کتاب ره توشه اربعین – معرفی کتاب محرم

کتاب ره توشه اربعین دفترچه خاطرات و توشه راهی برای زائران حسینی

کتاب ره توشه اربعین شامل چند بخش در مورد فضیلت زیارت سیدالشهدا علیه السلام، تذکرهای ضروری و درس هایی برای گفتگو و انتقال به دیگران و چند توصیه برای سفر اربعین است. که می توانید با مطالعه کتاب در ایام اربعین برای سفر کربلا از مطالب آن استفاده نمایید.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب ره توشه اربعین
نویسنده: مهدی نیلی پور
ناشر: قدس رضوی


کتاب ره توشه اربعین

بخشی از کتاب ره توشه اربعین 

درس هایی از «زیارت اربعین»

1. در راه جهل زدایی از بندگان خدا یاری ام کن! امام حسین علیه السلام آموزگار عبودیت و معلّم فضایل اخلاقی و زدایندۀ تاریکی های فکری و راهنمای کاروان انسان های شایسته به سوی سعادت و کمالات اند و همین بزرگوار بودند که در برابر ظلمتکدۀ امویان، چراغ هدایت بشر شدند و اسلام اموی را رسوا کردند.

وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلالَهِ. [خدایا، حسین] خون قلبش را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانی و سرگردانی و گمراهی نجات بخشد.

2. یاری ام کن تا آخرت را به دنیا نفروشم! از درس های مهم زیارت اربعین، پرداختن به ریشه های جنایت های امویان و تبیین علت مخالفت یزیدیان با سیدالشهدا علیه السلام است. در عبارتی نورانی از زیارت شریف اربعین، اصلی ترین علت دشمنی دشمنان امام حسین علیه السلام، فریفته شدن به دنیا و معاملۀ دین و آخرت با دنیا به بهایی اندک، معرفی شده است:

وَ قَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَ باعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَی وَ شَرَی آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ. [ٱن ها] مردمی [بودند] که مغرور دنیا شدند و بهرۀ آخرتشان را به متاع ناچیز پست دنیا فروختند.

3. یاری ام کن که تا آخرین نفس اهل جهاد باشم! مهم ترین درس عاشورا که در زیارت شریف اربعین به آن اشاره شده است، تلاش برای تربیت جهادی و زندگی جهادی است. پُر واضح است که ثمرۀ چنین تلاش مقدسی، نهراسیدن از مرگ، بلکه آرزوی مرگ با شهادت و باورداشتن شهادت به عنوان کرامتی الهی است: ص:6

أَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ… أَللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیُّکَ… الْفائِزُ بِکَرامَتِکَ أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَهِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعادَهِ… أَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ… أَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللهِ وَ جاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتَّی أَتاکَ الْیَقِینُ… .
سلام بر حسینِ مظلوم شهید… [خدایا،] گواهی می دهم که آن حضرت، ولیّ توست… که به لطف و کَرَمت رستگار شد. تو او را به فیض شهادت گرامی داشتی و به سعادت مخصوص گرداندی… سلام بر تو ای فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم … شهادت می دهم که به عهدت با خدا [در قبل شهادت] وفادار ماندی و در راهش تا آخرین نفس جهاد کردی… 


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا