کتاب در آیینه عاشورا – معرفی کتاب محرم

کتاب در آیینه عاشورا – فشـرده ی حاصل همه ی زمان ها از ازل تا ابدیت است

کتاب در آیینه عاشورا به شناساندن هرچه بیشتر ریشه‏ هاى انقلاب حسینى و انگیزه‏ هاى مخالفان آن پرداخته است. عناوین و موضوعاتی که در این اثر شرح و بررسی شده ؛ عبارت اند از: «برداشتی آزاد»، «مخالفین عاشورا»، «شرایط آماده»، «وقتی ستم قانون می شود»، «خفقان اموی»، «باطل در لباس حق»، « جوابی بر آن گفتار».

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب در آیینه عاشورا
پدیدآورنده: محمد صادق موسوی گرمارودی


کتاب در آیینه عاشورا


بخشی از کتاب در آیینه عاشورا

روزگار ما روزگار تغییر و تحولات دائم و مستمری است که یک لحظه دست از گریبان زندگی آدمیان برنمی دارد و روزی نیست که از گوشه و کنار جهان، واقعه ای، گفته ای، تغییری، تحلیلی، نقدی تازه و نو و پرتنش و کنش ستوه زندگی ها را عرصه تاخت و تاز قرار ندهد. در حوزه ی اندیشه ها و در دوایر باورها و اعقادات و یقین ها نیز این تغییر و تحولات تأثیرات خویش را بر جای می گذارد.

مگر نه این است که (مدرنیته) بی در و پیکر حاکم بر شیوه های معاش و مسکن و ابزار همچنان در تغییر عرضه ها و تولیدات و مصرف جلوتر از احتیاج و خواهش و تمنای انسان می تازد و هر روز آثار جدید و اندیشه های تازه ای را در سطح جامعه جهانی می پراکند.

در کنار گسترش مدرنیسم و آثار مثبت و منفی آن، علم گرایی و (پوزیتویسم) مغربی بسیاری مواقع دست آفت به سوی باورها و [ صفحه 8] ارزش های ثابت نیز می گشاید و گاه در اندیشه ی جوان جوهره ی معرفت ها را دگرگون می سازد و آشفته بازارهایی پدید می آورد که در آن متودولوژی بعضی از علوم چنان طراحی می شوند که بالمال سر در اهواء بازارهای بین المللی سرمایه داران چند ملیتی خواهد داشت و گاه حق را به لباس باطل و باطل را حق جلوه می دهد.

بحران معنویت غرب، نه این است که در تقابل علم و دین و با ضعف و فرسودگی کلیسای مسیحی حاکم در آن به این جا رسید که می بینی و محتاج هیچ بیانی نیست و عینیت ما از جوامع متروپل است این دو عنصر علم، دین نه در حقیقت مقابل یکدیگر بودند و نه هر یک در نفی دیگری کمر بسته بودند، بلکه در آغاز یکی هدف و دیگری راهنما و دیده بان بود اما غرب با آغاز رنسانس و با تکیه بر فلسفه ی آگوست کنتی جامعه خویش را از معنویت تهی ساخت.

آثار این فقدان معنویت غرب، در چهارچوب کشورهای صنعتی محصور نماند و همراه با فن آوری صادراتی و بسط علوم به کشورهای دیگر نیز کم و بیش سرایت کرد. این نگرش گویا یک تأثیر کم رنگ هم دارد بر باور جامعه های معنویت طلب می گذارد، صرف نظر از گفت و گوی مخاصمان بیرون از دارالاسلام فعلی جهان، در بازارهای داخلی نیز گاه بر اندیشه هایی رنگ و لعاب پوزیتویسمی می کشند و سایه های هولناک یک الحاد به ظاهر علمی چهره می گشاید.


برای مشاهده و خرید کتاب های در مورد محرم و امام حسین علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا