کتاب امام مهدی و طول عمر – معرفی کتاب نیمه شعبان

کتاب امام مهدی و طول عمر (پیشینه ی مساله ی طول عمر)

کتاب امام مهدی و طول عمر بیان کننده طول عمر حضرت مهدی و پاسخ به سوالاتی در رابطه با این بزرگوار که در ذهن شما نقش بسته است. وقتی صحبت از طول عمر امام عصر علیه السلام می شود که ایشان هزار و چندین ساله متولد شده اند این باعث نمی شود که بگوییم ایشان پیر هستند.

حضرت به صورت یک جوان، شاداب و با طراواتند. وقتی حضرت ظهور میکنند باعث حیرت همگان میشود. حسن و جمال و زیبای ایشان از حضرت یوسف علیه السلام بیشتر است. بالای تخت یوسف کنعان نوشته اند هر یوسفی که یوسف زهرا سلام الله علیها نمی شود.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب امام مهدی و طول عمر
پدیدآوردنده: غلامحسین زینلی
ناشر: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام


کتاب امام مهدی و طول عمر


بخشی از کتاب امام مهدی و طول عمر

در قرآن کریم – که محکم ترین سند اسلامی است – به افرادی بر می خوریم که از عُمری دراز و غیرطبیعی برخوردار بوده اند.شماری از افراد که در قرآن، دارای عمری طولانی شمرده شده اند، عبارت اند از:

نوح

قرآن، در بارهی نوح می گوید:«ولقد أرسلنا نوحاً إلی قومه فلبث فیهم ألف سنه إلّا خمسین عاماً»؛ و به راستی، نوح را به سوی قوم اش فرستادیم، پس در میان آنان، نهصد و پنجاه سال درنگ کرد.چنان که می بینید، قرآن، با صراحت، عُمر نهصد و پنجاه ساله را برای حضرت نوح مورد تأیید قرار می دهد.

عیسی بن مریم

قرآن، در مورد حضرت عیسی (علیه السّلام) می گوید:«و قولهم انّا قتلنا المسیح عسیی ابن مریم رسول الله وما قتلوه وما صلبوه ولکن شبّه لهم و إنّ الذین اختلفوا فیه لفی شکٍّ منه مالهم به من علم إلّا اتباع الظن وما قتلوه یقیناً – بل رفعه الله إلیه وکان الله عزیزاً حکیما – و إن من أهل الکتاب إلّا لیومننَّ به قبل موته ویوم القیامه یکون علیهم شهیداً »؛

و گفته ی ایشان که: «ما، مسیح عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم»، و حال آن که آنان او را نکشتند و مصلوب اش نکردند، لکن امر، بر آنان مشتبه شد و کسانی که در باره ی او اختلاف کردند، قطعاً در مورد آن دچار شکّ شده اند و هیچ علمی بدان ندارند، جز آن که از گمان پیروی می کنند، و یقیناً او را نکشتند، بلکه خدا او را به سوی خود بالا بُرد.

و خدا توانا و حکیم است. و از اهل کتاب، کسی نیست مگر آن که پیش از مرگ خود حتماً به او ایمان می آورد، و روز قیامت [عیسی نیز] بر آنان شاهد خواهد بود.آیات یاد شده صراحت دارد در این که اهل کتاب، عیسی را نکشته اند، بلکه امر بر آنان مشتبه شده و خداوند او را زنده به سوی خود بالا برده است.

جمعی از دانشمندان اهل سنّت، در ذیل «ولکن شبّه لهم» از مجاهد نقل کرده اند که گفت:صلبوا رجلاً غیر عیسی شبه بعیسی یحسبونه إیاه، ورفع الله إلیه عیسی حیّاً؛ مردی غیر از عیسی (علیه السّلام) را که شباهت به عیسی داشت، به دار آویختند و گمان کردند که او عیسای مسیح است. 

برای مشاهده و مطالعه کتاب امام مهدی و طول عمر به PDF مراجعه کنید.

برای مشاهده کتاب های بیشتر در مورد امام عصر علیه السلام از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا