کتاب رنجها و فریادهای حضرت فاطمه سلام الله علیها – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب رنجها و فریادهای حضرت فاطمه سلام الله علیها (ترجمه بیت الاحزان)

کتاب رنجها و فریادهای حضرت فاطمه سلام الله علیها با اسلوبی متین، محتوی نمونه هایی از فضائل زندگی برترین بانوی دو جهان حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها است، که اکنون از عربی به فارسی ترجمه شده و تقدیم می گردد، امید آنکه همه ی ما بخصوص بانوان درس های سودمندی از مکتب ارزشمند آن بانوی بی همتای جهان بیاموزیم، و با الگو قرار دادن آن، به سعادت دو جهان نائل شویم.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب رنجها و فریادهای حضرت فاطمه سلام الله علیها
پدیدآوردنده: عباس قمی
ناشر: ناصر


کتاب رنجها و فریادهای حضرت فاطمه سلام الله علیها


بخشی از کتاب رنجها و فریادهای حضرت فاطمه سلام الله علیها

فاطمه زهرا سلام الله علیها به سال پنجم بعثت در روز بیستم جمادی الثانی، در حالی که 45 سال از ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله گذشت، در مکّه دیده به جهان گشود.

چنانکه این مطلب از امام صادق و امام باقر علیه السلام نقل شده است خدیجه سلام الله علیها مادر حضرت زهرا سلام الله علیها است، پیامبر صلی الله علیه و آله وقتی که (در یکی از معراجهای خود) به آسمان عروج کرد، از مویه ها و از خرمای تازه و سیب بهشتی خورد، خداوند آن غذاهای بهشتی را در صلب پیامبر صلی الله علیه و آله به آبی مبدّل کرد.

هنگامی که آن حضرت از معراج به سوی زمین بازگشت، با خدیجه سلام الله علیها هم بستر شد، و به این ترتیب نور فاطمه سلام الله علیها در رحم خدیجه سلام الله علیها قرار گرفت، روی این اساس فاطمه «حوراء انسیّه» است یعنی در عین اینکه انسان روی زمین است، از حوریان بهشتی است.

و بر همین اساس، هر وقت پیامبر صلی الله علیه و آله مشتاق بوی بهشت می شد، از وجود عزیز فاطمه سلام الله علیها بوی بهشت و بوی درخت طوبی را استشمام می نمود، و به همین خاطر بسیار فاطمه سلام الله علیها را می بوسید، گرچه بعضی از همسران پیامبر صلی الله علیه و آله بر اثر ناآگاهی به مقام ارجمند حضرت زهرا سلام الله علیها این کار را ناپسند می شمردند.

ممکن است در اینجا سؤال شود که معراج پیامبر صلی الله علیه و آله شش ماه قبل از هجرت انجام گرفت و به قول بعضی از سال دوّم بعثت انجام شد، در صورتی که حضرت زهرا سلام الله علیها در سال پنجم بعثت متولد شد، و این موضوع با مطلب فوق (همبستر شدن پیامبر صلی الله علیه و آله با خدیجه بدون فاطمه، پس از معراج) چگونه سازگار است؟


برای مشاهده و خرید کتاب هایی با موضوعات فاطمیه و حضرت زهرا علیهاالسلام به سایت فروشگاه خدمتگزاران مراجعه و کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا