کتاب روزشمار فاطمیه – معرفی کتاب فاطمیه

کتاب روزشمار فاطمیه نگاهی گذرا به حوادث و رویداد ها

کتاب روزشمار فاطمیه ، نگاهی گذرا به حوادث و رویداد ها از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله تا هجوم به خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها می باشد که به قلم دکتر عدنان درخشان و به همفکری جناب آقای علی لباف و آقای فرشاد عسکری به رشته تحریر در آمده است. این کتاب در عین حال که با قلمی روان نوشته شده است، مختصر بوده و سیری اجمالی به وقایع بعد از پیامبر را بیان می کند.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب روزشمار فاطمیه
پدیدآوردنده: دکتر عدنان درخشان
با همفکری: علی لباف، فرشاد عسگری
ناشر: انتشارات تک سال ۱۳۸۸


 

کتاب روزشمار فاطمیه


بخشی از کتاب روزشمار فاطمیه

روز وفات

صدای اذان بلال بلند می شود. هنگام نماز صبح، اهل مدینه برای اقامه نماز به سوی مسجد می آیند. در میان تعجب حاضران، ابوبکر پسر ابی قحافه که باید به همراه سپاه اسامه بن یزید حرکت کرده و از مدینه خارج شده باشد؛ به مسجد النبی وارد می شود و به عنوان امام جماعت نماز را آغاز می کند.

 دوستان وی از جمله: عمر فرزند خطاب و ابوعبیده، از سپاه  اسامه خارج شده اند و او را همراهی می کنند. بلال خبر این توطئه را به خانه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم می رساند. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم که به شدت بیمار هستند، با شنیدن این خبر  غضبناک می شوند.

امیرالمومنین علیه السلام و فضل بن عباس پسر عموی پیامبر زیر بغل آن حضرت را می گیرند و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم درحالی که پاهای مبارکشان بر روی زمین کشیده می شود به مسجد وارد می شوند. رسول خدا ابوبکر را کنار می زنند و خود، نماز را نشسته برگزار می نمایند و مسلمانان به ایشان اقتدا می کنند.

 آخرین خطبه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم

  پس از نماز، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به زحمت بر اولین پله منبر خویش قرار می‌گیرند و با اشاره به حدیث ثقلین، بار دیگر بر راه هدایت پافشاری می نمایند و در برابر سوال معترضانه عمر، تک تک اهل بیت علیهم السلام را معرفی می نمایند و در انتها، از وجود فتنه های بی پایان سخن به میان می آورند.

 پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از منبر پایین آمده و به منزل خویش بر می گردند. ابوبکر و یارانش، دیگر تا هنگام وفات پیامبر  صلی الله علیه و آله و سلم دیده نمی شوند. ابوبکر به طرز مشکوکی به  خارج از مدینه به منزل خویش درسنح رفته است.

به دستور پیامبر بر بدن مبارک آن حضرت، آب می ریزند. تب، اندکی فرو نشسته است. پیامبر صلی الله علیه و آله باردیگر اسامه را فرا می خوانند و برای چندمین بار به او دستور اکید می دهند که با سپاهیان خویش، شهر مدینه را ترک کند.

برای مطالعه و دانلود کتاب روزشمار فاطمیه به pdf زیر مراجعه نمایید.
دانلود کتاب روزشمار فاطمیه


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا