کتاب اوصاف امیرالمومنین علیه السلام – معرفی کتاب غدیر

کتاب اوصاف امیرالمومنین علیه السلام (اسامی، القاب و فضائل حضرت در بیش از دو هزار منقبت)

کتاب اوصاف امیرالمومنین علیه السلام ، به شیوه دائره المعارفی نام، القاب و اوصاف و فضایل امام علی علیه السلام را گردآوری کرده و برای هر یک از آن‎ها مدخلی در نظر گرفته است. این اوصاف و القاب از منابع حدیثی چون بحارالانوار، موسوعه امام علی مناقب آل ابیطالب و سایر منابع رجالی و حدیثی استخراج شده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: ⁣کتاب اوصاف امیرالمومنین علیه السلام
مولف: احمد سعیدی
ناشر: صبح امید یاران


کتاب اوصاف امیرالمومنین


بخشی از کتاب اوصاف امیرالمومنین علیه السلام

امام رضا علیه السلام در توصیف مقام و مرتبه امام معصوم می فرماید: امام، یگانه روزگار است؛ نه کسی با او برابری می کند و نه دانشمندی همانند اوست؛ نه جایگزین دارد و نه مثل و مانندی؛ همه فضیلت ها از آن اوست، بدون این که آن را کسب و تحصیل کرده باشد؛ بلکه از الطاف و تفضل خداوند متعال برای اوست.

کیست که بتواند به شناخت حقیقی امام دست یابد یا او را انتخاب نماید؟ هیهات! هرگز! عقل ها در او گم گشته، خاطرها سرگردان، خردها حیران، چشم ها کور، بزرگان کوچک، حکیمان در حیرت، بردباران درمانده، خطیبان بی زبان، هوشمندان گیج و نادان، شاعران لال و گنگ، ادیبان و بلیغان ناتوان از توصیف یکی از شؤون و مقامات او و درک فضیلتی از فضایل اویند و همه به عجز و تقصیر اعتراف دارند.

چگونه می توان کنه او را وصف کرد یا اسرارش را فهمید؟! کیست که بتواند جانشین او شود و نیازها را برآورد؟! هرگز! چطور و چگونه؟! او مانند ستاره ای است که از دسترس جویندگان و توصیف واصفان به دور است. اختیار بشر کجا و انتخاب امام کجا؟! عقل انسان کجا و مقام امام کجا؟! کجاست که همانند او یافت شود؟! آیا گمان می کنند چنین شخصیتی در غیر اهل بیت علیهم السلام یافت می شود؟! …

برای مطالعه و دانلود کتاب اوصاف امیرالمومنین علیه السلام به pdf زیر مراجعه نمایید. 

برای دانلود کتاب اوصاف امیرالمومنین علیه السلام کلیک کنید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا