مسابقه خطبه غدیر – عید غدیر کودک

مسابقه خطبه غدیر – املا نویسی و روخوانی خطبه غدیر برای کودکان و نوجوانان

 مسابقه خطبه غدیر برای کودکان و نوجوانان به این منظور طراحی شده است که با بسیاری از حقایق و ناگفته های غدیر آشنا شوند و بسیار راحت تر و جذاب تر خطبه غدیر را مطالعه کنند و یاد بگیرند.

چگونگی اجرای مسابقه

 در خطبه غدیر و مطالب بسیار زیادی از اسرار واقعه غدیر و جانشینی و مقام والای امیرالمومنین علیه السلام آمده است.  که خواندن آن بر دوستداران امام علی لازم می باشد تا با خواندن آن، با بسیاری از حقایق ناگفته های غدیر آشنا شوند.

یکی از روشهایی که سبب آشنایی بیشتر کودکان به اهمیت موضوع غدیر می شود. خواندن یک دور کامل خطبه غدیر و سپس املا نوشتن از روی ترجمه  خطبه به جهت ملکه شدن این معارف در ذهن آنان می باشد.

 در این روش مربی با در اختیار قرار دادن کتابچه خطبه غدیر  در اختیار تک تک کودکان، به همراه کاغذ و قلم از آن می خواهد که ترجمه خطبه غدیر را بر روی کاغذ هایی که به آنان تحویل داده شده است، بنویسند.

چند نکته

در صورت امکان، بهتر است دفترچه های کوچکی تهیه نمایید تا کودکان در آن دفترچه ها  املاء نویسی خود را انجام دهند تا به عنوان یادگاری همراه خود داشته باشند.

نیازی نیست تمام ترجمه خطبه را مخصوصاً کودکان سنین پایین تر املا نویسی کنند. بلکه قسمت هایی را انتخاب کنید و در اختیارشان قرار دهید.

در پایان به دانش آموزانی که کمترین غلط املایی را داشته باشند و زیبا و خوانا نوشته باشند، هدیه ای تعلق میگیرد.


بخش اول مسابقه خطبه غدیر – روخوانی متن خطبه غدیر

 در این روش مربی از میان حاضرین تعدادی از نوجوانان را انتخاب نموده و برای هر کدام قسمتی از  متن خطبه غدیر را مشخص می سازد دختر تا در نوبت خود با صدای رسا و  خطبه خوانی کند.

 از حاضرین در جلسه بخواهید که به دقت  به خطبه خوانی گوش فرا دهند و پس از پایان هر بخش از خطبه،سوالی را مطرح کرده و به کسانی که پاسخ صحیح دادند جایزه بدهید.و روخوانی خطبه غدیر

بخش دوم مسابقه خطبه غدیر – عبارت هایی از متن خطابه غدیر به همراه ترجمه برای املا نویسی

مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّما أَکْمَلَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ دینَکُمْ بِإمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ‏یأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إلی یوْمِ الْقِیامَهِ وَالْعَرْضِ عَلَی اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ فَأُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا والاْآخِرَهِ وَفِی النّارِ هُمْ خالِدُونَ، «لا یخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلا هُمْ ینْظَرُونَ».

ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او کامل نمود، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین کسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی‏یابد و به آنها مهلت داده نمی‏شود.

مَعاشِرَ النّاسِ، هذا عَلِی، أَنْصَرُکُمْ لی وَأَحَقُّکُمْ بی‌وَأَقْرَبُکُمْ إلَی وَأَعَزُّکُمْ عَلَی، وَاللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ وَأَنَا عَنْهُ راضِیانِ.  وَ ما  نَزَلَتْ آیهُ رِضی فِی الْقُرْآنِ إلاّ فیهِ، وَلا خاطَبَ اللّه‏ُ الَّذینَ آمَنُوا إلاّ بَدَأَ بِهِ، وَلا نَزَلَتْ آیهُ مَدْحٍ فِی الْقُرآنِ إلاّ فیهِ، وَلا شَهِدَ اللّه‏ُ بِالْجَنَّهِ فی «هَلْ أَتی عَلَی الاِْنْسانِ» إلاّ لَهُ، وَلا أَنْزَلَـها فی سِواهُ وَلا مَدَحَ بِهـا غَیرَهُ.

ای مردم، این علی است که یاری کننده ‏ترین شما نسبت به من و سزاوارترین شما به من و نزدیک‏ترین شما به من و عزیزترین شما نزد من است. خداوند عزوجل و من از او راضی هستیم.

هیچ آیه رضایتی در قرآن نازل نشده مگر درباره او، و هیچگاه خداوند مؤمنین را مورد خطاب قرار نداده مگر آنکه ابتدا او مخاطب بوده است، و هیچ آیه مدحی در قرآن نیست مگر درباره او، و خداوند در سوره «هَلْ اَتی عَلَی الاْءِنْسانِ…» شهادت به بهشت نداده مگر برای او، و این سوره را درباره غیر او نازل نکرده و با این سوره جز او را مدح نکرده است. کانال تلگرام خدمتگزاران

طراح مسابقه خطبه غدیر: حجت الاسلام افشاری
تهیه و تنظیم مسابقه خطبه غدیر: گروه فرهنگی تبلیغ مجازی هدیه آسمان

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا