روایت اسماء بنت عمیس – او یک خدمتگزار بود شماره 21

 او یک خدمتگزار بود شماره 21 درباره اسماء بنت عمیس است.

این روایت درباره اسماء بنت عمیس است. اسماء بنت عمیس در روزگاری که یاران دین خدا بسیار اندک بودند نام خویش را جزو پیشگامان اسلام ثبت کرد.

اسماء بنت عمیس

در روزگاری که مدینه لبریز از جفا و ستم بود، بانوانی از جنس مردانگی، جان و مال و فرزندان خود را سپر بلای یادگار پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم و وسیله ی دفاع از ساحت بیت نورانی عصمت و طهارت قرار داده بودند! اسماء بنت عمیس در روزگاری که یاران دین خدا بسیار اندک بودند نام خویش را جزو پیشگامان اسلام ثبت کرد.

اُمّ شیر مردانی چون عبدالله و عون و محمد که به یاری امام زمان خود برخاستند و از زمره یاران با وفای امیرالمومنین علیه السلام بودند و در جمل و صفین به شهادت رسیدند. به راستی که این شهید پروری خود به تنهایی عظمتی است بزرگ …

از افتخارات بزرگ این بانوی بزرگوار حضور در مراسم ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها، بنا بر عهدی ماندگار با ام المومنین خدیجه سلام الله علیها می باشد. ایشان همراز و محرم اسرار مادر جوان امت اسلام بود تا آنجا که امیرالمؤمنین‌ علیه السلام را در مراسم تغسیل دخت نبی اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم؛ به خواست فاطمه سلام الله همراهی کردند.

آری! روح پاک اسماء ریشه در آسمان داشت و چه خوب بانویی بود که مادرمان او را مادر خطاب می‌ نمود و توانست با یاری بانوی بی نشان، ذره ایی از غم های بیت الاحزان، را بزداید.

ماندم چرا نگاه تو افتاد سوی من
من هیچ هیچ هیچم و تو بی نهایتی


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا