باری بود که می خواست آن نوشته را بخواند.

او در وصیت نامه اش نوشته بود که سه سال که از مرگم گذشت، آن پاکت نامه را باز کن و بخوان. در درون بیقرار بود، وقتی رسید که آفتاب بالا آمده بود و از بین درختان سَرَک می کشید و گنجشکان جیک جیک می کردند و از این شاخه به شاخه دیگر بالای سرش پرواز می کردند، دسته گل را بر مزار مادرش گذاشت و همچنان که با آب، سنگ قبر او را می شست، آرام گریه می کرد.

بغض در گلو، آهی کشید و گفت: اگر این جا را هم نداشتم دل تنگم را کجا باز می کردم؟ انگار به باغ دلگشایی آمده بود که از هر بهشتی برایش دل انگیزتر بود، راحت نشست و شروع به باز کردن نامه کرد، کلید درون نامه را محکم در دستش نگه داشت و شروع به خواندن کرد.

سلام نازنینم خوش آمدی، به جایی که هر وقت و تا همیشه بخواهی می توانی بیایی، گمان می کنم حالا که این نامه را می خوانی آنقدر بزرگ شده باشی که دیگر نشان اینجا را گم نکنی، بدان که همیشه می بینمت، دوستت دارم و برای آمدنت منتظرم، از اینکه اینجایی خوشحالم پس هر گاه دلت گرفت باز هم بیا، بیا و حرف بزن تا همیشه حرفهایت را بشنوم و دعایت کنم.

هر چه فکر کردم برایت چه یادگاری بگذارم که گذر زمان آن را از بین نبرد و از طراوت و خیر آن نکاهد، جز آن نیافتم که تو را به دنبال جواب سؤالی بفرستم که اگر بیابیش، گویی همه چیز را بدست آورده ای، طعم شیرین مهر واقعی مادر، لذت عشق به آنچه دین و مذهب می خوانی اش، و پاسخ بسیاری از سؤال­ های ذهنت!

شاید دیگر هیچ گاه دلت تنگ نشود و آن اینکه چرا مزار بهترین و بزرگوارترین مادر دنیا بی­نشان است. چرا بچه های ایشان از این حق مسلّم که تنهاترین دست آویز برای رفع دلتنگی­ هایشان بود گذشته اند، بهای این همه غریبی چیست؟ …

تا انتهای نامه را خواند ولی برای این سؤال چه راه حلی داشت؟ از آنجا به خانه آمد، در حالیکه دیگر از آفتاب اول صبح خبری نبود، بلکه بعد از ظهر بود. خیس از باران بهاری وارد خانه شد. آفتاب درونش هم، از ابرهای سؤال های بی جواب، گرفته بود.

یاد کلید افتاد. وارد اتاق مادرش شد. آن کلید می تواند کلید گنجه ای باشد که حرف های ناشنیدنی در آن است. حرف هایی از ظلم خلفا، از مظلومیت های حضرت زهرا سلام الله علیها با سبک و سیاق جدید! من نمی دانم الان دانشگاه می روی یا نه؟ چه حرف هایی به گوشت می خورد؟ اما بدانکه …

همه چیز زیبا و روحانی بود اما آن چیز که بیشتر از همه نظر او را به خود جلب کرد نوشته قاب شده روی دیوار بود. یا علی مرا شبانه غسل بده، کفن کن و مخفیانه به خاک بسپار (قطعه ای از وصیت نامه غریب ترین همسر و مادر دنیا) هوای ابری دل او هم باریدن گرفت، او دیگر نشان راه را پیدا کرده بود.

عزیزتر از یادگارش را می جست. حقیقتی که در نهایت ظلم سعی در حذف و گم شدن آن در تاریخ بشریت شده بود. حقیقتی که نشانه های آن را از نوشته روی دیوار پیدا کرده بود، برای همین کنجکاوانه تر جستجو کرد. آنچه یافت دفتر خاطرات مادرش بود، که شکستگی و لحن کلامش نشانگر روزهای آخر عمرش بود.

یادهایی شیرین و فغان برانگیز از فداکاریهای حضرت راضیه مرضیه سلام الله علیها در اعلان حق، و رسوا کردن باطل، آنچنان اثر گذار که تا امروز پناه دل سوخته گان است و حس همدردی را در هر جوینده حق شعله ور می کند. و توانایی بازشناسی حق از باطل را برای او به ارمغان می آورد.

به قیمت جستجو کرد اما نیافتن حسنین و زینبین علیهم السلام، به قیمت محروم شدن عزیزترین عزیزان و فرزندان حضرتش از زیارت قبر مادرشان، محروم شدن از آرام گرفتن کنار مزار مادرشان و درد دل کردن با مادر جوانشان، در حالیکه هم او شایسته ترین مادران بود. و هم فرزندانش سزاوارترین افراد برای داشتن مادر.

اینجاست که تمام ره یافتگان کوی حقیقت و بار یافتگان بارگاه محبت علوی و فاطمی خود را مدیون حسرت فرزندان حضرت زهرا در محرومیت از زیارت مزار مادرشان می دانند. و این محرومیت آنچنان جانکاه است که تا روز موعود و تا پایان انتقام، غم این ظلم دل و خاطر همه دوست دارانشان را به سوگ بنشانده و منتظر نگه می دارد.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا