وارث غدیر امام زمان علیه السلام – سخنرانی غدیر

سخنرانی امام زمان علیه السلام در خطبه غدیر

وارث غدیر امام زمان علیه السلام (بخش چهارم)

این سخنرانی در مورد وارث غدیر امام زمان علیه السلام است، که چگونه به یاد ایشان باشیم و پیامبر صلی الله علیه و آله در خطبه غدیر به امام زمان علیه السلام اشاره کردند. برای شنیدن سخنرانی می توانید به فایل صوتی وارث غدیر امام زمان علیه السلام مراجعه کنید.

فایل شماره 4 – وارث غدیر امام زمان علیه السلام

 

متن وارث غدیر امام زمان علیه السلام

با نام و یاد خدای مهربان، مهربان ترین و عرض سلام شب بخیر دارم خدمت شما بزرگواران. امیدوارم که در این شب غم بار و حزن آلود به مناسبت شهادت آقا جواد الائمه علیه السلام، امام مهربان تر ازجان ما حضرت رضا علیه السلام، تسلیت ما را پذیرا باشند و به همین مناسبت اجازه بفرمایید که فضای گفت و گومون رو شروع کنیم با عرض سه صلوات به محضر مادر امام جواد علیه السلام برای عرض تسلیت.

اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم، اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم، اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم.

خب، از اون جایی که چند دقیقه از وقتمان گذشته وبنده تا آماده بشم  و از محل کارم برسم خونه یک مقداری طول کشید ،لذا خلاصه ای از جلسه ی گذشته رو در حد دو سه جمله باهم دیگر مرور می کنیم و برویم سراغ مباحث بعدیمان.

بحث و گفت و گوی ما بر سر تعریف و معرفی پازل شخصیتی آخرین وارث غدیر توسط پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در مراسم معرفی جانشینان بود، یعنی گفت و گو راجب شخصیت امام زمان علیه السلام.

جملاتی را با هم گفت و گو کردیم با محوریت یک نکته: که ما قرار است که از این فرصت استفاده کنیم و مخاطبمان را در جهت بارور کردن و تقویت دو بال رهایی بخش و نجات دهنده ی از فتن و منجلاب آخر الزمان به فرموده امام حسن عسگری تقویت کنیم.

یعنی گفت و گوی راجب امام زمان علیه السلام در جشن ها و مناسبت هایی مثل غدیر و مناسبت های دیگربر ما فرض و واجب و لازم است، چرا که قرار است مخاطب را و خودمان را البته به حالی برسانیم که آن دو بال را یا پیدا کرده و یا اگر آن دو بال را دارد تقویت کند.

آن دو بال چه بود: دعا بر فرج آقا امام زمان علیه السلام و گفت و گو و ثابت قدم بودن در گفت و گو و قول راجب به امام زمان علیه السلام که هر دو هم به توفیق و عنایت خداوند هست که اتفاق می افتد و لا غیر. از گفت و گو هایی و جملاتی که باید از نبی اکرم صلی الله علیه و آله داشتیم بررسی می کردیم.

در معرفی شخصیت امام زمان علیه السلام، بهره هایی رو قرار بود از بابتش ببریم رسیدیم به جمله ی چه؟ آخرین جمله ای که هفته گذشته عرض کردیم میشه لطف کنید تایپ بفرمایید.

خانم ها؟ قرار شد که امشب با کدام جمله شروع کنیم موضوع کارمانرا؟ کدام یک از خانم ها لطف می کنند؟ من منتظرما! امکان گفت و گو که نیست. ولی امیدوارم که سریع بتوانید تایپ کنید، اگر هم نه توی کانال تلگرام لطف کنید. این سوال بنده رو پاسخ بدهید.

جمله ای که امشب قرار است وارد آن شویم، اگر خاطرتان هست و یادداشت فرمودید بفرمایید چه جمله است؟ بله، درست است،احسنت،ممنونم از سرکار خانم صفایی فر.

ألا إنه الغراف من بحر عمیق بحار الأنوار ج ٣٧ – ص ٢١٣

یادمان باشد که اگر قرار است این جمله را به عنوان شاخص شعار جشنمان، یک دقیقه خانم ها اجازه می فرمایید؟ عذر خواهی می کنم اگر قرار باشد که ما این جمله را به عنوان شاخص شعار جشنمان در جشن به مناسبتی مثل غدیر در معرفی امام زمان علیه السلام قرار بدهیم باید به چند نکته عنایت داشته باشیم.

بخش اول وارث غدیر امام زمان علیه السلام  – دریای عمیق

ببینید می خواهیم با این جمله جوری امام زمان را معرفی کنیم و قلب مخاطب را به  وجود حضرت پیوند بزنیم که نتیجه آن پیوند این باشد که مخاطب در جشن و در لحظه متوجه امام زمان بشود و برای سلامتی و فرج حضرت دعا کند و انگیزه ای در آن ایجاد شود که گفت و گوی درباره حضرت علیه السلام را سرمشق کاری قرار بدهد که آن شب یاد گرفته و دارد از جشن می رود بیرون و ماهم تنهاش نزاریم که یک گفت و گوهایی مختصری در این رابطه که چه کار بکنیم قبلا انجام داده ایم اگر که نه بفرمایید تا مجدد صحبت کنیم.

اما اینکه امام زمان علیه السلام اینجوری خطاب می شوند توسط پیامبر اکرم که: علی انه القراف من بحرا عمیق. آهان آگاه باشید ای مردم. از دریای ژرف پیمانه هایی افزون گیرد.

خیلی مهم است که مخاطب بداند که امام زمان علیه السلام به عنوان یک تکیه گاه محکم و پشتوانه قوی، یک پدر مهربان و دلسوز تز از یک مادر. مثلا اگر قرار است که شما روایت امام رضا علیه السلام را در وصف مقام امامت، تعریف امامت را با این جمله کنار هم قرار بدهید، این امام زمان علیه السلام خیلی کارها ازش می آید چرا؟ چون وصل به یک دریای عمیق. خب

آن که دارد امام زمان را وصل می کند به این نکته که حضرت قراف من بحرا عمیق هستن، این بحر عمیق رو شخصیتی داره تعریف می کند مثل نبی مکرم صلی الله علیه و آله. پس اوکه بزرگترین مخلوق، با عظمت ترین مخلوق خداست وقتی که عبارتی مثل بحر عمیق را به کار می برد، نشان می دهد که این دریای عمیق خیلی عمیق است.

آن قدر عمقش زیاد است که این عمق در وصف و ذهن و گفت و گو و کلام من و شما نمی گنجد. چرا؟ چون داره پیغمبری هم چون نبی اکرم می فرماید که متصل به وحی الهی است .جانشین دوازدهمش قراراست که غرفه غرفه، کاسه کاسه از این بحر عمیق استفاده کند و به قول این عبارت غراف  من بحرا عمیق باشد.

پس حال که منجی عالم، امام حی و حاضر من و شما وصل به دریای عمیقی است که صاحب دین در جشنی است که ما بابتش امروز دور هم جمع شدیم فرمودن، چه جوریاست که ما بابت گیرهای زندگی هایمان مراجعات بریا رفع مشگلاتمان به دیگرانی رجوع می کنیم که سر سوزنی از این بحره عمیق بحره ندارند؟

آدم عاقل اگر قرار باشد که کمترین هزینه را برای رفع نیاز و حاجتش بکنه، اگر قرار باشد که کمترین معونه را پرداخت کند باید دنبال راحت ترین و موثرترین راه باشد.

حیف نیست ما امام زمانی داریم که اسمش یا صفتش یا وصفش بهره گیری از دریای عمیق؟ حالا این دریای عمیق رو البته من بگویم: دریای عمیق که پیغمبر اکرم فرمودند آن دارایی هاییست که قاعدتا منظور آن دارایی هاست که خدا به امام زمان علیه السلام به عنوان وارث نبی اکرم می دهد.

به عنوان وارث نبی اکرم میده که هم دارایی هایش دارایی های معنوی، مثل علمشان، مثل معرفتشان، عبودیتشان، عصمتشان، دستگیریشان، ملجا و پناهگاهشان و غیره…

و البته دارایی مادیشان راهم که در اختیارشان است متذکر می شوند. ببینید امام زمان علیه السلام، شاید جلسه قبل هم عرض کردیما، امام زمان علیه السلام قرار است که کاری را که انبیاء و اولیاء گذشته نتوانستند انجام دهند و شرایط برای انجام دادنشان البته عبارت نتوانستن انجام بدهند بنده خیلی مطابق  بر واقعیت نیست و صحت کافی ندارد.

بخش دوم وارث غدیر امام زمان علیه السلام  – تبلیغ جهانی

درستش این است که امام زمان علیه السلام قرار است که آن تبلیغی که بر عهده پیامبر اکرم و اولیای بعد از پیامبر اکرم بود را جامع عمل بپوشاند در سطح دنیا. تمام دنیا مشمول تبلیغ پیامبر اکرم شوند. تبلیغی که پیامبر اکرم 1400 سال پیش شروع کردند.

مامور بودند در ناحیه حجاز و بعد از آن نامه نوشتند به سران کشورهای  مختلفی مثل روم و مثل نجرانیان و ایران و غیره. اما آنچه که امام زمان علیه السلام قرار بود انجام دهند و ما منتظر ظهور همچنین فردی هستیم این است که حضرت قرار است که پیام رسالت، نبوت و امامت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و پدر بزرگوارشان امام حسن عسگری علیه السلام را در سطح دنیا پراکنده کنند.

دیگر فقط مال ما نیستند، مال همه دنیا هستند و البته با شرایطی که هر کسی که ایمان بیاورد چه کار می کنند، ایمان نیاورد چه کار می کنند، هر کس دشمنی کند و و و کاری به این موارد ریزش نداریم، نکته اینجاست که پس این امام زمانی که قرار است همه کاره عالم باشد و تمام دین را در تمام زمین پراکنده کند. باید دسترسی به دارایی های مادی و معنوی لازم برای این کار باشد.

لذاست که حضرت می فرمایند که او کسی است که دسترسی دارد و غرفه غرفه زیاد، غرفه های بسیار، نمیدونم پیمانه های فراوان از بحر عمیق بهره می گیرد. چرا؟ چون می خواهد دنیا را با دین خدا یکسان کند. پرچم واحد اسلام تشیع را در سراسر گیتی گسترانیده کند.

آن امام زمانی که آن روز قرار است برود این کار را بکند حالا هم همه ی این امکانات دستشان هست. اما اذن استفاده و اذن کار باهاش را خداوند به ایشان نداده است.

چرا من و شمایی که می دانیم که همچنین امام زمانی داریم اولین جایی که کارمون گیر می کنه به ایشان مراجعه نمی کنیم؟ چرا من و شما و مخاطب هر وقت که زندگیمان بر وفق مراد بود و تمام چراغ خطر های جاده زندگیمان سبز بود، برای تشکر اول به در خانه او نریم؟

فلذا شناخت ما نسبت به امام زمان علیه السلام در جشن غدیر با این جمله شناختی دگرگونه خواهد بود نسبت به گذشته که بله داری در خونه کسی میری که در روز مراسم معرفی جانشین صاحب دین نبی مکرم، ا و را که در حال حاضر حجت نبی مکرم و وارث غدیر بر ما و حی و حاضراین گونه معرفی کرده، که دسترسی دارد به دارایی های مادی و معنوی.

معنویاتش را شمردیم، دایره مادی اش چیست؟ خب از اجداد نازنینشان علیهم السلام شنیدید روایاتش را که می رفت پیش حضرت می فرمودند من گرفتارم، ناله می کرد، حضرت عنایت می کردند به سنگ زیر پاشون، نگاهی می فرمودند آن سنگ طلا می شد.

می گفتند آب بریزید در دستم اضفات آبی که از دست حضرت می ریخت در تشت طلا می ریخت در تشت .این مقام و منزلت، مقام ومنزلتی نیست که در خانه هر بی سر وپایی پیدا شود و چون امامان معصوم و امام زمان علیه السلام دسترسی دارن به دریاهای عمیق منابع مادی و معنوی الهی.

لذاست که می توانند این پروژه را به سرانجام برسانند و ما اگر قرار شد که برای عرض حاجت و حال جایی غیر از کسی بریم در خانه ای غیر از خانه کسی بریم که او دسترسی به سر سوزنی به منابع مادی و منابع معنوی الهی ندارد، خب ما باختیم تست کردنش هم که کاری ندارد که، ببینیم ازش خیر خواهیم دید.

این نکته نکته بسیار مهمی بود. چند ثانیه ای سکوت کنم تا اگر خانم ها یا حضار محترمی که هستند ه رچند نفر، این سه چهار نفری که الان حضور دارند صدای بنده را خوب ندارند لطف کنند عدد 2 را ارسال کنند و گرنه بر عکس.

بخش سوم وارث غدیر امام زمان علیه السلام  – تذکرات مهدوی

بله ممنونم. خب، بریم سراغ عبارات بعدی که خیلی عبارات دلنشینی است خود من بسیار توانستم از امام زمان ازش بهره بگیرم برای تذکرات مهدوی برای مراسم های مختلف، چه جشن بوده است، چه کلاس بوده است، چه گرد همایی بوده است و چه غیره ..

این جمله را خیلی روی آن لطفا زوم کنید، به کارمان می آید، به کارتان می آید و از بابت این جمله به نحو احسنت می شود دل خودمان و قلبمان و دل و قلب مخاطبمان را به امام زمان علیه السلام پیوند بدهیم.

نبی مکرم در ادامه فرموده هایشان از معرفی پازل شخصیتی امام زمان علیه السلام  به عنوان آخرین فرستاده و جانشینشون به این جمله اشاره می کنند: که علی..

إِنَّهُ یَسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ. خطبه غدیر

طبیعیه که الان من و شما باید یک مقداری نسبت به این جمله فهم بهتری پیدا کنیم. آگاه باشید، هشدار هان که او هر ارزشمندی را به اندازه ارزش او و هر نادان و بی ارزشی را به اندازه نادانیش نشان دار می کند.

یعنی چی؟ علی انه یسم کل ذی فضل و فضله. یعسم یعنی چه؟ یعنی نشان دادن. یعنی علامت گذاشتن. در بعضی از عبارات هم نیکی کردن هم معنی میدهد که هر دو این طوری، منظور من و شماست.

قرار است که دانشجوهای افسری دانشگاه افسری فلان را درجه بندی کنند و بر اساس زحمتی که کشیدن و دانشی که کسب کردند و تجربه ای که اندوختند به آنها نشان هایی بدهند که وقتی آن نشان را دیدیم تعریف کنیم که ایشان این درجه را داردبه این علت.

بهش فلان اسم میدن به آن درجه ای که بهش دادن. مفهوم این درجه ای که روی دوشش آمده که روی کلاهش هم است این است در کنار نفر دیگری که قرار می گیرد معلوم می شود که متفاوتند با یکدیگر. نکته اینجاست که امام زمان علیه السلام به تعبیر نبی مکرم افراد را نشان دار می کنند. این یک معنی.

فرض کنیم که معنی دوم هم همین باشه یعنی به افراد هم نیکی می کنند، این هم اشکالی ندارد، اگر کلمه یسم به عنوان نیکی کردن استفاده بشود، اشکالی ندارد که بگوییم امام زمان علیه السلام به افراد مختلف بریک مبنای مشخصی که آن مبنا را پیغمبر اکرم می فرمایند: من پیغمبر الان دارم به شما می گویم که دستتان بیاید، کد داشته باشید، که باید چگونه زندگی کنید.

که بر مبنای این کد و اون روش زندگی مشمول این توصیف امام زمان بشی حضرت اگر قرار باشه یسم نسبت به تعبیر نیکی کردن هم تعریف بشن یعنی که حضرت به افراد مختلف بر مبنای این  تعریف نیکی کردن هاشون مختلف. یکی را خیلی پر و بالش میدن، حواسشون جمع همه چیزشه، به زندگی دنیا و آخرت و زن و بچه اش و کار و فعالیت و اینهاست.

یکی رو کمتر و یکی رو شاید اصلا بهش نیکی نکنند بدون هیچ دلیلی. اون معیار و شاخص، و کدی که پیامبر اکرم در مورد امام زمان علیه السلام دادن اینه که علاوه بر انه یسم به درستی که آگاه باشید او علامتگزاری می کند نشان می دهد تاج افتخار می دهد نیکی می کند.

کل لذی فضله به فضله. هر انسان ارزشمندی رو، هر انسان با فضیلتی رو بر مبنای فضیلتش، برمبنای وزن ارزشش، امام زمان ارزش گذاری می کند، پس همه در دیدگاه حضرت یکی نیستن ها.

بخش چهارم وارث غدیر امام زمان علیه السلام  – بال موفقیت

آهای مخاطب جشن غدیر که الان اومدیم نشستیم دور هم به افتخار امیرالمومنین قراره که در محضر امام زمانی که الان ناظر است و حاضر اما ظاهر نیست و قراره که دعا کنیم ظاهر هم بشود، به چه نشانی نشان دار بشیم توسط حضرت. مفهوم عرضم؟ سوالی نیست؟ صدا کافیه؟ ممنونم از محبتتون و توجهتون سرکار خانم. قراره که به چه نشانی ما نشان دار بشیم؟

جزو دسته و زمره کدام یک از گروه های نشان دار قرار است که قرار بگیریم؟ به چه قرار است که افتخار کنیم که امام زمان علیه السلام ما را به این نام و این نشان و این دلیل میشناسند و ارج می نهند؟ و البته ادامه اش که دارد ها.  وکل الذی جهل به جهله.

منفی اش را هم گفتند نبی مکرم: که آقا اگر که هر جاهلی را هم قرار بشود قیمت دار بشن توسط امام زمان فقط به جهلش قیمت می دهند نه بیشتر نه کمتر. ما که از ورطه جهل داریم خورمونو می کشیم بیرون چون قرار است به دوبال قدرتمند شویم، بال موفقیت در دعای بر فرج، بال موفقیت در ثابت بودن به قول امامت امام زمان علیه السلام. درست؟

می خواهیم خودمان را از طبقه  منفی یک بکشیم به صفر، جز و جوهال نباشیم بریم به ضمره افراد با فضیلت. چقدر ما الان می توانیم در این ورطه برای مخاطبمان حرف بزنیم که چه کارهایی انسان را با فضیلت می کند؟ن شان دار می کند؟ ارزش انسان را بالا می برد؟ هر کاری که مارا به امام زمان وصل کند و  ما را به حضرت زیاد کند در طول شبنه روز.

می بینیم که پس کاری نیست، از شبانه روزمان نیست. که بر ما بگذره و ما اون را گره نزنیم به مقام امام زمان علیه السلام و خودمان را به عنوان یک پرنده ناچیز به پای عقاب مقام و منزلت و معرفت امام زمان علیه السلام ببندیم و پرواز کنیم تا عرش.

الان لطف کنید خانم ها چند تا کار که می توانیم به مخاطب، چند شب گذشته هم راجب بهش صحبت کردیما، حرفمان در مورد تعریف کار و توجه مخاطب فرقی نکرده. مداخل ورودش الان فرق می کند و عباراتیست که نبی مکرم فرمودند.

حجزار هر کدام از خانم ها که الان تشریف دارند لطف کنند، یک کار  دو کار، هر انچه که الان به ذهنشان می رسد تعریف کنند الان تایپ کنند برای تجربه و عمیق شدن و پر بار شدن دیالوگ گفتگوی ما در این زمینه. چه کار می توانیم با مخاطبمان در جشن پیشنهاد بدهیم که مخاطبمان را با آن کار نشان دار کند؟ و توجه حضرت را زیاد کند نسبت به خودش؟ هر چه ارزش این کار پیشنهادی بیشتر باشد وقتی طرف انجام دهد.

امام زمان بیشتر خریدارش هستند. درجه اش می رود بالاتر. پاسدار بعد سرهنگ می شود بعد سپهبد می شود بعد سرلشکر می شود بعد امیر می شود. چه می شود؟ با چه کاری امیر می شود؟ باچه کاری سپهبد می شود؟ آفرین صدقه دادن، باریکلا. یکی از کارهایی که می تواند هر روز آدم به آن نشان دار بشود  و اعتبارش رو پیش امام زمان علیه السلام زیاد کند صدقه دادن برای سلامتی امام زمان علیه السلام. چی خانم صفوی دومیش متوجه نشدم چه نوشتید؟

انگلیسی اگر تایپ کنید شاید من راحت تر بتوانم بخوانم. اینجا چپ به راست و راست به چپش یک مقداری جا به جا می افتد برای من در ادب کانکت چرا نمیدونم؟ بله بله احسنت، خب، نیابت گرفتن، احسنت. باهاشون صحبت کردن، ارتباط کلامی با امام زمان علیه السلام برقرار کردن. خیلی عالیه.

خب دقت کنید. نه نه دقت کنید که اگر قرار است کاری را هم پیشنهاد بدهیم وقت کم است و ممکن این مخاطب را بعدا هم نبینیم، خب، باید کارهایی را بهش پیشنهاد بدهیم غیر از این کارها هم که می توانیم پیشنهاد بدهیم و خیلی عالیه که وقتی آن را انجام بدهیم بیشتر از یک قدم نزدیک شویم به محبت امام زمان علیه السلام و توجه به حضرت..

بله خیلی عالیه احسنت برید جلوتر بالاتر کار ها را عمیق تر کنید شاید کمیتش بیاد پایین ولی کیفیتش میره بالا مثلا میگم در لحظات گریه بر مصیبت سید الشهدا علیه السلام به یاد امام زمان علیه السلام باش خود ارزش گریه بر امام حسین علیه السلام را میشه واقعا تصور کرد.

همون که خودشون فرمودن می شه گفت وقتی اومدی در روضه امام حسین علیه السلام یا هر مصیبتی که برای اهل بیت علیهم السلام اتفاق افتاده به یاد امام زمان علیه السلام بودی و حضرت را یاد کردی و اشکت و کف دستت مالیدی و رو به آسمان گرفتی و برای سلامتی حضرت دعا کردی اینجاست که امام زمان علیه السلام می بینند که راه صد ساله را یه شبه رفت.

دستت و گرفت و کشیدت بالا  چرا؟چون وصل شدی به جایی که او مثل عقاب داره پرواز میکنه و کارهایی از این قسم مثل همین   که داشتین خیلی هم خوب است.

بخش پنجم وارث غدیر امام زمان علیه السلام  – فضیلت مقام امیرالمومنین علیه السلام

پس یکی از عباراتی که خیلی خوب میشه روش کار کرد در جشن غدیر و به مخاطب تذکر و تلنگری داد که مخاطب عزیزجان، اگر اومدی نشستی پیشش، فضیلت مقام امیرالمومنین علیه السلام شادی کنی و ما را در شتدی خودت سهیم دونستی این شادی را تبدیل کن به عمل.

باتوجه به حجت خدا، حی و حاضر و وارث 12 نبی مکرم و یازدهمین وصی امیرالمومنین علیه السلام، چرا که این کار باعث میشه که تو چه اتفاقاتی بیوفتد. نشان دار بشود به نشانی که امام زمان علیه السلام برات تعریف می کند.

هر چه که توجه به حضرت را زیاد تر کردی به بهانه های مختلف در طول شبانه روز قطعا امام زمان علیه السلام نشانه های عمیق تر ،سنگین تر و با فضیلت تری را به شما می دهد ضمن اینکه شما در دسته جوهالشم حساب نخواهید شد.یکی از کارهایی که می خوتهم خواهش کنم روی آن  کار کنید ویا اگر لازم شد درباره اش گفت و گو کنیم همین الان می کنم و بحثم را همین جا قطع میکنم این است : که بیاییم مخاطب را تلنگر و تذکر بدهیم به کفت و گوی راجب به امام  زمان در طول شبانه روز ،بعد خود مخاطب و پیرامونش.

خودمان هم این کار را بکنیم. نظرتان چیست؟ مفهوم بود این جمله آخر بنده؟ خب. سرکار خانم صفوی چه کار بکنیم که بتوانیم روزانه نسبت به امام زمان گفت وگو داشته باشیم با مخاطبمان؟ چه پدرمان چه ماردمان چه خواهر و برادرمان چه همسرمان چه بچه هایمان؟ تو خونه؟محل کار؟ محل در آمدمان؟ محل تحصیلمان؟ کلاسمان؟ در تاکسی؟ در اتوبوس، در مترو، منتظرم همراهی کنید و کمک.

اگر می دانید که طول می کشد رو تلگرام تایپ کنید. خب چیزی که آهان، درسته از هر موقعیتی استفاده کنیم. راه کار بدیم به مخاطبمون، مخاطب را به این حال برسانیم که یکی از کارهایی که می توانیم انجام دهیم و شاید بهترین کایر که بتوانیم انجام می شود.

این است که راجب امام زمانت گفت و گوی روزانه با مخاطبانت داشته باش، یک جوری مخاطب را از جشن بکشیم بیرون و با او ارتباط برقرار کنیم یه تیمی قرار بدهیم که مخاطبان خاص را انتخاب کرده  و باهم بنشینند و گفت و گو کنند که چه کار کنیم که این گفت و گو و دیالوگی که راجب امام زمان علیه السلام در موقعیت های مختلفی که می فرمایید از آن استفاده کنیم و اتفاق بیوفتد .

این آنچه ما در این گفت و گوی چند جلسه ایمان خواهیم داشت و امیدوارم به آن برسیم. و اگر لازم شد از رفقامونم هم کمک بگیریم که جلسه ای جداگانه بعد از غدیر البته ترتیب دهیم که به این منظور برسیم. اگر یادتان باشد و شنیده باشید فایل جلسه اول کلاسمان را نکته ای که بنده در آن جلسه  گفتم همین بود که وقتی می توانیم حق را به نحو احسنت در جامعه گسترانیده کنیم.

و وظیفه یمان را در قبالش انجام دهیم و زمانی می تواینم که جلو جولان دادن باطل را بگیریم که آن حق را با بهتربن امکانات و بهترین سلیقه ها به مخاطبمان برسانیم که گفتیم یکی از این امکانات و سریع ترین راه ها گفت و گوی دو نفره و ارتباط فیس تو فیس چهره با مخاطب و گفت و گوی راجب به امام زمان علیه السلام.

بخش ششم وارث غدیر امام زمان علیه السلام  – یاد و نام حضرت

تمام این حرف های که زدیم به این نتیجه می رسیم که اگر ماها بحث و تبادل نظر و گفت و گوی راجب نام مبارک امام زمان علیه السلام را و وجود حضرت را بهش اهمیت ندهیم یکی از برزگترین دلایل را داریم به آن کمک می کنیم که یاد حضرت و نام حضرت به طور اتوماتیک وار به مرور زمان از ذهن و یاد و فکر و قلب مخاطب و خودمون بیرون برود و آنجاست که وقتی اتفاق افتاد، قلب و فکر و ذهن شد محل جولانش ایجاد می شود.

و به تمام توانش می تواند وجود من مخاطب را بگیره، و ما مسئولیم در مقابل این نکته، در صورتی که میبینم نه، افرادی با عادات باطل هم معتقدید و چه جوری می ایستند و با مخاطبشان صحبت می کنند. ما که میدانیم حقمان حق ترین، ما که می دانیم حقمان لباس باطل نپوشیده است.

ما که می دانیم باطلی نیستیم که لباس حق پوشیده باشیم. خب چرا در گسترده شدن این حق و پرورشش کوتاهی کنیم؟ و وطیفه یمان را نسبت به آن انجام ندهیم؟ و باعث شویم چاله ی و چاه عمیق فراموشی و نسیان نام مبارک امام زمان علیه السلام عمیق تر بشود.

ما در مقابل اینها مسئولیم. فلذا خودمان، دوستانمان، هم فکرهایمان، هم کلاسی هایمان و مخاطبین جشنمان را باید به این سمت ببریم که امام زمان فقط یک اسم در یک تابلوی زیبا با یک خط خوش هنرنمایی زیبای هنرمندی روی دیوار نیست.

امام حی و حاضر من و شما که مثل بقیه جامعه که منتظرن بیاد که نیست. او هست نمیبینیمش ولی حاضر همه کاره استبه شرطی که بهش مراجعه  کنیم. فراموش میشه به شرطی که به سمتش نری، راجبش گفت و گو نکنی. باب تذکر بهش رو باز نکنی.

حالا چه می خواهد مخاطب ما در آپارتمانمان باشد و چه سر سفره یمان پدر و مادرمان باشد. یا دوستمان باشد اون سر دنیا از ما فرسنگ ها دورتر. خب باشد چه اتفاقی می افتد؟ امام زمان او در آنجا امام زمان من اینجا هم هست. او هم باید این کار ار بکند. من هم باید بکنم. همفکرهای من هم باید بکنند و ما این فرهنگ را در جامعه بتوانیم ایجاد کنیم. همه گفت و گوهایی که در این کلاس انجام می دهیم باید به این نتیجه منج بشه

عرض میکنم راهکار دادنش، یاد دادن این که چه طوری ای کار اتفاق بیوفتد؟ موقعیت ایجاد کردنش یا از موقعیت های بوجود آمده استفاده کردنش گفتگوهایی می طلبه ها. خودتون واردین. اگر لازم شد از دوستانمان بخواهیم. منم می خواهم.

گفت و گو یعنی فرصتی برای گفت و گو راجب این نکته را در اختیارمان قرار بدهند در یک وقت دیگری. حالا اگر این اتفاق نیوفتد که این انتخاب کم کمک نام ولی عصر همه ی کاره خدا روی زمین، حجت حی و حاضر و ناظر خدا، کسی که علی انه القراف من بحرا عمیقه و کلید خزانه های عالم دستش است بهش مراجعه نمی شود.

کم کمک فراموش می شود و بعد هم دیگر حالا بشین تا صبح دولتت بدمد ببینیم ظهور امام زمان علیه السلام کی اتفاق می افتد؟ وقتی هم که خواهانی برایش وجود نداشته باشد نمیدانم اراده خدا بر چه قرار گیرد؟ و ما باید این کار را انجام بدهیم. عرضم را اینجا در این مورد به پایان می برم، بخواهم وارد جمله بعدی بشوم در حد چند دقیقه ای راجبش صحبت می کنم اشکالی ندارد ولی کوتاه.

این نکته را اگر لازم دانستید بعدا راجبش صحبت می کنیم .من آماده هستم ان شاءالله.

عبارت علی انه خیرت الله

آهای گوش به زنگ که چی؟ که وصی آخر من یعنی امام زمان من و شما نیکو و برگزیده خداست. این که نیکوست خب از نسل پیغمبر و حجت خدا و ولی و واسطه ای بین زمین و آسمان که نیکوست، مشخصه، فکر نمی کنم لازم باشه خیلی راجبش صحبت کنیم اما چند جمله ای در مورد خیرت الله بودنشون چرا امام زمان علیه السلام خیرت الله هستند؟

چرا ولی عصر برگزیده خدا هستند؟ به چه برگزیده شدند این مختار بودن و این خیرت الله بودن یکی از دلایلش که می شود روی آن صحبت کرد این است که ایشان حجت خدا هستند. خدا برای ما حجتی آفریده که هم مختار است و هم نیکو ست و هم خیرت الله.

همانطور که امام زمان حجت الله، همانطور که ولی عصر برهان الله، همانطور که حضرت مهدی ارواحنا فداه امین الله است، همانطور که جناب مبارکشان عین الله هستند. سر الله هستند، خیرت الله هم هستند.برگزیده خداوند هستند که قرار است چه کار کنند؟ برای چه برگزیده شده اند؟ برای امامت در آخرالزمان. برای امامت در دوران آخرالزمان. برای قیام در آخرالزمان و گسترانیدن کلمه حق که خود وجود مبارکشان هستند و آموزه های  اجدادشان در تمام زمین.

شکی در این ریز ردخور ندارد، این اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر من و شما این جوری زندگی کنیم که یسم کل لذی فضله بشویم. نشان دار شویم به فضیلت امام زمانی بودن که وقتی ظهور پیدا می کنند اولا باهاشون غریبه نباشیم، دوما نشان افتخار شیعه و همراه بودنشان را به ما بدهند.

سوما در راه گسترانیدن حق در زمان حکومتشون در زمتنشان که اتفاق افتادنش قطعی و یقینیست، بلاشک ماهم می توانیم نقش خودمان را ایفا کنیم و حضرت ما را به واسطه هنرنماییمون و فیض خدمتمان ارج بنهند و ما را هم در زمره کارگزاران خودشان قرار بدهند. این هم در مورد آن خیرت الله بودن در عبارت بعد.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا