زیارت امام حسین علیه السلام با حج برابری می کند؟ – پرسش و پاسخ محرم

زیارت امام حسین علیه السلام با حج برابری می کند

پاسخ سوال شیعه زیارت امام حسین علیه‌ السلام را بر حج تقدیم کردند و حج نزد آنها اعتباری ندارد، و بسوی کربلاء حج می کنند!! با عنوان زیارت امام حسین علیه السلام با حج برابری می کند؟ به شرح زیر است.

آیا زیارت امام حسین علیه السلام با حج برابری می کند؟

سوال وهابیت: شیعه زیارت امام حسین علیه‌ السلام را بر حج تقدیم کردند و حج نزد آنها اعتباری ندارد، و بسوی کربلاء حج می کنند!!

پاسخ شیعه

اولا: اینکه وهابیون می گویند شیعه منکر حج است و زیارت نوه رسول الله را بر حج تقدیم کردند، ادعایی است کذب و بی ارزش ابتدا نظر بزرگان شیعه در این مورد را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم:

فقیه بزرگوار شیعه مرحوم سید کاظم یزدی، می فرمایند: حج از ارکان دین و واجب و منکر آن کافر است. (العروه الوثقی جلد3 صفحه62)

مرجع عالیقدر تشیع ایه الله العظمی سیستانی حفظه الله تعالی می فرمایند: حج واجب است و منکر آن کافر، و نصرانی می میرد. (مناسک الحج فصل اول (وجوب حج)). بنابراین ادعای وهابیت خبیث که شیعه حج را بی اعتبار می دانند دروغ بی اساس است، و اصلا صحت ندارد.

ثانیا: اینکه وهابیون می گویند که شما شیعیان بسوی قبر امام حسین علیه السلام حج می کنید؟ جواب این است که: مراد از حج معنای لغوی آنست، یعنی قصد زیارت، واین حقیقت را علمای شما نقل کرده‌اند و کاملا مشخص است. (لسان العرب 226)

ثالثا: می گویند چرا ثواب زیارت را مانند حج می دانید؟ جواب: علمای بزرگ وهابیت گفته‌اند کسی که برای نماز خارج شود یا تسبیح کند ثواب حج را دارد، مانند کسی که محرم در حج است ،،،

آیا تسبیح برحج مقدم است؟؟ مفتی وهابی ها می گوید: هرکس بعد از نماز تسبیح کند مانند حج و عمره عمل کرده است. (صحیح سنن ابن داوود صفحه166-مجموع فتاوی بن باز ص171 جزء الخامس والعشرون)

اگر روزی 5 بار این کار را بکنم در سال چند حج و عمره برای من ثبت می شود؟! حال چرا چنین ثوابی برای زیارت امام حسین شرک و بدعت است؟!

 

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا