نمایشنامه پیروی از عقل – نمایشنامه رادیویی غدیر

نمایشنامه پیروی از عقل – عقل و صفاتش، جهل و سپاهش

نمایشنامه رادیویی غدیر شامل سه نمایشنامه با عنوان های پیروی از عقل، شناخت پدر معنوی، و متهم اصلی به موضوع غدیر به صورت شعر و داستان پرداخته است. نمایشنامه پیروی از عقل تفاوت پیروی کردن از عقل و جهل را بیان کرده، که چگونه می شود با انتخاب درست و با به کار انداختن عقل به سعادت ابدی رسید و همچنین می توان با پیروی کردن از جهل و انتخاب راه اشتباه جهنم را برای خود خرید.

متن نمایشنامه پیروی از عقل 

“عقل موهبتی است برای همه نسل بشر، چه دوست دار مولا باشیم چه نه. ویژگی ها دارد، شکنج و قوس ها دارد غبار می گیرد، کدر می شود؛ اما اگر حجاب از آن برداشته شود، اطرافش را روشن می کند، مولای من و حق پایمال شده اش، روشن ترین دیدنی در عالم است. خدا کند عقل مان زنگار نگیرد”

این ها را “قنبر” گفت، همان که از کودکی پا در رکاب مولای عالم بود، قنبر مطیع عقل بود، تک تک ویژگی های عقل را می دانست، او، روی از جهل برگردانده بود، بیعت کرده بود با عقل، پشت کرده بود به هر آنچه در سپاه جهل بود.

“سالم” اما … رفیق جهل شده بود، دست به دستش داده بود اصلا، او تنها غلام ابوحذیفه نبود، او غلام جهل هم بود، در عین اینکه می دانست عقل هست و چرا هست

تعجب آور است، شگفت انگیز … اما امثال سالم مولی ابوحذیفه ها کم نبودند … و کم هم نیستند، نگاهی به جهان بیندازید، جهان چرا، اصلا به دور و بر خودمان نگاه کنیم چند نفر را می یابید که تمام عقل و صفاتش را بشناسند و چند نفر را، درگیر جهل و سپاهش؟

شاید بد نباشد به خودمان هم نیم نگاهی بیندازیم. اصلا ما مطمئن هستیم که همه صفات عقل را داریم؟ شکر خدا که مهم ترین ویژگی ش نزد ماست و اصلا به همین خاطر امروز اینجا جمع شده ایم. ما شک نداریم به مودت و محبت و ولایت مولایمان، اما فرزندان همو گفتند که عقل چیست و چه ها دارد و عاقل کیست و چگونه باید باشد. ما آیا همه را داریم؟ و آیا هستیم هر آنچه که باید؟

من به خودم با صدایی که خودم بشنوم پاسخ دادم، شما هم همین کنید.

سوسن: و عهد ببندیم در این عید فرخنده در این موعد آسمانی در این روز درخشان که دستان مولایمان در دست های بزرگترین مخلوق عالم قرار گرفت ما هم دست به دست مولایمان بکوشیم که مطیع عقلمان، تمام صفاتش را کسب کنیم و نگه داریم بیعت ولایتمان را با امیرمومنان و فرزندان او فقط، و نه با احدی دیگر! که جز آنان کسی ولایتی بر احدی نخواهد داشت

حورا: و منتظر خواهیم ماند، تا تنها امید همه عالم، که از نسل علی ست و بسیار به پدر شباهت دارد بیاید و باشد تا ببینیم روی زیباش را، که می خندد به هر که در لوای حب مادرش زهرا پناه گرفته است  و خرسند است از من و شما که دوست دارش بودیم و ماندیم.

خدا می داند که قلب های همه مان، می تپد برای یک لحظه دیدارش و برآنیم تا روز آمدنش را ببینیم، خداوندا عجل فرجه که ما منتظرانیم، که قلب هامان تنها به حضورش آباد خواهد. شد اللهم عجل لولیک الفرج

سلام بر شما، سلام بر همه شما شنوندگان عزیز رادیو بهانه، سلام و درود بیکران بر شما عزیزانی که قدم رنجه فرمودید، در جشن بزرگداشت بزرگ ترین عید آسمانی به محفل ما آمدید من و همه بچه های کافه بهانه خرسند هستیم از اینکه یک بار دیگه توفیق داشتیم.

تا محضر مبارک تون رو درک کنیم برای ما افتخار بزرگی هست که جشن غدیر مولایمان را برپا کردیم و امیدواریم که این برنامه مورد پسند شما دوستان عزیز قرار بگیرد.

ما که مدت هاست منتظر این روز قشنگ هستیم دلمون لک زده تا باز حس خوب عید غدیر رو تجربه کنیم شادی این روزها و شور و شوق مردم حرف های خوب و نکته های ظریف، اینا همش برای هممون یه مشت خاطره قشنگه که پشتش محبت و عشق به اهل بیت موج می زنه خدا را شاکریم که محبشان هستیم وحس خوب این جشن ها رو هنوز تو قلب هامون حس می کنیم.

به امید دیدار مجدد شما در برنامه‌ های آتی رادیو بهانه کانال تلگرام خدمتگزاران

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا