کتاب عاشورا مکتب انتظار – معرفی کتاب محرم

کتاب عاشورا مکتب انتظار (حماسه شکوهمند عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام)

کتاب عاشورا مکتب انتظار از منظر «انتظار» به حماسه شکوهمند عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام پرداخته و جلوه‌ های انتظار را در واقعه عاشورا تبیین کرده ‌است. کتاب عاشورا مکتب انتظار در پنج بخش با عنوان‌ های «‌آغاز کلام»، «عاشورا، احیاگر دین»، «عاشورا و جلوه‌ های انتظار»، «شباهت‌ ها و پیوند ها میان عاشورا و ظهور»، «تکلیف ما» و «ضرورت و اهمیت ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)» تدوین شده است.
 

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب عاشورا مکتب انتظار
مؤلف: علی هراتیان
ناشر: سبط النبی (صلی الله علیه و آله)


کتاب عاشورا مکتب انتظار


بخشی از کتاب عاشورا مکتب انتظار

شیعه واقعی، از یک سو، سوگوار عاشوراست و هر صبح و شام همچون صاحب عزای کربلا حضرت بقیه الله ارواحنا فداه بر مصیبت غربت نینوا می گرید و هم از دیگر سو و به توصیه ی موالیان خویش هر بامداد و هر شامگاه در انتظار فرا رسیدن امر ظهور قائم آل محمد علیهم السلام است که فرموده اند: منتظر این امر (ظهور امام زمان علیه السلام) در هرصبح و شام باشید.

با یک چشم بر مصیبت ابی عبدالله علیه السلام خون می گرید و با چشم دیگر، بر غیبت و غربت حضرت ولی عصر علیه السلام اشک می ریزد و افق های ظهور را رصد می کند. از چشمانش اشک ماتم و بر لبانش، شوق و ترنم انتظار جارس است. هم پرچم عزای حسینی را بر دوش می کشد و هم بیرق سبز انتظار مهدوی را. سینه می زند و دست دیگر را به دعا جهت تعجیل در امر فرج به سوی آسمان می گشاید.

بُکاء برای بقیه الله علیه السلام در هم می آمیزد و اشک عزای سید مظلومان که اکسیر اعظم و گرانبهاترین سرمایه ی هر مومن است را برای تعجیل در ظهور آخرین حجت خدا نثار می کند.

و چه زیباست این اتصال و چه برنده و گره گشاست تلفیق”اشک” و “دعا” آن هم اشکی که از چشم عزادارن خون خدا می جوشد و دعایی که گویی خداوند هم به دنبال بهانه ای برای اجابت آن است.یعنی درخواست ظهور تنها بازمانده ی خدا در زمین حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه.


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا