پیک نور ولایت – عید غدیر کودک

پیک نور ولایت  (سرگرمی، داستان، شعر، نقاشی و ..)

پیک نور ولایت مجموعه ای از سرگرمی، داستان، شعر، نقاشی و .. پیکی برای کودکان و نوجوانان، شامل بخش های متفاوتی از جمله: شعر، پیدا کن و رنگ کن، داستان غدیرخم، رنگ آمیزی، معما، جدول، کاردستی، بازی، فعالیت علمی می باشد.

سر آغاز پیک نور ولایت

چه شده است؟ چرا اینقدر همه خوشحالند؟

حتماً تو هم اگر بدانی. خوشحال می‌شویم! آیا دیشب سر سفره با بزرگترها درباره این موضوع صحبت نکردی؟

چرا!

خوب، چه گفتند؟

پدرم گفت:  عید است.

تو که گفتی؟ نپرسیدی چه عیدی؟

چرا پرسیدم. مادرم گفت: عید غدیر است ولی من معنی آن را نفهمیدم.

خب، دوست داری معنی آن را بدانی؟

بله، خیلی.

پس دنبال آن در این پیک بگرد

پیک نور ولایت – شعر عطر گل در پیک نور ولایت

بچه ها شادی کنیم
باز گوید مادرم
بار دیگر شهر ما
زیر نور  چلچراغ
باز هم امشب پدر
باز بوی عطر و گل
بنده خوب خدا
امام اول است
بانک قرآن مجید
مژده عید غدیر
آمده عید غدیر
قصه های دلپذیر
نورباران می شود
شب چراغان می شود
نقل و شیرینی خرید
می دهد پیغام عید
یار پیغمبر علی
بهترین رهبر علی
میرسد از کوچه ها
شادی ما بچه ها

پیک نور ولایت – داستان بهترین انتخاب

 بچه های خوبم سلام! امیدوارم همیشه خوب و سرحال باشید. من بابای تاریخم. پیرمردی که اتفاق های مهم تاریخی را برای مردم تعریف می کند: داستان هایی مثل به دنیا آمدن امام زمان (علیه السلام)، ضامن آهو، تیراندازی امام باقر (علیه السلام)، مهمان‌ نوازی امام حسن (علیه السلام) و خیلی داستان های دیگر.

تصمیم دارم داستانی از زمان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) برایتان تعریف کنم. بله! آخرین سال زندگانی پیامبر و آخرین سفری بود که پیامبر به حج و زیارت خانه خدا می رفتند. مردم بسیاری پیامبر راه در این سفر همراهی می کردند.

عده ای سعی داشتند تمام کارهای رسول خدا را با دقت ببینند و صحبت‌های ایشان را با دقت بشنوند زیرا حتماً در این سفر آخر، خبر مهمی خواهد بود. اعمال حج انجام شد و پیامبر چند نکته درباره چگونه انجام دادن کارهای حج تذکر دادن و از مکه خارج شدند.

پیک نور ولایت

 بعضی که در این سفر منتظر اتفاق مهمی بودند، خیلی تعجب کردند که چرا خبری نشد؟!  اما در هنگام بازگشت، در محلی که معمولا آب جمع شده به آن غدیر خم می گفتند، پیامبر توقف کردند و دستور دادن به کسانی که جلو رفته اند، باز گردند و کسانی هم که عقب مانده اند این پول خود را به کاروان برسانند.

وقتی همه مردم جمع شدن جهاز شتر ها را روی هم قرار دادند تا پیام بر روی آنها بایستند که همه ایشان را ببینند سوخته نمی دانید چه جمعیتی برای شنیدن صحبت های پیامبر خدا جمع شده بودند!

پیامبر شروع به صحبت کردند: امروز باید با معرفی جانشین خودم، دین خدا را کامل کنم. مردم منتظر بودند تا ببینند چه کسی جانشین پیامبر است عده ای از قبل چندین بار شنیده بودند که پیامبر جانشین خود را معرفی کرده‌اند. رسول خدا حضرت علی علیه السلام را صدا کردند. امام اول ما شیعیان، به کنار پیامبر رفتند.

پیک نور ولایتپیامبر درس علی علیه السلام را بالا گرفتن و فرمودند: هر کس من مولا سرپرست او هستم، علی مولا و سرپرست او است. بعد هم دعا کردند: خدایا! هر کس او را دوست داشت تو هم او را دوست داشته باش. افراد جمعیت یکی آمدند و با حضرت علی علیه السلام بیعت کردند.

یعنی گفتند: ما شما را به جانشینی پیامبر قبول داریم و به دستورات شما عمل می‌ کنیم. بعد هم از آنجا به سوی شهرهای خودشان به راه افتادند و رفتند تا به کسانی که در غدیر خم نبودند بگویند که چه اتفاق مهمی افتاده است ما هم عید غدیر، عید ولایت را جشن می گیریم تا به همه بگویم ولایت و سرپرستی حضرت علی علیه السلام را قبول داریم.

پیک نور ولایت

جهت مشاهده و دانلود ادامه پیک نور ولایت به PDF زیر مراجعه کنید.

برای دانلود پیک نور ولایت کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا