روایت عبدالرحمن بن عبد ربه انصاری خزرجی – او یک خدمتگزار بود شماره3

او یک خدمتگزار بود شماره3 درباره عبدالرحمن بن عبد ربه انصاری خزرجی است.

این روایت درباره عبدالرحمن بن عبد ربه انصاری خزرجی است. از یاران با وفای اهل بیت و از شاهدان غدیر و راویان حدیث غدیر تا پایان عمر مبارکش بود. وی که از شخصیت های بارز شیعه در کوفه بود، در نهضت مسلم بن عقیل، عبدالرحمن یکی از مؤثرترین حامیان جناب مسلم علیه السلام بود.

عبدالرحمن بن عبد ربه انصاری خزرجی

عبدالرحمن از یاران با وفای اهل بیت و از شاهدان غدیر و راویان حدیث غدیر تا پایان عمر مبارکش بود. وی که از شخصیت های بارز شیعه در کوفه بود، همواره به بیان واقعه ی غدیر و شهادت بر ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام می پرداخت و مردم را به سوی اهل بیت علیهم السلام دعوت می نمود.

در نهضت مسلم بن عقیل، عبدالرحمن یکی از مؤثرترین حامیان جناب مسلم علیه السلام بود. وی برای یاری امام زمان خود به سوی کاروان حسین علیه السلام شتافت.

روایت است در روز تاسوعا به همراه بریر بن خضیر همدانی به شوخی و شادمانی مشغول بود. وقتی از او پرسیدند که اینک چه وقت خنده و شوخی است؛ گفت: “چرا خوشحال نباشم ؟ میان ما و بهشت، جز درگیری با این کافران و شهادت فاصله ای نیست.

“فرجام امر، این یار با وفای امام در مسیر امام زمانش یعنی انتخاب آگاهانه و معتقدانه در دفاع از حریم ولایت؛ در روز عاشورا طی اولین حمله ی سپاه عمر سعد با رشادت و فداکاری به درجه ی رفیع شهادت نائل شد.

دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا