کتاب شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا – معرفی کتاب غدیر

کتاب شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا (با استناد از روایات معصومین علیهم السلام)

در این جزوۀ کوتاه شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا سعی بر این شده که: اولاً با استناد از روایات معصومین علیهم السلام، اهمیّت و لزوم تبلیغ غدیر، معرفت افزایی و ایجاد انگیزه شود و ثانیاً با ارائۀ شیوه های تبلیغ غدیر در این بحران کنونی، حتی الامکان خوف کاذبِ ایجاد شده از مردم برداشته شود تا مردم ولایتمدار با خیال آسوده تری مراسم و جشن های غدیر را با عظمت و شکوه بیش از پیش برگزار نمایند.

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣کتاب شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا
پدیدآورنده: واحد تحقیقات مرکز غدیرستان کوثر نبی صلی الله علیه و آله و سلم
ناشر: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

 


کتاب شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا
کتاب شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا - معرفی کتاب غدیر 1

بخشی از کتاب شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا

عرفت به غدیر و اهمیت تبلیغ آن باعث می گردد انگیزه های حرکت به سوی انجام این وظیفۀ الهی در شخص به وجود آمده و او را در این راه پربرکت ثابت قدم بگرداند. در ذیل به چند انگیزه که از معرفت افزایی ایجاد می گردد اشاره می کنیم.

انگیزه اول – تبلیغ غدیر واجب است

فرمان اصلی برای «تبلیغ غدیر» و واجب بودن آن در فراز «فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ ؛ باید حاضران به غائبان و پدران به فرزندان خود تا قیامت این پیام را برسانند».

انگیزه دوم: بالاترین امر به معروف و نهی از منکر

پیامبر صلی الله علیه و آله در خطبۀ غدیر بالاترین امر به معروف و نهی از منکر را، امر به قبول ولایت و رساندن آن به دیگران و نهی از دشمنی با امیرالمؤمنین علیه السلام معرفی کرده و اینگونه فرمودند: ألا وَ إِنَّ رَأسَ الأمْرِ بِالْمَعْرُوفِ أنْ تَنْتَهُوا إِلَی قَولِی ؛ بدانید بالاترین امر به معروف این است که کلام مرا خوب درک کنید.

انگیزه سوم: مهمترین و بالاترین پایه در اسلام

امام باقر علیه السلام در باب اهمیت غدیر می فرماید: « بُنِیَ الإِسْلامُ عَلَی خَمْسٍ عَلَی الصَّلاهِ وَ الزَّکَاهِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلایَهِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلایَهِ فَأخَذَ النَّاسُ بِأرْبَعٍ وَ تَرَکُوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَه . اسلام بر پنج پایه بنا نهاده شده: بر نماز و زکات و روزه و حج و ولایت و فریاد نشده برای چیزی مانند فریاد برای ولایت، مردم چهار تا را گرفتند و این یکی را رها کردند یعنی ولایت را.

انگیزه چهارم: تبلیغ غدیر سیره معصومین علیهم السلام

حضرت زهرا علیها السلام خطاب به معاندین فرمودند: « اَنَسیتُمْ قَوْلَ رَسُولِ اللّه صلی الله علیه و آله یوْمَ غَدیرِ خُمٍّ مَنْ کنْتُ مَوْلاهُ فَعَلی مَوْلاهُ؟ وَقَوْلَهُ صلی الله علیه و آله اَنْتَ مِنّی بِمَنْزِلَهِ هاروُنَ مِنْ مُوسی؛ آیا فراموش کردید سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز عید غدیر خم را [که فرمود:] هر که من مولا و رهبر او می باشم پس علی علیه السلام مولای اوست، و سخن او را [که به علی علیه السلام فرمود:]

یا علی! موقعیت تو نسبت به من همانند هارون به موسای پیغمبر صلی الله علیه و آله است حضرت زهرا علیها السلام در دفاع از غدیر و امیرالمؤمنین علیه السلام تا پای جان ایستادند و فرزند شش ماهۀ خود را فدا نمودند.



برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا