کتاب یادگار غدیر – معرفی کتاب غدیر

کتاب یادگار غدیر – میراث ماندگار پیامبر صلی الله علیه و آله

کتاب یادگار غدیر در صدد بیان میراث ماندگار خاتم النبیین صلی الله علیه و آله در تمامی اعصار و ترسیم حیات غیر در حال حاضر می باشد. پیامبر صلی الله علیه و آله در آخرین سال حیات دنیایی خود، مهمترین وصایای خود یعنی راه سعادت بشریت تا روز قیامت و از آن جمله تمسک به قرآن و عترت ⁣⁣را فرمودند.

در ادامه نویسنده به بررسی و معرفی عترت پیامبر علیهم السلام بر اساس متون قرآنی و روایی پرداخته و برتری های ائمه علیهم السلام را بیان می دارد. در انتها به رابطه ناگسستنی قرآن و عترت پرداخته شده که هم اکنون وجود مقدس حضرت صاحب العصر و الزمان عترت حی و آخرین بازمانده اهل بیت علیهم السلام هستند.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب یادگار غدیر
مولف: دکتر نادر فضلی
ناشر: نیک معارف
موضوع: ⁣میراث ماندگار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم


کتاب یادگار غدیر


بخشی از کتاب یادگار غدیر

حج خداحافظی

ماجرای حجه الوداع را می دانید. در آخرین سال زندگی پیامبر، در ماه های پایانی آن، حضرت جبرئیل دستور تازه ای از جانب خداوند آورد که در آن، رسول خدا مامور شده بود تا مردم را به حج فراخواند. پس از ابلاغ آن دستور، مردم مدینه و بسیاری از قبایل دور و نزدیک آنها که می توانستند آماده سفر حج شدند و به سوی مکه سرازیر گشتند تا شاهد اجرا و احیای حج ابراهیمی توسط پیامبر باشند.

رسول خدا صلی الله علیه و آله دانسته بود که آن حج، آخرین سفر او خواهد بود. این را جبرئیل به او خبر داده بود از این رو علاوه بر پیراستن آیین حج از آرایه های شرک آلود این مهم را در مواقع مناسب به مردم یادآوری می فرمود که به زودی از میان آنان خواهد رفت.

همه می دانستند که پیامبر در راه هدایت مردم رنج فراوان برده است. مردمی که در روزگاری بس سیاه و تاریک زندگی می کرده اند، اینک به برکت وجود رسول خدا صلی الله علیه و آله از ظلمت کفر بیرون آمده به نور اسلام راه یافته اند.

  بدلیل عدم رضایت ناشر فایل pdf حذف شد.    

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا