کتاب سفیر غدیر – معرفی کتاب غدیر

کتاب سفیر غدیر (در رابطه با علی‌ بن ‌ابی ‌طالب علیه السلام، اثبات خلافت و غدیر خم)

کتاب سفیر غدیر با موضوع؛ غدیر بر اساس منابع شیعه و سنی، اطلاعاتی از این دست را شامل می‌شود: “پیشینه‌ ی تاریخی غدیر”، “علی، جانشین پیامبر”، “حکایتی درباره‌ ی صلاحیت علی (علیه السلام) به نقل از سعد بن وقاص” و “سفارش‌ های پیامبر (صلی الله علیه و آله) در روز غدیر به مردم”.

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣کتاب سفیر غدیر
پدیدآورنده: عبدالحسین طالعی
ناشر: موسسه فرهنگی نباء

 

کتاب سفیر غدیر

بخشی از کتاب سفیر غدیر

سه سال از بعثت پیامبر می گذشت. علی علیه السلام و حضرت خدیجه همسر پیامبر نخستین کسانی بودند که در آغاز بعثت به آن حضرت ایمان آوردند. پیش از بعثت نیز، نشانه های نبوت را به روشنی در او می دیدند. پس از سه سال دعوت پنهانی، پیامبر به دستور خداوند، دعوتش را آشکار کرد.

برای این کار، نخست خویشاوندان نزدیکش را فرا خواند و ایشان را، که در حدود چهل نفر بودند، در یک مراسم میهمانی، صمیمانه و دلسوزانه، به اسلام دعوت کرد و چنین فرمود: ای فرزندان عبدالمطّلب! به خدا سوگند در میان عرب هیچ کس را نمی شناسم که بهتر از آن چه من برای شما آورده ام، آورده باشد.

سعادت دنیا و آخرت را برایتان آورده ام. خداوند به من دستور داده است تا شما را به آن چه خیر دنیا و آخرت در آن است فراخوانم. هر کدام از شما که هم اینک به دعوت من پاسخ مثبت دهد و مرا در کار پیامبری پشتیبان و یاور شود، همو، برادر، وصیّ، وزیر و جانشین من خواهد بود.

پس از پایان سخنان پیامبر، همگیِ حاضران سکوت کردند. کسی چیزی نگفت، حضرت علی علیه السلام که در آن زمان نوجوانی سیزده ساله بود، شجاعانه برخاست و مردانه چنین گفت: ای پیامبر خدا! در آن چه برایش برانگیخته شده ای، من، یاور و پشتیبان تو خواهم بود.

رسول خدا  صلی الله علیه و آله که این سخن را شنید، شادمانه دست او را گرفت و فرمود: إنَّ هذا أخی وَ وَصِیّی وَ وَزیری وَ خَلیفَتی فیکُمْ. فَاسْمَعُوا لَهُ وَ أطیعُوااین علی، برادر و وصیّ و وزیر و جانشین من در میان شماست. به سخن او گوش فرا دهید و از وی فرمان ببرید.

این کار پیامبر برای حاضران بسی عجیب می نمود. پیامبری که تازه دعوتش را آشکار کرده و با بی اعتناییِ خویشاوندان نزدیک و بزرگان قوم قریش مواجه گشته است و بی تردید با مخالفت آشکار آن ها نیز روبرو خواهد شد،برای خود جانشین هم انتخاب می کند؟

از این رو از جای برخاستند و با خنده و تمسخر به حضرت ابوطالب، که ایمانش را به پیامبر از دیگران پنهان می کرد؛ گفتند: می شنوی ابوطالب! برادرزاده ات محمد به تو دستور می دهد تا از کودک سیزده ساله ات اطاعت کنی. وقوع این حادثه ی شگفت انگیز از چنان قطعیّت و اهمیتی برخوردار است که دانشمندان شیعه و سنی آن را در کتاب های خویش نقل کرده اند.



برای خرید کتاب هایی با موضوع غدیر از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا