راهکارهای نشر خطبه غدیر

 راهکارهای نشر خطبه غدیر – چگونه مبلغ غدیر باشیم ؟

راهکارهای نشر خطبه غدیر جهت تبلیغ غدیر لازم است که فرد خطابه غدیر را بخواند و ماجرای واقعه تاریخی اتفاق افتاده در آن روز را کاملاً مسلط باشد. از بسیاری از کلمات و جملات و مفهوم های خطابه غدیر میتوان برای شروع استفاده کرد. در این مقاله به چندین راهکارهای نشر خطبه غدیر اشاره شده است.

راهکارهای نشر خطبه غدیر – عناوین مقاله جهت چگونگی و راهکار های نشر خطبه – تذکرات

راهکارهای نشر خطابه در اماکن عمومی
راهکارهای تبلیغ خطبه غدیر در فضای مجازی
راهکارهای تبلیغ خطبه غدیر به صورت فردی
راهکارهای نشر خطبه غدیر به صورت گروهی

راهکارهای نشر خطبه غدیر – تذکرات

تبلیغ غدیر یعنی معرفی صاحب و وارث غدیر در روزگار حاضر و این مطلب یعنی سلسله امامت تا قیام قیامت پایدار است. اگر توانستیم در کنار خطابه غدیر، وارث و صاحب غدیر را معرفی کنیم به هدف تبلیغی خود رسیده ایم ان شاء الله. یعنی پرداختن به فراز هشتم خطبه غدیر و معرفی وارث غدیر از زبان پیامبر (صلوات الله علیه و آله) در برنامه های نشر خطبه غدیر باید مورد توجه قرار گیرد.

هر روز به امیرالمؤمنین علیه السلام و موعود غدیر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه سلام کنیم و به ایشان متوسل شویم تا راههای هدایت را بیشتر و بهتر برایمان بگشایند.

به طور کلی پخش شبهات دینی، چه شبهات ساده و چه پیچیده و سنگین ممکن است در ذهن کسانی که آن شبهه را نداشته اند هم تردید ایجاد کند. اگر پاسخ ما این افراد را قانع نکند، نتیجه آن خواهد شد که با این کار برخی افراد بدون شبهه را نیز مردد به عقاید دینی کرده ایم!

و این گناهی بزرگ است. لذا بحث پیرامون شبهات و جواب آنها عمدتا برای افراد شبه هزده توصیه میشود نه برای عامه مردم. یکی از برترین تکنولوژی هایی که خطابه غدیر از آن بهره گرفته، استفاده از تذکرات غیر مستقیم است. در خطابه تذکرات به دو دسته مستقیم و غیره مستقیم تقسیم میشوند.

راهکارهای نشر خطبه غدیر – تذکرات مستقیم بدون واسطه سفارش و توصیه می کند: “یا ایها الناس اتقوا الله : مردم تقوای الهی پیشه کنید”

راهکارهای نشر خطبه غدیر – تذکرات غیر مستقیم: در این روش با استفاده از حلقه های روابط منظور خود را بیان می فرمایند: مثلاً در خطابه پیامبر امیرالمؤمنین (صلی الله علیه و آله) را امام معرفی می کنند. پس چون حضرت علی علیه السلام، امام است پس ما باید مأموم این امام باشیم. و لازمه مأموم تبعیت از امام است.

این شیوه تذکر غیر مستقیم در اعمال نصایح و تذکّرات و هدایت افراد نقش مهم و اساسی دارد. امروزه علم روانشناسی نیز این مطلب را اثبات کرده و در علوم نوین این مطلب مطرح شده و مورد استفاده قرار می گیرد. همراه با معرفی خطبه غدیر، معرفی اسناد شیعی و سنی خطبه غدیر هم بسیار حائز اهمیت است.

راهکارهای نشر خطبه غدیر در اماکن عمومی

نصب جملات منتخب خطابه در تابلوی اعلانات مدرسه، مجتمع تجاری یا مسکونی و مساجد

چاپ قسمت های مختلف خطابه بخصوص قسمت هشتم (معرفی حضرت ولی عصر علیه السلام) در قالب بروشور یا کتابچه های کوچک در قالب بسته بندی و پکیج زیبا در اماکن عمومی همچون سالن انتظار مطب پزشک و …

تهیه خلاصه ای از خطبه غدیر در قالب بروشور و قرار دادن در نانوایی ها، مترو، فرودگاه، قصابی ها و یا سالن انتظار بیمارستان ها

میتوان از چند روز قبل از عید غدیر به صورت روزانه فرازهای خطبه غدیر را با طراحی زیبا و جذاب به در واحدهای مجتمع آپارتمانی چسباند.

می توان با نصب پوستر و فراخوان، جوانان را برای شرکت در مسابقه ای پیرامون متن خطبه غدیر و یا سایر کتب مرتبط با غدیر و یا مسابقه حفظ خطبه دعوت کرد و در شب غدیر از برگزیدگان این مسابقه به وسیله جایزهای تقدیر کرد.

چسباندن روزانه یا هفتگی (روزشمار) یک پوستر از قسمتی از خطبه غدیر در محل کار و یا منزل که بیشترین رفت و آمد را دارد مانند آسانسور و ورودی ساختمان

می توان با هماهنگی با مسجد و آماده کردن یک سخنرانی 01 تا 05 دقیقه ای، در شب عید غدیر برای همه نمازگزاران بحث کوتاهی پیرامون معرفی غدیر ارائه داد.

در مکان های اجتماعی می توان عنوان های مختلفی از خطبه غدیر را به صورت تابلو قرار داد(تقریبا برگزاری شبه نمایشگاه) و پس از آن عنوان کرد که این تابلوها عناوین خطبه غدیر بوده اند و بعد کتابچه و یا بروشوری به افراد تقدیم کرد.

می توان از چند شب قبل از غدیر با هماهنگی با متولی مسجد، هر شب یک فراز از فرازهای یازده گانه خطابه غدیر را در بین دو نماز با پخش متن خطبه غدیر بین همه حاضرین خواند و بدین وسیله آنها را با متن خطابه غدیر آشنا کرد.

تهیه بروشور، پوستر و بنر با محتوای خطبه

تهیه کتاب کودک و وسایل مورد نیاز آنان با هدف انتقال فرهنگ غدیر

راهکارهای نشر خطبه غدیر – راهکارهای تبلیغ خطبه غدیر در فضای مجازی

ارسال سرود و کلیپ و فایل های صوتی خطابه غدیر به صورت روزشمار در فاصله عید قربان تا غدیر در فضای مجازی

نرم افزار خطابه غدیر، در بردارنده متن کامل خطابه غدیر و ترجمه آن به زبان های مختلف به همراه قرائت فارسی و عربی است. با معرفی این نرم افزار به دوستان و نصب این نرم افزار روی گوشی اندروید، میتوان ضمن مطالعه خطابه شریف غدیر، فرازهای آن را برای دوستان به اشتراک گذاشت.

در قالب پیامک یا ایمیل یا در تلگرام جملاتی از خطابه غدیر برای دیگران فرستاده شود.

پیدا کردن عکس هایی مرتبط با برخی از جملات خطابه و آپلود در اینستاگرام سپس در کامنت اول آن جمله مربوط یادداشت و خطابه مختصرا معرفی شود.

کسانی که در نوشتن نرم افزار توانایی دارند می توانند با قسمت قسمت کردن خطبه غدیر و موضوعی کردن آن، یک نرم افزار کاربردی به وجود آوردند و به رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

استفاده از ابزارهای تصویری مانند نقشه حرکت کاروان غدیر و اینفوگرافیک پیام های مختلف غدیر

برگزار کردن برنامه های 10 روزه ختم خطبه غدیر به نیابت از وارث غدیر در گروه های 10 نفره در شبکه های مجازی به این صورت که خطبه به 10 قسمت تقسیم و بین افراد تقسیم شود. هر روز یک بار خطبه ختم شود. در پایان 10 روز، هر کس خطبه را یک دور خوانده است.

راهکارهای نشر خطبه غدیر – راهکارهای تبلیغ خطبه غدیر به صورت فردی

با مطالعه دقیق خطابه و کتب مربوط به آن روز به روز اطلاعات دینی خود را بالا ببریم تا در آینده نزدیک با  تسلط بیشتر بهتر بتوانیم تبلیغ کنیم.

استفاده از آیات غدیر و دسته بندی و جمع بندی آن در راستای استخراج مفاهیم نبوت، امامت و مهدویت

فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام را از خطابه غدیر انتخاب کنید و برای دیگران بخوانید.

گزیده فرمایشات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در روز غدیر را برای دیگران بازگو کنید و کتاب خطابه ی غدیر را به دیگران هدیه دهید.

می توان به عنوان یک فروشنده در هنگام فروش، اجناس را به همراه یک بروشور غدیریه به خریداران تقدیم کرد تا از همین راه ساده تبلیغی صورت بپذیرد.

خطاطی و تصویرگری با موضوع غدیر.

راهکارهای نشر خطبه غدیر به صورت گروهی

فرهنگسازی نذر خطابه: برای برآورده شدن حاجاتمان دست به دامان بیان شریف حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) در معرفی حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) شویم و نذر کنیم که خطابه را ختم کنیم یا حتی جلسه ختم خطابه با دوستان و همسایگان داشته باشیم.

برگزاری جلسات قرائت خطبه.
شبیه سازی فضای خطبه به گونه ای که افراد خود بازیگر نمایش باشند، منتخبی از خطبه توسط چند راوی گفته شود.

و السّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا