روایت آیت الله میلانی و مسلمان شدن مسیحی

او یک خدمتگزار بود شماره 50 و 51

روایت آیت الله میلانی و ماجرای مسلمان شدن پروفسور برلون

او یک خدمتگزار بود شماره 51 در مورد آیت الله میلانی و ماجرای مسلمان شدن پروفسور برلون، و ارادت ایشان به سیدالشهدا علیه السلام است.

بزرگ مرد تاریخ آیت الله میلانی

 پیر مردی که در حالت بیهوشی اش یک مسیحی را مسلمان کرد! پروفسور برلون برای عمل جراحی آیت الله آمده بود ایران. آقا ناراحتی گوارش داشتند، عمل جراحی شان سه ساعت و اندی زمان برد، جراحی تمام شد و آقا در حالت بین بیهوشی و هوشیاری چیزی زیر لب زمزمه می کردند…

 پرفسور برلون از همراهان خواست کلماتی را که آیت الله حین بیهوشی به زبان می آورد برایش ترجمه کنند، می گفت تنها حالتی که شاکله ی اصلی انسان بدون نقش بازی کردن مشخص می شود همین حالت است..

 دعای ابوحمزه ثمالی بود، آقا زیر لب می خواندند، پروفسور معنی دعا را که فهمیده بود گفته بود شهادتین دینتان را به من یاد دهید، میخواهم مسلمان شوم. پروفسور برلون می گفت: بعد جراحی آیت الله یاد جراحی اسقف کلیسای کانتربری افتادم، از او ترانه های کوچه بازاری می شنیدم، معلوم می شود دینتان دین حقی است که این روحانی (آیت الله میلانی) این چنین همه ی وجودش محو خدا شده است…

پروفسور برلون مسلمان شد، وصیت کرد او را درشهری دفن کنند که آیت الله دفن شده است. به نقل از بیت معظم ایشان

به بهانه تولد ارباب

دستور داده بودند عده ای جوان برای انجام امر مهمی بیایند منزلشان؛ یکی یکی داخل اتاق می رفتند؛ و هر کس داخل می رفت با صحنه ای عجیب مواجه می شد. مرجع عالی مقام شیعه در کمال سادگی به آن جوان ها می فرمود: امام حسین علیه السلام را دوست داری؟ عرض می کردند: بله آقا؛ مسلّم است می فرمود خیلی دوستش داری؟ در کمال تعجب می گفتند: بله آقا

بعد می فرمود: این امام حسینی که می گویی دوستش داری با لب تشنه بین دو نهر آب سر بریده شد. بدن مطهرش سه روز بی غسل و بی کفن بر خاک کربلا ماند اهل بیت مظلومش را به اسارت بردند و … از چشم جوان ها که اشک جاری می شد. فورا با دست مبارک کفنی را به چشم های آنان می کشید و اشک چشم آنان را با آن کفن پاک می کرد.

عرض کردند: آقا شما اگر دستور بدهید، این کفن را به قبر مطهر امام هشتم علیه السلام یا ضرائح مقدس نجف و کربلا و کاظمین و سامراء متبرک می کنند. می فرمود اگر چیزی مانع از عذاب شود باعث نجات از آتش و دخول در جنت باشد همین اشک این جوانان پاک بر سیدالشهدا صلوات الله علیه است. بزرگی مردی که ما او را به نام آیه الله میلانی میشناسیم، این چنین خاضعانه به اشک بر سیدالشهدا تمسک می جست..


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا