نامه ای به امام علی علیه السلام – متن ادبی غدیر

نامه ای به امام علی علیه السلام ( نامه ای به پدر )

مقاله نامه ای به امام علی حاوی درد و دلی با آقایمان مولا امیرالمومنان علیه السلام است. در این مقاله ما با ایشان و جانشینشان امام زمان علیه السلام عهد می بندیم.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت محصولات فروشگاه خدمتگزاران از محصولات آن برای مجالس خود استفاده نمایید. محصولاتی همچون:

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل روی تصویر کلیک نمایید.

فایل صوتی نامه ای به امام علی علیه السلام( به زبان فارسی )


فایل صوتی نامه ای به امام علی علیه السلام – ( به زبان عربی )


متن فایل صوتی نامه ای به امام علی علیه السلام

سلام بر اسم خدا
سلام بر امین خدا بر روی زمین
سلام بر امیر غدیر ومولای مسلمانان
سلام خدا بر شما باد، یا امیر المومنین، مولای مهربان، من هم اکنون که این نامه را برای شما می‌نویسم در ایام غدیر هستیم بزرگترین عید مسلمانان عیدی که خداوند از آن به عید الله اکبر یاد می‌ کند. همان روزی که پیامبر به امر خدا شما و فرزندان‌تان را امامان پس از خود معرفی کرد.

اما کافران مسلمان نما که پیامبر را دیدند و قولش را شنیدند خود را به ندیدن و نشنیدن زدند. چه بگویم که کلام خودتان بیش از هر سخنی عمق ناجوانمردی آنان را نشان می‌ دهد. پس از وفات پیامبر و بی وفایی یاران به اطراف خود نگاه کردم یاوری جز اهل بیت خود ندیدم اگر مرا یاری کنند کشته خواهند شد.

پس به مرگ آنان رضایت ندادم چشم پر از خاک و خاشاک را فرو بستم و با گلویی که استخوان شکسته در آن گیر کرده بود. جام تلخ حوادث را نوشیدم و خشم خویش را فرو خوردم و بر نوشیدن گیاه تلخ ‌تر از حنظل شکیبایی نمودم، مولای من این کلام شما دلم را به درد آورد.

مگر می‌شود به همین سادگی از کنار غدیر گذشت مگر می‌ شود چنین مراسم با چنین اجتماعی که چندین روز به طول کشیده و خداوند در قرآن در مورد آن سخن گفته را نادیده گرفت آخر چگونه حق شما را ضایع کردند. عجیب است شخصی اگر دو شاهد داشته باشد حقش را می‌ گیرد. اما شما با ده هزار شاهد نتوانستید حقتان را بگیرید.

پس زمان اجابت که فرا رسید کجا رفتید این انسان های… مگر نشنیده‌اند که اعلان عمومی پیامبر را که فرمود: هان ای مردمان برای آخرین بار در این اجتماع به پا ایستاده‌ام سخنم را شنیده پیروی کنید و فرمان پروردگارتان را گردن گزارید. که خداوند عزوجل صاحب اختیار سرپرست و معبود شماست و سپس سرپرست شما فرستاده و پیامبر اوست که اکنون با شما سخن می‌گوید. پس من به فرمان او، علی ولی و امام شماست.

مگر نشنیده‌ اید کلام خداوند را در فضیلت غدیر که فرمود: امروز دینتان را برای شما کامل و نعمتم را برای شما تمام کردم. این افراد که همراه پیغمبر و پس از کلام او به امامت شما و فرزندانتان اقرار کردند و با جان دست و زبان با شما بیعت کرده بودند، چطور حق مسلم خلامت شما را ضایع کردند آنها که می‌ دانستند که دعای حبیب خداوند مستجاب است.

آنگاه که فرمود: خداوندا پذیرای ولایت او را دوست بدار و دشمن او را دشمن دار و یار او را یاری کن. و رها کننده او را تنها گزار. پس چرا این شاهدان زمان شهادت به حق پنبه‌ ها را در گوششان کردند و از پستوی منازل ‌شان خارج نشدند. مولای من هر چه از جفای این قوم بگویم کم گفته‌ام اما با این همه ظلم شکر خدا که رود غدیر کماکان جاری است.

که یدالله‌ فوق ایدیهم مولای من چه روز با شکوهی و چه عیدی بود عید غدیر پیغمبر مسیر سعادت بشر را تا به انتهایش نورانی کردند آنجا که فرمودند هان مردمان نور از سوی خداوند عزوجل و در جان من سپس در جان علی‌ بن ابیطالب و آنگاه در نسل او تا قائم مهدی که حق خداوند و تمامی حق ما را می‌ ستاند، جای گرفته است پدر و مادرم به فدایتان مولاجان آن زمان مردم شما را تنها گذاشتند اما بودند مؤمنانی که دستور پیغمبر را اطاعت کردند.

هنگامی که پیامبر فرمود: حاضران باید به غائبان و پدران باید به فرزندان تا روز قیامت این پیام را برسانید. و اینگونه پیام غدیر به ما رسید. آقای من هنگامی که اسم مهدی علیه‌ السلام را دیدم و اوصاف او را شنیدم. دلم آرام گرفت. از کلام پیامبر یافتم که اوست وارث غدیر آنجا که فرمودند بدانید آخرین امام از ما مهدی قائم است.

او بر همه‌ی ادیان غلبه می‌کند او برگزیده خدا و انتخاب شده اوست همه علوم به دست او سپرده و بر آنها احاطه دارد و کارها به دست او سپرده شده است. مولای من اگر نبودم آن روزها تا حق را فریاد بزنم امروز از امام زمانم مهدی علیه‌السلام دفاع می‌ کنم و نام او را می‌ زنم تا از غربتی که گرفتارش کرده رها شود زمین با همه‌ی پهناوری‌ اش به او تنگ آمده کارها به دست اوست اما مردم یادی از او نمی‌کنند.

او برگزیده خداست اما کلامی از او به میان نمی‌ آید. تمام علوم در مالکیت اوست اما کمتر عالمی به او مراجعه می‌کند چه بسا فرزندتان بیشتر از شما تنهاست. اما من یقین دارم که او زنده است و در میان ماست کلام‌مان را می‌ شنود و سلام‌مان را پاسخ می‌دهد.

او فرزند شماست و امام من، زین پس بیشتر به یاد او هستم برای سلامتی و تعجیل در ظهورش دعا می‌ کنم. با او سخن می‌ گویم نامش را پر آوازه می‌ کنم تا از غربتش بکاهم و این گونه دل داغدار شما را شاد می‌کنم و رضایت خدا را می‌طلبم به امید تعجیل در ظهور فرزندتان.

اللهم عجل الولیک‌ الفرج   

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ❤️یاعلی ❤️

    علی ای شکوه عالم❤️

    علی ای تمام آدم❤️

    علی مظهرالعجایب❤️

    علی کوه دردو ماتم❤️

    زده است مهر تایید❤️

    به قبای او چو خاتم ص❤️

    به بزرگی و جلالش❤️

    متحیر است ابن ملجم❤️

    پادشاه ملک قدرت❤️

    دست به سینه سر کندخم❤️

    علی شعر شهریار است❤️

    ولی بازبه وصف او کم❤️

    تن لشکری بلرزید❤️

    ذوالفقار تیغ دو دم❤️

    به خدا علی نباشد❤️

    شهسوار و مرد اعظم❤️

    زکرم به غیر او نیست❤️

    که گذر زمال و درهم❤️

    یاعلی به روز محشر❤️

    کن رها مارا تو از غم❤️

    به قلم نگنجد ای دل❤️

    ذکر یاعلی دمادم❤️

    ✏️شاعر احمد قره چاپلو کاشمر❤️

    ❤️پیشاپیش عید سعید غدیر خم مبارک باد

    برتمام مسلمین جهان❤️

    @akhbar_kashmar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا