کتاب خاک بهشت – معرفی کتاب محرم

کتاب خاک بهشت ، مروری بر تاریخچه و فضیلت و آثار تربت مقدس امام حسین علیه السلام

کتاب خاک بهشت مشتمل بر ترجمه و توضیح احادیث و روایاتی در باب اهمیت و احترام حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) و تربت آن حضرت است که ذیل این عناوین گردآمده است”: امتیازهای حرم مطهر امام حسین (علیه السلام)”، “عظمت و فضیلت تربت امام حسین (علیه السلام)”، “استشفاء به تربت”، “تحصیل امنیت با تربت کربلا”، “گذاشتن تربت همراه با میت”، “سجده بر تربت”، “فضیلت تسبیح تربت “و “حد حرم امام حسین (علیه السلام) .”در پایان به موضوع تربت کربلا در کتب فقهی اشاره شده و 19 حکایت درباره تربت کربلا، ارزش و اهمیت آن روایت گردیده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: کتاب خاک بهشت
مؤلف: مهدی صدری
ناشر: دلیل ما


کتاب خاک بهشت


بخشی از کتاب خاک بهشت

احترام به تربت و تبرک به آن

انسان برای احترام به دوستش گاهی از او چیزی به عنوان یادگار نگهداری کرده و به آن احترام می گذارد. اگر از بزرگی یادگاری نزد شما باشد، به آن افتخار می کنید به این عنوان که منسوب به آن بزرگ است.

آثار گذشتگان و بزرگان همواره ارزشمند تلقی شده و در مورد موزه ها حفظ و نگهداری میشود. اشیای باقی مانده از عزیز از دست رفته را بازماندگان به دیده احترام نگریسته و محترم می شمارند.آری این روش تمام خردمندان عالم است. در تمام ادیان و مذاهب، احترام گذاشتن به مقدسات وجود دارد.کتب آسمانی، محل زندگی، عبادت و یا دفن انبیا علیهم السلام و صالحان….

در بین مسلمانان از صدر اسلام تاکنون نیز مرسوم است که به چیزهایی که جنبه مذهبی دارد به چشم تقدیس و احترام نگریسته و برای آن ارزش خاصی قایل اند، مانند تبرک به قرآن، اشیای متعلق به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از قبیل: زیادی آب وضو و غسل، باقی مانده آب و غذا، چاهی که از آن آب خورده و یا وضو و غسل به جا اورده اند.

موهای سر مبارک ایشان، عرق، آب دهان، ناخن، ظرف آب، منبر، سکه هایی که به دست مبارکشان عطا شده است، قبر آن حضرت، عصا، انگشتر، لباس، محلهایی که نماز خوانده و یا تشریف برده اند.


برای مشاهده و خرید کتاب خاک بهشت از سایت فروشگاه خدمتگزاران کلیک نمایید.


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه خود، در قسمت زیر دیدگاه و در خط بعدی نام و نام‌خانوادگی خود را بنویسی و بر روی فرستادن دیدگاه بزنید. *

دکمه بازگشت به بالا