کتاب بوی بهشت – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب بوی بهشت نگاهی گذرا به زندگانی حضرت صدیقه کبری

کتاب بوی بهشت ، سومین جلد از مجموعه هدایت گران با عنوان بوی بهشت در سه فصل به چاپ رسیده است. این جلد به بخش‌ هایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اختصاص دارد که شامل وقایعی از زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها، معرفی سه تن از یاران آن حضرت اسما، ام‌ایمن و فضه و گزیده‌ای از سخنان وی است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب بوی بهشت
پدیدآوردنده: سعید آل رسول
ناشر: شفق


کتاب بوی بهشت


بخشی از کتاب بوی بهشت

مقدمه

هدایتگران آینه ای کوچک برای بازنمایی تاریخ بزرگ و با عظمت معصومین علیهم السلام است. هدایتگران بر آن است که برای جویندگان معدن معرفت و تشنگان دریای ایمان راهی را هر چند باریک هموار نماید و در مسیر آشنایی رهروان با رهبران چراغی بیفروزد. هدایتگران در هر یک از  مجلدات چهارده گانه اش  به شرح و بیان گوشه هایی مهم و موثر از زندگی پر افتخار یکی از هادیان می پردازد تا به منزله گامی برای یافتن و شناختن ایشان باشد.

در تنظیم مطالب هدایتگران از آثار و اخبار معتبر بهره گرفته شده است و بدین  لحاظ می توان آن را مجموعه قابل اعتماد دانست. قصه آن است که این مجموعه برای همگان به ویژه جوانان و نوجوانان قابل استفاده باشد. پس به گزیده ای از حوادث تاریخی بسنده شده است. هر چند تلاش هایی چنین، هرگز نخواهد توانست نیاز فراوان خواهندگان را پاسخ گوید، لیکن امید است به مدد همراهی هدایتگران آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم جان خواننده اش را گرما ببخشد و کامش را شیرین کند.

این دوره فشرده از تاریخ پیشوایان دین را به پناهندگان آستان اهل بیت علیهم السلام و علاقه مندان مکتب بلایت تقدیم می دانیم و از یکتای هستی بخش توفیق خدمت ای ارزنده تر را طلب می کنیم.

بوی بهشت

خانه رسالت بهاری شد، و گلی زیبا از شاخه هدایت سر بیرون کردن. دامان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و همسرش خدیجه کبری میزبان فرزندی شد که از ماه ها قبل در انتظارش بودند، فرزندی که با دیگر کودکان شهر و دیگر کودکان دنیا تفاوت بسیار داشت.

رسول خدا پیش از ولادت او، به  خدیجه گفته بود: جبرئیل به من خبر می‌دهد که این فرزند، دختر است. خداوند نسل مرا از او به وجود خواهد آورد. فرزندانش، امامان دین خواهند بود. و پس از پایان گرفتن  وحی، آنان خلیفه های پروردگار در زمین خواهند شد. هنگام ولادت او، آسمان نور باران شد و فرشته های خدا به یکدیگر مبارک باد گفتند. گوی مقربان درگاه حق، آمدن این نوزاد فرخنده را انتظار می کشیدند و بیش از اهل زمین، او را می شناختند.

 حضرت محمد صلی الله علیه و آله غنچه تازه شکفته اش را فاطمه نام کرد. هنگامی که فاطمه زهرا پا به جهان نهاد خدای تعالی فرشته ای را امر فرمود که این نام (فاطمه) را بر زبان رسول مکرم جاری نماید. نام او به خواست خداوند از میان دیگر نام ها برگزیده شد.

برای مطالعه و دانلود کتاب بوی بهشت به pdf زیر مراجعه نمایید.
دانلود کتاب بوی بهشت


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا