افسوس قدر او را نشناختیم – سخنرانی فاطمیه

افسوس قدر او را نشناختیم (سخنران آقای دکتر مومنی)

سخنرانی افسوس که قدر او را نشناختیم توضیحات آقای دکتر مومنی در رابطه با فاطمیه می باشد. سخنان ایشان به صورت کلیپ در شش قسمت برای شما بزرگواران تهیه شده است.

قسمت اول افسوس قدر او را نشناختیم

 بسم الله الرحمن الرحیم ولا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم در آستانه یکی دیگر از ایام  عضو اهل بیت علیهم السلام هستیم در آستانه دهه فاطمیه ایام منتسب به صدیقه کبری حضرت زهرا سلام الله علیها. موضوعی را که لازمه من در ابتدا سخن و اشاره‌ای داشته باشم موضوع و بحث ادعای افراط در عزاداری و کثرت ایام عزاست در این خصوص در ضمن من چند نکته را عرض کنم که توجه بیشتری به این شبهه وادعا داشته باشیم .


قسمت دوم افسوس قدر او را نشناختیم

 دارد که ما ناتوانیم در آستانه ایام فاطمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها هستیم تا حضرت فاطمه سلام الله علیها را نشناسیم نمی‌توانیم به درک واقعی از ایام منتسب به این بانوی بزرگ یعنی فاطمیه برسیم. عقل انسان اصولاً در عظمت این بانو متحیر است حتی نام مبارک این بانو حکایت از این دارد که ما ناتوانیم در شناخت عظمت شان. سوال کردند چرا حضرت صدیقه فاطمه نامیده اند؟ حضرت فرمودند همانا ایشان فاطمه…..


قسمت سوم افسوس قدر او را نشناختیم

خدای متعال فرمود لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا، خدای متعال منت گذاشته است بر اهل ایمان با مبعوث کردن پیامبر اعظم بر ایشان. خدا وجود نازنین پیامبر اعظم را منتی بر همه مخلوقات میداند علل خصوص بر مومنین. این خدا همانگونه که پیامبر را منت بر مومنین فرموده با نزول سوره کوثر فرمود:

إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿۱﴾فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿۳﴾ ای پیامبر، ما با اعطای وجود صدیقه کبری نعمت بر تو تمام کردیم همین پیامبری که وجودشان اتمام نعمت است بر مومنین خدا با اعطای وجود فاطمه زهرا سلام الله علیها نعمت را بر این پیامبر کامل فرمود و امر کرد پاسداشت و بزرگداشت این نعمت بزرگ پیامبر نماز بخوان و شکرگزار نعمت  خدا باش چه نعمتی است نعمت وجود فاطمه…


قسمت چهارم افسوس قدر او را نشناختیم

در حدیث قدسی برای ما بیان شده که خدای متعال خطاب به خاتم الانبیا فرمود یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک: ای پیغمبر اگر تو نبودی من افلاک و موجودات را خلق نمی کردم. و لولا علی لما خلقتک: و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم. و لولا فاطمه لما خلقتکما : و اگر فاطمه نبود شما دو تن را خلق نمی‌کردم. این حدیث مشهور را ما  شنیدیم چه بیانی دارد این حدیث عظیم که با وجود اینکه ارزشمند ترین موجودات عالم و افضل بر همه اولیا و اوسیا خاتم الانبیا است اما خدا در…..


قسمت پنجم افسوس قدر او را نشناختیم

موضوعی که باید به شب پردازیم وروش تحمل بیشتری داشته باشیم این سوال است که چه شد هدف بیشترین حمله ها در بین اهل بیت به بانوی بزرگوار حضرت فاطمه صدیقه کبری سلام الله علیها بود.

ماجرای کوچه و حمله، بیشترین هدفی که داشت آسیب زدن به این بانوی بزرگ، اسائه ادب به این خانوم بود چرا اینطور کردند؟ چرا ظالمین به این نحوه عمل کردند؟ آنها می دانستند مهمترین رکن علی علیه السلام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله، حضرت فاطمه سلام الله علیها است. آنها شنیده بودند بعد از اینکه خدا فاطمه  را به پیغمبر داد، او را به مقام کوثر ستود پیامبر امر کرد که….


قسمت ششم افسوس قدر او را نشناختیم

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این که اشتباه نکنیم. فاطمیه به ما نیازی ندارد. این ما هستیم که محتاج فاطمیه هستیم.خداوند و اولیا اش به هیچ مخلوقی نیاز ندارند. خدا و اولیا اش بی نیاز هستند این مخلوقات انکه به اینها نیازمندند. چند سال قبل از شهادت پیامبر آدم خدمت پیامبر و سوال کردند: یا رسول الله در پاسخ به این همه محبت شما ما چگونه می توانیم زحمات شما را جبران کنیم؟ پیامبر فرمودند….  


دسترسی سریع و آسان به راهکار و محتوا برای مناسبت‌های نیمه شعبان، غدیر، محرم و فاطمیه
برای مطالعه و مشاهده مطالب خدمتگزاران میتوانید به فهرست مطالب در زیر مراجعه نمایید.

فهرست مطالب محرم فهرست مطالب فاطمیه فهرست مطالب نیمه‌شعبان فهرست مطالب غدیر کتابخانه خدمتگزاران
انواع کتیبه غدیر
انواع استیکر پشت شیشه خودرو
اسپند دودکن
انواع جادستمال کاغذی
انواع مگنت یخچالی مذهبی
انواع استکان مذهبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا