داستان نیکی به پدر و مادر – داستان محرم

کشتی نجات شماره 3

داستان نیکی به پدر و مادر و حرم امام حسین علیه السلام

داستان نیکی به پدر و مادر شرح می دهد که اگر به پدر و مادرت نیکی کردی در درگاه خدا و ولی خدا صاحب اجر می شوی و خدا راضی و خشنود است. همانطور که در قرآن خدا فرموده: به پدر و مادرت نیکی کن.

کشتی نجات شماره 3 – داستان نیکی به پدر و مادر

عالم زاهد و وارسته، مرحوم شیخ حسین بن شیخ مشکور قدس سره فرمود: در عالم رویا دیدم در حرم مطهر حضرت اباعبدالله مشرف هستم و آن حضرت نیز در آنجا تشریف دارند. در این اثنا یک نفر جوان عرب معدی (دهاتی) وارد حرم شد و با لبخند به آن حضرت سلام کرد و حضرت نیز با لبخند جوابش دادند.

فردای آن شب که شب جمعه بود، به حرم امام حسین (علیه السلام) مشرف شدم و در گوشه حرم توقف کردم، ناگهان آن جوان عرب معدی را که در خواب دیده بودم وارد حرم شد وچون مقابل ضریح مقدس رسید، بالبخند به آن حضرت سلام کرد! ولی حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را ندیدم.

و مراقب آن جوان عرب بودم تا ازحرم خارج شد. به دنبال او رفتم و سبب لبخندش را در هنگام سلام دادن به امام پرسیدم و تفصیل خواب خود را نیز برای او نقل کردم و سپس گفتم چه کرده ای؟ که امام با لبخند به تو جواب می دهند؟

جوان گفت: من پدر و مادر پیری دارم و در چند فرسخی کربلا زندگی می کنیم، شبهای جمعه که برای زیارت می آمدم، یک هفته پدرم را سوار بر الاغ می کردم و می آوردم و یک هفته هم مادرم را می اوردم.

تااینکه شب جمعه ای نوبت به پدرم بود، چون او را سوار بر الاغ کردم، مادرم گریه کرد و گفت: مرا هم باید ببری! شاید تا هفته ی دیگر زنده نباشم. به مادرم گفتم امشب باران می بارد و هوا سرد است و بردن دو نفر مشکل است. اما نپذیرفت! ناچار پدرم را سوار کردم و مادرم را بر دو ش کشیدم و با زحمت بسیار آنها را به حرم امام حسین رسانیدم.

چون در آن حالت همراه با پدر و مادرم وارد حرم شدم، حضرت سیدالشهدا رادیدم و سلام کردم. آن بزرگوار نیز به من لبخند زدند و جوابم را دادند و از آن وقت تا به حال هر شب جمعه که به کربلا مشرف می شوم، حضرت امام حسین علیه السلام را می بینم و ایشان با تبسم جوابم را می دهند.

آثار و برکات امام حسین علیه‌السلام، ص 227

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا