روایت مفضل بن عمر نخعی

او یک خدمتگزار بود شماره 36

روایت مفضل بن عمر نخعی (از وکلای امام صادق علیه السلام و ازیاران و خواص حضرت در مدینه)

او یک خدمتگزار بود شماره 36 در مورد مفضل بن عمر یکی از یاران خاص امام صادق علیه السلام است.

روایت مفضل بن عمر نخعی یار خاص امام صادق علیه السلام

 وقتی در کتاب بحار الانوار جلد ۴٧ می‌خوانیم که امام صادق علیه السلام به او فرموده است: “به خدا سوگند تو را دوست دارم و کسی را که تو را دوست دارد نیز دوست می ‏دارم…”جایگاه و شان و شخصیت “مفضل ” برای تاریخ و ما روشن می شود. و یا امام کاظم علیه ‏السلام که ‏فرمودند: “مفضل همدم و موجب راحتی من است”

ازیاران و خواص و وکلای امام صادق علیه السلام بود چنانچه متصدی برخی از امور آن حضرت بود و وقتی گروهی از شیعیان به مدینه آمدند و از امام صادق علیه‏ السلام تقاضا کردند شخصی را به ایشان معرفى نمایند که به هنگام نیاز در امور دینی و احکام شرعی به او مراجعه کنند، امام علیه السلام فرمودند: “مفضل را برایتان تعیین کردم، آن چه بگوید بپذیرید، زیرا او جز حق نمی‏گوید…”

این مرد بزرگ، راز دار حضرت صادق علیه‌السلام بود؛ امام علیه ‌السلام چهار روز پیاپی درباره توحید با وی به گفتگو پرداخت و فرمان داد آن را بنویسد و در بین مردم منتشر کند. حضرت در پایان این گفتار طولانی، فرمودند: “ای مفضل! هرگاه خواستی، برو و بیا که تو همنشین مایی. تو نزد ما منزلتی والا داری، جایگاه تو در قلب مومنان چون آب برای تشنه است “.


آنان که در کتاب خدا صالحین خوانده شدند، یا حجت خدا هستند یا مخلصین در خدمتگزاری به حجت خدا. با ما همراه باشید در مجموعه ی روایت های او یک خدمتگزار بود…برای مشاهده کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا