کتاب از حسین گفتن تا حسینی شدن – معرفی کتاب محرم

کتاب از حسین گفتن تا حسینی شدن

کتاب از حسین گفتن تا حسینی شدن پیاده شده‌ ی نوار سخنرانی حضرت آیت‌ الله ضیاء آبادی در شب عاشورای پانزده سال پیش است. گزیده‌ ای از کلمات جاودانه و اثر گذار حضرت ابا عبدالله علیه السلام که در مسیر مکه تا کربلا در مواضع و مواقف مختلف ایراد گردیده، به نقل از کتب معتبر در پایان کتاب آورده شده است.

 

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب از حسین گفتن تا حسینی شدن
مؤلف: سید محمد ضیاء‌آبادی
ناشر: موسسه بنیاد خیریه الزهرا (سلام الله علیها)


کتاب از حسین گفتن تا حسینی شدن

بخشی از کتاب از حسین گفتن تا حسینی شدن

احیای مکتب حسینی به قدر استعداد
ایام عاشواری سیدالشهدا علیه السلام است. این ایام و حادثه ی عاشورا در عین حال که مصیبتی بزرگ برای عالم تشیع است، یک مکتب فوق العاده عظیم برای انسان سازی و مکتب آموزنده ای برای عالم بشریت و عالم انسانیت است، مکتبی که درس توحید، ایمان، یقین، زهد، ازخود گذشتگی و فداکاری در راه احیای حق را به پیروان خود می آموزد.
 
بر عموم ما هم لازم است درباره ی این گونه مطالب بیشتر فکر می کنیم و در عین حال که عزادار و داغداریم و ذکر مصائب می کنیم و اشک می ریزیم مکتب امام حسین علیه السلام را هم بهتر بشناسیم و به قدر استعداد خود در مقام احیای آن برآییم.
 
انواع مردم در یک جامعه
از نظر بزرگان اهل تحقیق در مسائل اجتماعی، در هر جامعه ای ودر هر امتی مردم سه گروهند. گروهی مقهور شهواتند و در جنون، مجذوب تمایلات نفسانی خود هستند، گونه ای که برای رسیدن به آن هواهای نفسانی از هیچ جنایتی خودداری نکرده و بر هیچ حقی ابقاء نمی کنند.
 
به فرموده ی امیرالمومنین علیه السلام: مَنْهُوماً بِاللَّذَّهِ سَلِسَ‏ الْقِیَادِ لِلشَّهْوَهِ أَوْ مُغْرَماً بِالْجَمْعِ وَ الِادِّخَارِ … أَقْرَبُ شَبَهاً بِهِمَا الْأَنْعَامُ السَّائِمَه. گروهی تشنه ی لذاتند و اینها زمامشان به دست شهوت داده شده، در قبال شهوات حیوانی رام و منقاد هستند و تلاش می کنند حطام دنیوی را گردآوری کنند….. شبیه ترین موجودات به اینها، چهار پایان چرنده اند.
 
چنان که دقت می فرمایید امام علیه السلام در این بیان خود چهار پایان را به این نوع آدم ها تشبیه کرده و نفرموده اینها شبیه چهارپایانند؛ یعنی به قدری اینها منحط شده اند که باید حیوانات را تشبیه به اینها کرد.
 

برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا