خطبه شعبانیه 2 – تذکر دهنده ماه رمضان

خطبه شعبانیه 2 – تذکر دهنده ماه رمضان

دومین قسمت خطبه شعبانیه 2 که عبارت ذیل می باشد: ” شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِى وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.” بدان معنی است که ماه رمضان در نزد پروردگار برترین ماه این سال است که در بین دوازده ماه سال های قمری هیچ ماهی به ارزش ویژه ماه مبارک رمضان نمی رسد.

فایل صوتی شرح خطبه شعبانیه 2

دومین قسمت خطبه شعبانیه که عبارت ذیل می باشد: ” شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِى وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.” بدان معنی است که ماه رمضان در نزد پروردگار برترین ماه این سال است که در بین دوازده ماه سال های قمری هیچ ماهی به ارزش ویژه ماه مبارک رمضان نمی رسد.

 قسمت بعد که:” شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِى وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.”

 می باشد، بدان معنی است که روزهای این ماه بهترین روزها در طول تمام سال بوده و شب های این ماه  عالی ترین و زیباترین شب ها در بین شب های سال می باشد و ساعات این ماه (ماه مبارک رمضان) بهترین ساعات در طول روزگاران است.

همان طور که می دانید لغت ساعت به معنای پاره ای از زمان اطلاق می شود و به معنا شصت دقیقه زمان نیست بلکه دارای معنی دیگری بوده و آن این است که باید لحظه به لحظه این ماه را  قدر دانست، نه فقط شب های قدر و شب هایی که دارای ویژگی های خاصی است را مهم برشماریم.

آن به آنِ فرصت های ماه مبارک رمضان را باید غنیمت شمرد. چرا که لحظه ها همچون ابرها در گذر هستند.اگر وداع حضرت سجاد علیه السلام را در پایان ماه رمضان مطالعه کنیم، خواهیم یافت که این ماه چه ماه پر ارزشی است که امام سجاد علیه السلام در جدایی  از این ماه آن چنان ناله می کنند که چرا در حال جدا شد از این ماه هستیم.

مهمترین نکته این قسمت خطبه شعبانیه قدر شناسی و ارج نهادن در هر لحظه این ماه است‌. یکی از عالی ترین کار های را که می شود در این ماه انجام داد و با هیچ عمل مستحب دیگری قابل مقایسه نیست خدمتگذاری برای اهل بیت است.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا