کتاب پاسداشت غدیر – معرفی کتاب غدیر

کتاب پاسداشت غدیر ماجرای غدیرخم با زبانی ادبی

کتاب پاسداشت غدیر ، برای ثبت حقایق و آموزه های این مراسم با شکوه و پیام آن برای پیروان امروزی آن آئین آسمانی می باشد. آغاز مباحث کتاب نگاهی مختصر به ماجرای غدیر با زبانی ادبی است.

بدون تردید واقعه عظیم غدیرخم یک نعمت بزرگ الهی برای مسلمین و همه مردم جهان است. توصیف قرآن از این روز آنچنان رفیع و درخشان است که به جرأت هیچ روزی در تاریخ به این پایه و عظمت نمی رسد.

خداوند در قرآن می فرماید: امروز کافران از دین شما نا امید شدند پس از آنها نترسید و از من پروا کنید. این روز روزی است که در آن دین شما را برایتان کامل نمودم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان آئین شما پسندیدم. (سوره مائده، آیه ۳)

در اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله بارها پیش از غدیر به صراحت درباره وصایت و خلافت بلافصل علی علیه السلام تأکید فرموده بودند، شکی نیست، اما غدیر جایی برای هیچ بهانه ای قرار نداد. غدیر برگزار شد تا اتمام حجتی باشد برای همگان.

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣کتاب پاسداشت غدیر
مولف: محمّد ابراهیم حامد مهدوی
ناشر: دلیل ما


کتاب پاسداشت غدیر


بخشی از کتاب پاسداشت غدیر

آنچه در این کتاب پاسداشت غدیر  می خوانید: این کتاب به شرح و ظایف ما در قبال غدیر با نگاهی مختصر به گذشته ی غدیر می پردازد که با قلمی ادبی، ابتدا به توصیف واقعه غدیر پرداخته و در میان آن تو صیفات،‌ دلایل اهمیت غدیر را بیان کرده است.

در ادامه سر گذشت غدیر، بیان و به معجزات آن اشاره می نماید و فرازهایی از خطبه را نیز در این بخش خاطر نشان می سازد. در بخش دیگر به بررسی علل فراموش شدن این واقعه می پردازد و در نهایت ارتباط ما با غدیر و وظایف مان نسبت آن را در دنیای امروز بیان می کند.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا