کتاب یاد امام عصر علیه السلام – معرفی کتاب غدیر

کتاب یاد امام عصر علیه السلام در عید غدیر خم

کتاب یاد امام عصر در عید غدیر بررسی ارتباط عید غدیر با غیبت ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) می‏باشد. در این کتاب نخست به بررسی اهمیت غدیر و ضرورت شناخت آن پرداخته شده سپس فرازهایی از خطبه غدیر و معرفی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) در صحرای غدیر ارایه می‏گردد.

نگارنده بر این باور است که حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) تنها وارث غدیر است و شناخت واقعی صاحب غدیر تنها در دوران ظهور امکان‏پذیر می‏باشد. وی با توجه به اعمال و سنت‏های روز عید به تشریح سفارش به دعای فرج در این روز پرداخته و علل غیبت امام زمان (علیه السلام) به عنوان آخرین وارث غدیر و طلب و یاری آن حضرت در روز غدیر را بیان می‏دارد.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب یاد امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) در عید غدیر خم
مولف: محمدرضا رحیمیان
  ناشر: الماس و وثوق


کتاب یاد امام عصر


بخشی از کتاب یاد امام عصر علیه السلام در عید غدیر خم

آنچه در کتاب یاد امام عصر علیه السلام می خوانید: محمد رضا رحیمیان در مقدمه کتاب، عید غدیر را عید معرفی برگزیدگان خداوند معرفی نموده است و چنین می نویسد: پیامبر رحمت برای مردم آخرالزمان که در سردرگمی و تحیّر فرو رفته و ارزش های انسانی را وا گذاشته و در گرداب بلایا و سختی ها غوطه ورند، دستوراتی ارائه می دهد که:

« ای گروه مردم؛ آخرین امامان از ما، مهدی قائم است و هدایت کننده شما است. او صاحب تمام علوم است و او حجت باقی خداوند است و بعد او حجتی نیست و حق و حقیقتی نیست مگر با او و نور و هدایتی جز او نمی باشد.»

وی می نویسد: شیطان ها و شیطان صفتان، مانع رسیدن این طنین دلنوازند تا جامعه بشریت را هم چنان در ظلمت و گمراهی فرو برده و خود، جان و مال و ناموس مردم را به یغما برند.

نویسنده زیر عنوان «دعا برای تعجیل فرج در روز غدیر»، با اشاره به فرازی از خطبه غدیر، یکی از موضوعات مهم خطبه شریف غدیر را بیان مسأله مهدویت و معرفی آخرین وارث غدیر توسط پیامبر بزرگوار اسلام (صلی الله علیه و آله) بر می شمرد که در دو جای این خطبه شریف ذکر شده است.

pdf این کتاب در دسترس نیست.  

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا