روایت حجاج بن مسروق جعفی – او یک خدمتگزار بود شماره 22

او یک خدمتگزار بود شماره 22 درباره حجاج بن مسروق جعفی است.

این روایت درباره حجاج بن مسروق جعفی است. از یاران امیرالمومنین علیه السلام در جنگ های جمل و صفین بود. و برای همراهی با امام حسین علیه السلام به مکه رفت و با حضرت به کربلا عزیمت نمود و شهید شد.

حُجاج بن مسروق جعفی

حجاج بن مسروق جعفی از اهالی کوفه بود. سال های جوانی اش را همراه مولایش علی علیه السلام در جمل و صفین و نهروان گذراند. برای همراهی با سیدالشهدا علیه السلام هم به مکه رفت و از مکه تا کربلا موذن و همراه حضرت بود.

ظهر عاشورا حجاج به اشاره ی مولا، آخرین اذانش را گفت و پس از نماز، اذن میدان گرفت. در میدان نبرد هم به جای رجز خوانی تکبیر می گفت. حجاج در حالی که بدنش چند زخم برداشته بود، به زیارت مولای زمانش آمد، در مقابل ایشان ایستاد و این گونه رجز خواند: “هستی ام فدای تو باد، ای هدایتگر هدایت شده!

امروز شهید می شوم و جدت پیامبر گرامی صلی الله و علیه و آله و سلم و پدر بزرگوارت علی علیه السلام را که جانشین شایسته ی پیامبر می دانیم، زیارت خواهم کرد. ” امام زمانش نیز این طور دعایش فرمودند:”درود خدا بر تو! ما نیز در پی تو، آن بزرگواران را زیارت خواهیم کرد.”

بعد از نبردی سخت،حجاج بر زمین افتاد. امامش به بالین او شتافتند سر او را بر زانو گرفتند و حجاج بر زانوی محبوبش جان سپرد. حضرت لختی درنگ کردند و درکنار پیکر حجاج به اذان ایستادند.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا